Δεν ξεκινάει ο προαστιακός για Κιάτο, στον «αέρα» και η επανεκκίνηση του Intercity
Απολογείται σήμερα ένας σταθμάρχης για την τραγωδία στα Τέμπη
Τα προβλήματα που υπήρχαν στα τρένα σε θέματα ασφαλείας, αλλά κανείς δεν έδινε σημασία, έχουν βγει στην επιφάνεια μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και όπως φαίνεται καθυστερούν την επανεκκίνηση των δρομολογίων.
Αυτή τη βδομάδα ήταν να μπουν περισσότερα δρομολόγια, ωστόσο εφόσον δεν πληρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας, ενώ σε πολλές περιπτώσεις αγνοούνται οι λεγόμενες δικλείδες ασφαλείας, αυτό δεν θα συμβεί.
Ειδικότερα, η γραμμή του Προαστιακού προς Κιάτο δεν θα ξεκινήσει σήμερα, όπως ήταν προγραμματισμένο, λόγω προβλημάτων επικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών.
Όπως φαίνεται, τα δεδομένα αυτά πάνε πίσω τον προγραμματισμό της επανεκκίνησης των δρομολογίων του Intercity, από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη.
Το GSMR και η νέα κλοπή υλικού
Ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών Γιάννης Κοκκινάκης, μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», ανεφερε πως έχουν ήδη γίνει κάποιες δοκιμές για το GSMR και λειτουργεί κανονικά, ωστόσο απόφαση δεν έχει παρθεί για το ποιά άποψη θα… υπερισχύσει, αυτή του ΟΣΕ ή αυτή της ΡΑΣ.
Όσο για το ζήτημα των δρομολογίων, ο κ. Κοκκινάκης σημείωσε ότι έχουν γίνει οι ενέργειες για να λειτουργήσει το τμήμα Αθήνα – Κιάτο.
«Σύμφωνα με το χαρτί που έχω στα χέρια μου, είναι από τον ΟΣΕ, από τη διεύθυνση κυκλοφορίας, που έχουν ξεκινήσει από τις 22 του μήνα και γίνονται εργασίες συντήρησης στο τμήμα της ηλεκτρικής έλξης μεταξύ Λιοσίων μέχρι το Κιάτο» σημείωσε.
Παράλληλα, ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών αναφέρθηκε και στα νέα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, με κλοπές καλωδίων. «Δυστυχώς όταν μένει ανενεργό ένα δίκτυο γίνονται και πολλές δολιοφθορές. Την 25η Μαρτίου κάποιοι έκλεψαν καλώδια απ΄ το Ζευγολατιό μέχρι το Κιάτο. Αμέσως η υπηρεσία ενήργησε και χθες το βράδυ ήταν έτοιμα» τόνισε.
Όσον αφορά στα δρομολόγια του Intercity, ο κ. Κοκκινάκης υπογράμμισε ότι οι αποφάσεις θα καθυστερήσουν. «Θα το δει ο ΟΣΕ αν είναι να ξεκινήσει 1η Απρίλη το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Θα το δει ο ΟΣΕ μαζί με την Hellenic Train» σημείωσε.
«Ένα τμήμα όπως ο ΟΣΕ είναι 2.500 χιλιόμετρα και είναι αδύνατο να φυλάσσεται ολόκληρο. Και γίνονται προσπάθειες ανάταξης του δικτύου», συμπλήρωσε ο κ. Κοκκινάκης σχετικά με τα περιστατικά δολιοφθορών.
Επίσης, ο κ. Κοκκινάκης υπογράμμισε ότι τα ζητήματα που έχουν προκύψει με τα τούνελ στη διαδρομή Αθήνα – Κιάτο θα έχουν λυθεί σε περίπου 10 ημέρες.
«Ο ΟΣΕ είχε κάνει τις χαράξεις είχε βγάλει τα δρομολόγια, είχε βάλει μείωση ταχύτητας, είχε βάλει 2 σταθμάρχες στα Μέγαρα, ίσως να είναι το πρόβλημα με τα τούνελ. Έχουμε συνολικά 5 τούνελ από το Κιάτο μέχρι το ΣΚΑ, που είναι στους Αγίους Θεοδώρους δύο τούνελ, έχουμε δύο τούνελ στην Κακιά Σκάλα και ένα στην Ευταξία. Έχουν γίνει δοκιμές και με το Tetra, και το VHF και με το GSMR και όλα λειτουργούν» ανέφερε και συμπλήρωσε: «Μέσα στα τούνελ θα είναι έτοιμο σε 10 μέρες και για τα φώτα που δεν έχουν μέσα, και οι εξαεριστήρες όλα θα ετοιμαστούν. Δεν ξέρω τι θα γίνει με το Intercity είναι θέμα της Hellenic Train».
Τέμπη: Σήμερα η απολογία του ενός σταθμάρχη
Στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή απολογείται σήμερα Δευτέρα ο συμβασιούχος σταθμάρχης που είχε την απογευματινή βάρδια στο σταθμό της Λάρισας, τη μέρα που συνέβη η πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Ο έτερος σταθμάρχης, ο οποίος είναι και μόνιμος υπάλληλος του ΟΣΕ, πρόκειται να εμφανιστεί ενώπιον του ανακριτή αύριο, Τρίτη 28 Μαρτίου. Παράλληλα την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να απολογηθεί και ο επιθεωρητής Κυκλοφορίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι εμπλεκόμενοι κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο συμβασιούχος αναμένεται να υποστηρίξει ότι η βάρδια του έληγε στις 10 το βράδυ και ότι ο ίδιος έφυγε στις 10:15, καθώς δεν δικαιούται υπερωρίες.
Την Τρίτη 28 Μαρτίου, την πόρτα το ειδικού εφέτη-ανακριτή θα περάσει ο παλαιότερος σταθμάρχης εκείνος του οποίου η βάρδια έληγε στις 11 το βράδυ αλλά φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα.
Ο ίδιος φαίνεται πως θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε μεν στις 11 το βράδυ αλλά και ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 11, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.
Ακολουθεί την ερχόμενη Πέμπτη, 30 Μαρτίου η απολογία του επιθεωρητή, ο οποίος αναμένεται να ισχυριστεί ότι είχε ζητήσει στη βάρδια, και μέχρι και τις 11 το βράδυ, να υπάρχουν δύο άτομα. Η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με υπόμνημα 80 σελίδων.
Πηγή: MEGA / ΕΡΤ