Αθήνα – Μετρό γραμμή 4: Έτοιμη μέχρι το 2029 – Πού θα είναι οι νέες στάσεις

Η επένδυση για την ανάπτυξη της νέας Γραμμής θα ανέλθει στα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ

Parallaxi
αθήνα-μετρό-γραμμή-4-έτοιμη-μέχρι-το-2029-82-990439
Parallaxi

Η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό είναι έργο κομβικής σημασίας για την Αθήνα καθώς θα δώσει «ανάσα» στο οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Η Γραμμή 4, στην πρώτη φάση ανάπτυξής της που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς μήκους 12,8 χιλιομέτρων.

Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα δικαστήρια σε διάστημα πέντε λεπτών και με την πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας.

Με την έναρξη λειτουργίας της Γραμμής 4 η ημερήσια επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 άτομα, ενώ παράλληλα η χρήση αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 ΙΧ οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 17.000 τόνους ανά έτος.

Η επένδυση για την ανάπτυξη της νέας Γραμμής θα ανέλθει στα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αποφέροντας πολυεπίπεδα αναπτυξιακά οφέλη και αναβάθμιση των περιοχών που θα εξυπηρετούνται από το διευρυμένο δίκτυο του Μετρό, ενώ για τις κατασκευαστικές εργασίες θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Γραμμή 4 Μετρό: Οι νέοι σταθμοί

  • Άλσος Βεΐκου
  • Γαλάτσι
  • Ελικώνος
  • Κυψέλη
  • Δικαστήρια
  • Αλεξάνδρας
  • Εξάρχεια
  • Ακαδημία
  • Κολωνάκι
  • Ευαγγελισμός
  • Καισαριανή
  • Πανεπιστημιούπολη
  • Ιλίσια
  • Ζωγράφου
  • Γουδή

Το σχέδιο της γραμμής τέσσερα

Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

  • Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
  • Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
  • Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
  • Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
  • Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου – Γουδή

Το τμήμα Α της Γραμμής 4 αποτελεί τμήμα του προγραμματιζόμενου, μακροπρόθεσμα προς υλοποίηση, συνολικού έργου της Γραμμής 4 και έχει μήκος 12,8 χλμ. περίπου και επιπλέον περιλαμβάνει την Συνδετήρια Σήραγγα της Γραμμής 4 με τις Γραμμές 2 & 3 και την Σήραγγα Πρόσβασης και τον χώρο Εναπόθεσης/ Συντήρησης Συρμών Κατεχάκη. Το έργο περιλαμβάνει δεκαπέντε (15) υπόγειους σταθμούς και εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

Το τμήμα Α της Γραμμής 4 μετρό και έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.

Προϋπολογισμός του έργου και εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης

  • Το εκτιμώμενο κόστος του Έργου ανέρχεται σε 1.510.000.000,00 € και ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης σε 96 μήνες.

Χρηματοδότηση

  • Η χρηματοδότηση του έργου έχει προβλεφθεί στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ (Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη).

Μητσοτάκης: Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό στην Κατεχάκη, όπου ενημερώθηκε για την πρόοδο του έργου και παρέστη στη ονοματοδοσία ενός εκ των δύο μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων. Μετά την ονοματοδοσία του μετροπόντικα, που ονομάστηκε «Αθηνά», ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε: «Είναι μία πολύ σημαντική μέρα σήμερα για τις υποδομές της πρωτεύουσάς μας, καθώς ονοματοδοτούμε τον πρώτο από τους δύο «μετροπόντικες», αυτό το τεράστιο κινούμενο «εργοστάσιο» το οποίο θα διανοίξει την βασική σήραγγα της Γραμμής 4 του Μετρό».

«Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο το οποίο θα εκτελεστεί στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας η Γραμμή 4 θα είναι έτοιμη. Όπως είπε και ο Υπουργός, θα εξυπηρετήσει σχεδόν 350.000 Αθηναίους συμπολίτες μας και θα δώσει μία τεράστια ανακούφιση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα της πρωτεύουσας», συμπλήρωσε

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα