Brand κοσμημάτων κατηγορείται για “ρομαντικοποίηση των ψυχικών ασθενειών”

Mάρκα κοσμημάτων έγινε στόχος αρνητικών σχολίων λόγω της δημιουργίας μιας συλλογής κρεμαστών για τον λαιμό.

Parallaxi
brand-κοσμημάτων-κατηγορείται-για-ρομαν-328481
Parallaxi

Αμερικανική μάρκα κοσμημάτων έγινε στόχος αρνητικών σχολίων λόγω της δημιουργίας μιας συλλογής κρεμαστών για τον λαιμό που αποσκοπούν στον αποστιγματισμό της ψυχικής ασθένειας.

Το brand με έδρα το Λος Άντζελες έχει σχεδιάσει μια σειρά από κρεμαστά με γραμμένες τις λέξεις «άγχος» (anxiety), «κατάθλιψη» (depression) και «διπολικός» (bipolar) σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν μερικά από τα ταμπού που περιβάλλουν αυτές τις καταστάσεις.

Ωστόσο, τα κοσμήματα έχουν προκαλέσει αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τους χρήστες να επικρίνουν τη μάρκα για «ρομαντικοποίηση της ψυχικής ασθένειας» μέσω των αντισυμβατικών σχεδίων της.

Τα περιδέραια ban.do σχεδιάστηκαν από τον ιδρυτή της μάρκας και επικεφαλής δημιουργικού, Τζεν Γκοτς, ο οποίος έχει δώσει μάχη με τη διπολική διαταραχή και ελπίζει ότι τα κοσμήματά του θα προκαλέσουν την έναρξη συζήτησης για όσους μπορεί να αγωνίζονται με παρόμοιες καταστάσεις.

«Παλεύω με θέματα ψυχικής υγείας το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου και γνωρίζω πόσο δύσκολο μπορεί να είναι τόσο σε προσωπικό, όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο» γράφει στην ιστοσελίδα του ban.do.

«Είναι τόσο σημαντικό για εμάς να ανοίξουμε έναν διάλογο για το πώς αισθανόμαστε και να φτάσουμε στη θέση, στην οποία θα είμαστε άνετοι να ζητάμε και λαμβάνουμε βοήθεια» ανέφερε, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «The Independent».

«Ένα πράγμα που μπορούμε όλοι να κάνουμε είναι να εργαστούμε για να απομακρύνουμε τα στίγματα που σχετίζονται με την ψυχική ασθένεια. Αυτά τα κοσμήματα αποτελούν ένα βήμα για να γίνει αυτό» εξήγησε.

Όλα τα καθαρά έσοδα από τα κρεμαστά διατίθενται κατευθείαν στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό «Bring Change To Mind» που έχει στόχο την εξάλειψη του στίγματος που περιβάλλει τις ψυχικές ασθένειες και την ευαισθητοποίηση.

Παρά τις καλές προθέσεις, τα κοσμήματα έχουν επικριθεί ευρέως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με μερικούς χρήστες να υποστηρίζουν ότι αν φορά κάποιος τις λέξεις «κατάθλιψη» και «άγχος» γύρω από το λαιμό του μπορεί να επιδεινώσει μόνο τα αισθήματα απομόνωσης και διαχωρισμού που αντιμετωπίζουν οι πάσχοντες.

Άλλοι αμφισβήτησαν την πιθανότητα οι πελάτες που αγοράζουν τα κρεμαστά να υποφέρουν απαραιτήτως από την ψυχική κατάσταση, την οποία περιγράφουν και υποστήριξαν ότι αυτό θα μπορούσε να συνδέσει τις ψυχικές ασθένειες με μια τάση της μόδας.

«Η κατάθλιψη και το άγχος μου και οι άλλες ψυχικές ασθένειες δεν είναι δική σου στιλιστική επιλογή» αναφέρεται σε ένα από τα πολλά σχόλια.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα