Αυτή η χώρα έχει το υψηλότερο ποσοστό μαθητών που μαθαίνουν ξένες γλώσσες
Τι έδειξε έρευνα της Eurostat - Η θέση της Ελλάδας
Σε έναν κόσμο που οι χώρες του καθίστανται όλο και περισσότερο αλληλεξαρτώμενες η εκμάθηση ξένων γλωσσών κρίνεται απαραίτητη. Οι νέες τεχνολογίες έχουν εξαλείψει τα σύνορα και τις αποστάσεις καθιστώντας αναγκαία περισσότερο από ποτέ τη σύνδεση με τον υπόλοιπο κόσμο, ενός παγκόσμιου χωριού του οποίου τα μέλη μιλούν μια ποικιλία γλωσσών.
Έτσι, η εκμάθηση σε νεαρή ηλικία έχει περισσότερα από ένα πλεονεκτήματα καθώς βελτιώνει την κατανόηση του κόσμου, επιτρέπει την καλύτερη επικοινωνία και διευρύνει τους ορίζοντες και τις επαγγελματικές ευκαιρίες.
Οι σύγχρονες ανάγκες αλλάζουν και η εκμάθηση ξένων γλωσσών θεωρείται στις μέρες μας σημαντική
Το σχολείο είναι το ιδανικό έδαφος για τα πρώτα γλωσσικά βήματα. Ωστόσο, η εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι άνιση στις χώρες της ΕΕ.
Η Ελλάδα στις πρώτες θέσεις
Το 2022, το 6,5% των μαθητών του δημοτικού σχολείου στην ΕΕ μάθαιναν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες, σύμφωνα με τη Eurostat. Το Λουξεμβούργο ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ όπου η πλειοψηφία των μαθητών του δημοτικού σχολείου (79,6%) μάθαινε δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
Στις χώρες που ακολουθούν βρίσκεται η Ελλάδα με 34,9% έχοντας μπροστά τη Λετονία με 37,2% και τέταρτη την Εσθονία με 33,6%.
Μεταξύ 2013 και 2022, το ποσοστό των μαθητών του δημοτικού σχολείου στην ΕΕ που μαθαίνουν τουλάχιστον 2 ξένες γλώσσες αυξήθηκε από 4,6% σε 6,5%.
Σε εννέα χώρες της ΕΕ το ποσοστό μειώθηκε. Στην Πολωνία (-6,8 ποσοστιαίες μονάδες) και το Λουξεμβούργο (-4,2 ποσοστιαίες μονάδες).
Στο γυμνάσιο
Στην κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (γυμνάσιο), το 60,7% των μαθητών μάθαιναν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες το 2022. Τα υψηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στη Φινλανδία (98%), την Ιταλία (96%) και την Ελλάδα (96%).
Στη Φινλανδία, ανάλογα με τη μητρική τους γλώσσα, οι μαθητές πρέπει να επιλέξουν μεταξύ φινλανδικής και σουηδικής γλώσσας. Και οι δύο θεωρήθηκαν ως ξένες γλώσσες για τους σκοπούς των εκπαιδευτικών στατιστικών, διευκρινίζει η Eurostat στη μεθοδολογία της.
Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (6,1%), την Ουγγαρία (6,6%) και την Αυστρία (7,7%).
Όπως και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η εκμάθηση ξένων γλωσσών αυξάνεται στη μέση εκπαίδευση. Σε σύγκριση με το 2013, το ποσοστό των μαθητών της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ που μαθαίνουν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες αυξήθηκε σε 60,7% το 2022, από 58,4%.
Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε περισσότερο στην Τσεχία (+24,1%), τη Γαλλία (+21,8%) και το Βέλγιο (+18,5%) με την επισήμανση ότι οι επίσημες κρατικές γλώσσες στο Βέλγιο είναι τα ολλανδικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.