Αθλητισμός

Έρευνα: Ποια η άποψη των Ελλήνων για το ποδόσφαιρο γυναικών;

Το 62% πιστεύει ότι ο μεγαλύτερος φόβος για μια γυναίκα ώστε να ξεκινήσει να παίζει ποδόσφαιρο είναι τα στερεότυπα και σεξιστικά σχόλια - Αναλυτικά η έρευνα

Parallaxi
έρευνα-ποια-η-άποψη-των-ελλήνων-για-το-1040646
Parallaxi

Καθώς ολοκληρώνεται το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου γυναικών της FIFA, ierax analytix και Girl Power Academy Greece έτρεξαν μια σημαντική έρευνα που στόχο είχε να μελετήσει τις απόψεις και τάσεις ανδρών και γυναικών ως προς το ποδόσφαιρο γυναικών.

Τα στερεότυπα ανάμεσα στα 2 φύλα και η έλλειψη προβολής από τα ΜΜΕ είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες που συντελούν στην υποβάθμιση του ποδοσφαίρου γυναικών στην Ελλάδα παρά το γεγονός ότι 2 στους 3 πιστεύουν ότι το ποδόσφαιρο γυναικών έχει αναβαθμιστεί τα τελευταία 10 χρόνια σε σχέση με παλαιότερα.

Σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες δεν έχουν δει κάποια κίνηση από αθλητικά σωματεία να πραγματοποιούνται ώστε να προσελκύσουν περισσότερα κορίτσια στο χώρο του ποδοσφαίρου αλλά τουλάχιστον 80% γνωρίζει έστω μια ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών στη χώρα μας και το αντίστοιχο ποσοστό έχει δει και σχετικά αγώνα.

88% θα έβλεπε κάποια μεγάλη διοργάνωση ποδοσφαίρου γυναικών αν αυτή ήταν στην τηλεόραση και το ίδιο ποσοστό θα ενθάρρυνε την κόρη/αδερφή/κοπέλα του να ξεκινήσει ποδόσφαιρο παρά τις δυσκολίες που έχει ο κλάδος.

Τέλος, 62% πιστεύει ότι ο μεγαλύτερος φόβος για μια γυναίκα ώστε να ξεκινήσει να παίζει ποδόσφαιρο είναι τα στερεότυπα και σεξιστικά σχόλια ενώ πολύ πιο κάτω είναι οι τραυματισμοί με 11% και η μη επαγγελματική εξέλιξη με 8%.

Σχόλιο ιδρυτή της ierax analytix Χάρη Λαλάτση:

«Παίζεις σαν κορίτσι. Μια φράση που λέμε συχνά όταν θέλουμε να υποτιμήσουμε κάποιον για τον τρόπο που αγωνίζεται. Όμως πόσοι από εμάς έχουμε αντιμετωπίσει επαγγελματίες αθλήτριες στο άθλημα τους; Πόσοι καθημερινοί άνδρες θα μπορούσαν να σταθούν στο ίδιο επίπεδο; Οι αθλήτριες στο ποδόσφαιρο γυναικών απαιτούν για αρχή δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ίδιος μισθός με τους άνδρες όταν αγωνίζονται σε εθνικό επίπεδο και το δεύτερο είναι μεγαλύτερη προβολή από τα ΜΜΕ. Γιατί να μη ξεχνάμε ότι τα μάτια κοιτάνε εκεί που θα δείξει η κάμερα.»

Ταυτότητα έρευνας

Συμμετείχαν ηλεκτρονικά 620 άτομα, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας άνω των 18 ετών. Η συλλογή ερωτηματολογίων έγινε 1 με 10 Ιουλίου 2023.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα