Χαραλαμπίδου για Βενιζέλου: Να διατηρηθούν οι αρχαιότητες στον Σταθμό
Η ανακοίνωση της Ανυπότακτης Δημοκρατικής Μακεδονίας.
Ανακοίνωση για την υπόθεση του Σταθμού Βενιζέλου εξέδωσε η περιφερειακή παράταξη «Ανυπότακτη Δημοκρατική Μακεδονία» με επικεφαλής τη Δέσποινα Χαραλαμπίδου.
Η ανακοίνωση:
Η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης , έχει δυστυχώς καταντήσει η πιο πολύπαθη και απαξιωμένη περιοχή της Ευρώπης, ως προς τις συγκοινωνίες. Στα χρόνια προβλήματα του μοναδικού μαζικού συγκοινωνιακού φορέα της , του ΟΑΣΘ, που επιδεινώθηκαν τραγικά τον τελευταίο χρόνο, έρχεται ξανά να προστεθεί και το ζήτημα της ολοκλήρωσης του έργου του ΜΕΤΡΟ, για το οποίο η πλειοψηφία του λαού μας έχει ήδη επιβαρυνθεί οικονομικά, μέσω της φορολογίας.
Οι εξαγγελίες του κυρίου Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ σχετικά με το θέμα της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης και η λύση που προέκρινε η Κυβέρνηση για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στο Σταθμό Βενιζέλου , προκάλεσαν πολλές αντιδράσεις, κυρίως από επιστημονικούς φορείς της πόλης και το Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων.
Η αντιπαράθεση της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ και μόνον για το ζήτημα της παραμονής ή όχι των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων στο Σταθμό Βενιζέλου, αποκρύπτει τις ευθύνες και των δυο ,για τις μεγάλες καθυστερήσεις του έργου ,και είναι εντελώς προσχηματική. Το θέμα της ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ της κυβέρνησης και μιας αντιπολίτευσης, που εκχώρησε χωρίς καμία αιδώ, για 99 ολόκληρα χρόνια όλες τις αρχαιότητες της πόλης μας , δασικές εκτάσεις, παραλίμνιες εκτάσεις, όλο το παράλιο μέτωπο κ.α. στο Υπερταμείο και τώρα φαίνεται να ανακάλυψε την Αμερική.
Και επί πλέον μέσω αυτής της προσχηματικής αντιπαράθεσης , αποκρύπτονται και οι ευθύνες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και των αναδόχων του έργου που καλυπτόμενοι πίσω από τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής , δηλαδή : ξεκινάμε και βλέποντας και κάνοντας ,κερδοσκόπησαν όλα αυτά τα χρόνια και εάν δοθούν στη δημοσιότητα οι κατά καιρούς συμβάσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ με τον ανάδοχο του έργου, για να δούμε το ακριβές κόστος του πολύπαθου έργου του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, τα ακριβή ποσά που εισέπραξε ο ανάδοχος από τις διάφορες ρήτρες καθώς και τις αποζημιώσεις που έλαβε με πρόφαση τις κατά καιρούς καθυστερήσεις του έργου , είμαστε βέβαιοι ότι η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης θα έχει δουλειά για χρόνια….
Μας προκαλεί δε εντύπωση το γεγονός ότι, ενώ και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ, υπερθεματίζουν , λέγοντας ότι οι προτάσεις τους είναι η κάθε μια λιγότερο χρονοβόρα και κοστοβόρα από την άλλη, κανείς από τους δυο , δε δημοσιοποιεί τις σχετικές μελέτες, προκειμένου να μπορεί ο κάθε πολίτης να αξιολογήσει το βάσιμο των επιχειρημάτων τους.
Η ολοκλήρωση του έργου με επιτάχυνση των εργασιών του ,με τη διατήρηση των αρχαιοτήτων « κατά χώραν » στο Σταθμό Βενιζέλου , όπως οι ειδικοί επιστήμονες έχουν προτείνει ,η υλοποίηση των απαραίτητων εργασιών για την επέκταση του έργου σε όλη τη Θεσσαλονίκη, Δυτική και Ανατολική , είναι το πραγματικό αιτούμενο για όλη την πόλη. Και στην κατεύθυνση αυτή, η Περιφερειακή μας Παράταξη θα συμβάλει με όλες τις δυνάμεις της.