Επικαιρότητα

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Ρωτούν, συγκρίνουν και μετά επιλέγουν οι Θεσσαλονικείς

Γιατί κινούνται με επιφυλακτικότητα στα ψώνια τους; - Τι λένε οι κρεοπώλες για την πρώτη εικόνα της αγοράς;

Νίκος Γκάγιας
χριστουγεννιάτικο-τραπέζι-ρωτούν-συ-188844
Νίκος Γκάγιας

Ερεύνα αγοράς έχουν ξεκινήσει ήδη οι καταναλωτές για το τι θα ψωνίσουν φέτος για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Τα έξοδα αυτών των ημερών είναι πάντα ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης αυτή την περίοδο. Ειδικά φέτος ένα παραπάνω καθώς όλοι λίγο-πολύ έχουν έρθει αντιμέτωποι με τις τεράστιες αυξήσεις στις τιμές σε όλους τους κλάδους. Για τον λόγο αυτό οι περισσότεροι ρωτούν, συγκρίνουν και μετά επιλέγουν προσεκτικά για τις αγορές τους.

Κάποιοι έχουν ξεκινήσει ήδη τις προ-παραγγελίες, έχοντας τον φόβο μην αυξηθούν απότομα οι τιμές των κρεάτων τελευταία στιγμή, παρά τις διαβεβαιώσεις των κρεοπωλών πως δεν θα υπάρξουν μεγάλες ανατιμήσεις. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση στα κρεοπωλεία αναμένεται να κορυφωθεί την επόμενη βδομάδα (την βδομάδα των Χριστουγέννων), όπου όλοι θα τρέξουν για τα ψώνια της τελευταία στιγμής και θα σχηματιστούν τεράστιες ουρές έξω από τα καταστήματα.

Οι σκέψεις των καταναλωτών

Γι’ αυτό πολλά είναι τα νοικοκυριά που ετοίμασαν από τώρα την λίστα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, καθώς σκέφτονται να προμηθευτούν από νωρίς με την άνεση τους όσα χρειάζονται και να μην χρειάζεται να τρέχουν τελευταία στιγμή με τον φόβο ενδεχομένως να πάρουν όσα έχουν περισσέψει.

Επίσης αρκετοί είναι εκείνοι που φέτος θα ψωνίσουν από πολλά διαφορετικά μαγαζιά αξιολογώντας την ποιότητα με την τιμή του εκάστοτε προϊόντος. Βέβαια στο μυαλό των περισσότερων καταναλωτών δεν υπάρχει μόνο τι κρέατα θα αγοράσουν αλλά και όλα τα υπόλοιπα που θα χρειαστούν για να γεμίσουν το φετινό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (σαλάτες, αλοιφές, ποτά κλπ).

Μπορεί άλλες χρονιές κάθε οικογένεια να μαγείρευε για να τρώει 1-2 μέρες μετά τα Χριστούγεννα, όμως φέτος τα πράγματα θα είναι διαφορετικά γιατί πολλοί είναι εκείνοι που θα περιορίσουν τις αγορές τους καθώς όπως τονίζουν «δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις σπατάλες των προηγούμενων ετών». Επομένως θα ψωνίσουν ίσα ίσα για να δειπνήσουν την ημέρα των Χριστουγέννων.

Από την πλευρά των κρεοπωλών, ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Νόμου Θεσσαλονίκης, Νίκος Μπαλαμπανίδης:

«Υπάρχει μία υποτονικότητα στις παραγγελίες. Βέβαια οι πελάτες ρωτάνε και έχουν απορίες για τα παρασκευάσματα που θα έχουμε. Σε κάθε περίπτωση τους αγχώνουν οι τιμές, οι οποίες δεν θα αλλάξουν»

Όπως κάνει γνωστό ο κ. Μπαλαμπανίδης, οι καταναλωτικές συνήθειες δεν έχουν αλλάξει καθώς ο κόσμος αναζητά την ποιότητα στα κρέατα και όχι κάτι φθηνό που δεν θα τον ικανοποιήσει. 

«Εκεί που παρατηρώ αλλαγή είναι στην ποσότητα που αγοράζουν οι πελάτες. Αντί κάποιος να πάρει 5 κιλά, ενδεχομένως να πάρει 3,5 κιλά»

Μιλώντας για το ενεργειακό κομμάτι, ο πρόεδρος του Σωματείου τονίζει πως τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα αυτή τη στιγμή καθώς οι λογαριασμοί του Οκτωβρίου-Νοεμβρίου είναι μειωμένοι συγκριτικά με τους λογαριασμού των καλοκαιρινών μηνών.

Αντίθετη άποψη έχει ιδιοκτήτης κρεοπωλείου στο κέντρο της πόλης, ο οποίος αναφέρει ότι τα έξοδα της επιχείρησης του από 1.000 ευρώ μηνιαίως κατά προσέγγιση εκτοξεύθηκαν στα 1.800 ευρώ. 

«Υπάρχει ανταπόκριση από πλευράς του κόσμου αλλά νομίζω την επόμενη βδομάδα θα κορυφωθεί. Είμαστε αισιόδοξοι και πιστεύουμε ο τζίρος να είναι ίδιος με το 2021, αν όχι και καλύτερος», καταλήγει.

«Αυτό που μας ανησυχεί περισσότερο είναι να μην υπάρξει πίεση μέσα στην εορταστική περίοδο, λόγω ελλείψεως κρεάτων, κι ανέβουν κι άλλο οι τιμές», είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος της Ένωσης Κρεοπωλών Αθήνας – Αττικής «Οι Ταξιάρχες», Βασίλης Ντεληφιλιππίδης. 

«Κινούμαστε μέρα με τη μέρα. Δεν μπορούμε να έρθουμε σε μακροχρόνιες συμφωνίες ούτε με τους παραγωγούς, ούτε με μεγαλέμπορους», σημείωσε.

Οι τιμές στα κρέατα 

Το χοιρινό τιμάται σήμερα στα 7 ευρώ το κιλό και η γαλοπούλα η ελληνική κάτω από τα 10 ευρώ το κιλό. Οι εισαγόμενες κινούνται γύρω στα 8 ευρώ το κιλό, είπε. Ως επαγγελματίες θα παλέψουμε οι τιμές να μείνουν σταθερές στο επίπεδο που είναι σήμερα και παροτρύνουμε τα μέλη της Ένωσης να αφουγκραστούν την οικονομική αδυναμία του καταναλωτή και να συγκρατήσουν τις τιμές, κατέληξε.

Όπως προκύπτει από στοιχεία του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ), αυξημένες είναι οι τιμές και σε άλλα προϊόντα όπως τα τυποποιημένα μελομακάρονα (+60,9%), οι τυποποιημένοι κουραμπιέδες (+52,2%), το μαρούλι (+46,2%), τα πορτοκάλια (+41,5%) και η φέτα (+23,8%).

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα