Αυστηρότεροι κανόνες για τις καθυστερήσεις πτήσεων: Μετά από πόσες ώρες παίρνεις αποζημίωση
Έντονες αντιδράσεις από ενώσεις καταναλωτών και αεροπορικές εταιρείες.
Σε συμφωνία για αυστηρότερους κανόνες σχετικά με τις αποζημιώσεις επιβατών σε περίπτωση καθυστερήσεων πτήσεων κατέληξαν τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από ενώσεις καταναλωτών και αεροπορικές εταιρείες.
Βάσει των νέων ρυθμίσεων, οι επιβάτες θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον τέσσερις ώρες για καθυστέρηση σε πτήσεις μικρών αποστάσεων (short-haul), προκειμένου να δικαιούνται αποζημίωση. Για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, το όριο ανεβαίνει στις έξι ώρες. Μέχρι σήμερα, οι επιβάτες είχαν το δικαίωμα αποζημίωσης εφόσον η καθυστέρηση ξεπερνούσε τις τρεις ώρες.
Παράλληλα, προβλέπεται αύξηση της αποζημίωσης για καθυστερήσεις σε πτήσεις μικρών αποστάσεων – από 250 ευρώ σε 300 ευρώ. Αντίθετα, για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, η αποζημίωση μειώνεται από 600 σε 500 ευρώ.
Η μεταρρύθμιση των δικαιωμάτων των αεροπορικών επιβατών είχε προταθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη από το 2013, αλλά χρειάστηκαν 12 ολόκληρα χρόνια διαπραγματεύσεων για να φτάσουν τα κράτη-μέλη σε συμφωνία. Το σχέδιο πρέπει ακόμη να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να τεθεί σε ισχύ.
Ωστόσο, η νέα συμφωνία έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις. Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) υποστήριξε ότι το νέο καθεστώς «στερεί τη δυνατότητα αποζημίωσης από τη μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών», καθώς οι περισσότερες καθυστερήσεις κυμαίνονται μεταξύ δύο και τεσσάρων ωρών.
Από την πλευρά τους, και οι ίδιες οι αεροπορικές εταιρείες δεν εμφανίζονται ικανοποιημένες. Ο οργανισμός Airlines for Europe (A4E), που εκπροσωπεί κολοσσούς όπως Ryanair, easyJet και Lufthansa, χαρακτήρισε την πρόταση ανεπαρκή και περίπλοκη, ζητώντας ακόμη μεγαλύτερη επιμήκυνση των ορίων καθυστέρησης. Μάλιστα, η αρχική πρόταση της Κομισιόν προέβλεπε όρια πέντε ωρών για short-haul και εννέα για long-haul, κάτι που απορρίφθηκε.
Η συμφωνία περιλαμβάνει και άλλα σημεία όπως:
- Δικαίωμα επαναδρομολόγησης σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης
- Αυτοματοποιημένες φόρμες αποζημίωσης
- Ενισχυμένα δικαιώματα για άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα
Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Φιλίπ Ταμπαρό, δήλωσε ικανοποιημένος: «Το κείμενο θα μπορούσε να είναι πιο φιλόδοξο, αλλά είναι ένα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους επιβάτες».
Πηγή: ieidiseis.gr