«Μην εμβολιαστείτε»: Μία εναλλακτική καμπάνια υπέρ του εμβολιασμού

Μέσω ενός ψεύτικου γραφείου τελετών που καλούσε: Εμβολιαστείτε τώρα. Αν όχι, τα λέμε σύντομα...

Parallaxi
μην-εμβολιαστείτε-μία-εναλλακτική-820203
Parallaxi

Το μαύρο φορτηγό τράβηξε την προσοχή του κόσμου καθώς περιστρεφόταν γύρω από το στάδιο Bank of America, στο Charlotte των ΗΠΑ, κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, την Κυριακή.

«Μην εμβολιαστείτε», έγραφαν ψηφιακές πινακίδες στα πλαϊνά και στο πίσω μέρος του οχήματος. Από κάτω αναγράφονταν με λευκά γράμματα το όνομα και ο ιστότοπος μιας επιχείρησης που υποτίθεται ότι ήταν γραφείο τελετών, μαζί με έναν 10ψήφιο αριθμό τηλεφώνου.

Όπως αποδείχθηκε, ήταν μια περίτεχνη και ανορθόδοξη εκστρατεία για την προώθηση των εμβολίων για τον κορωνοϊό, μια εκστρατεία που προκάλεσε το χειροκρότημα των τοπικών νοσοκομείων και των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς έγινε viral στο Twitter, αφήνοντας ορισμένους ειδικούς στο μάρκετινγκ των εμβολίων να αναρωτιούνται εάν τυχόν θα καμφθούν κάποιες αντιστάσεις από το έντονο μήνυμα της.

Η διεύθυνση του site για το ανύπαρκτο γραφείο τελετών Wilmore, οδηγούσε τους χρήστες σε μια σελίδα που απλά έλεγε: «Εμβολιαστείτε τώρα. Αν όχι, τα λέμε σύντομα ». Η σελίδα συνδεόταν με την τοποθεσία εγγραφής εμβολίων του StarMed, ενός παρόχου υγειονομικής περίθαλψης στην περιοχή.

Για περισσότερο από μια μέρα, οι άνθρωποι πίσω από το κόλπο παρέμειναν ένα μυστήριο, ακόμη και για τους υπαλλήλους του StarMed. Ο δημιουργός της ιστοσελίδας ήταν κρυμμένος και ο αριθμός στο πλάι του φορτηγού, οδηγούσε σε έναν τρίτο, του οποίου ο τηλεφωνητής ήταν, αναπάντεχα, πλήρης.

Το πρωί της Τρίτης, μια τοπική διαφημιστική εταιρεία αποκάλυψε ότι η πινακίδα και ο ιστότοπος ήταν η ιδέα της. «Ήμασταν εμείς. Εμβολιαστείτε », έγραψε η εταιρεία BooneOakley σε ένα tweet.

Ο αγώνας για τον εμβολιασμό των ανθρώπων κατά του κορονοϊού και των ταχέως μεταβαλλόμενων μεταλλάξεων του, έχει γεννήσει μια σειρά διαφημιστικών προσπαθειών, οι περισσότερες από τις οποίες επικεντρώνονται στο να πείσουν με όμορφο τρόπο τους ανθρώπους για τα αποδεδειγμένα οφέλη των εμβολίων και την υπόσχεση τερματισμού της πανδημίας. Ο δισταγμός κατά των εμβολίων παραμένει κορυφαίο ανησυχία για τους υγειονομικούς υπαλλήλους παντού. Σύμφωνα με στοιχεία της Washington Post, λιγότερο από το 55% της χώρας είναι πλήρως εμβολιασμένο και ο αριθμός των δόσεων που χορηγούνται καθημερινά έχει κολλήσει κάτω από 1 εκατομμύριο από τις αρχές του καλοκαιριού.

Tο Ad Council, η διαφημιστική ομάδα δημοσίου συμφέροντος, πέρασε μήνες χτίζοντας την καμπάνια “It’s Up to You”, εστιάζοντας στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης στα εμβόλια και ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να λάβουν υπόψη τα πράγματα που έχασαν καθώς ο ιός μαινόταν. Ορισμένες διαφημίσεις στο Facebook έχουν επιδιώξει να πλησιάσουν τους διστακτικούς συντηρητικούς, προωθώντας τους το εμβόλιο ως έναν τρόπο “αποκατάστασης των ελευθεριών μας”. Σε τοπικό επίπεδο, μερικά τμήματα υγείας έχουν υιοθετήσει μια χιουμοριστική προσέγγιση. Η Βαλτιμόρη απέσπασε πρόσφατα έπαινο για την προσπάθεια της να καταπολεμήσει την παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο με το περίφημο meme της «To τζίντζερ δεν μπορεί να θεραπεύσει τον COVID».

Στη Βόρεια Καρολίνα, όπου λιγότερο από το ήμισυ του πληθυσμού είναι πλήρως εμβολιασμένος, η BooneOakley δοκίμασε μια πιο έντονη τακτική.

Ο Ντέιβιντ Όκλεϊ, πρόεδρος της εταιρείας, είπε ότι το 22 ατόμων πρακτορείο του σκέφτηκε την ιδέα για το ψεύτικο γραφείο τελετών ενώ συζητούσαν για το ποιος ωφελείται από τους μη εμβολιασμένους ανθρώπους που αρρωσταίνουν και πεθαίνουν από την Covid-19. Η δημιουργία μιας ψεύτικης επιχείρησης φαινόταν σαν ένας προκλητικός τρόπος για να επιστήσουμε την προσοχή στο πρόβλημα.

«Όλες οι προσπάθειες που γίνονται αυτή τη στιγμή είναι πολύ απλές «Κάνε το εμβόλιο »,«Εμβολιάσου σήμερα », είπε ο Oakley σε μια συνέντευξη. «Ήταν ένας διαφορετικός τρόπος να μεταφέρουμε το μήνυμα».

Η ομάδα αποφάσισε να κατευθύνει τους ανθρώπους στο StarMed επειδή ο πάροχος υγειονομικής περίθαλψης συνεισέφερε σημαντικά στον εμβολιασμό και στη διεξαγωγή των test στην περιοχή. Τα στελέχη της υπηρεσίας εκτίμησαν επίσης την τολμηρή παρουσία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είπε ο Όκλεϊ.

«Αισθανθήκαμε ότι προσωπικά αυτός ήταν ένας σκοπός στον οποίο πιστεύαμε και για τον οποίο αξίζει να χρησιμοποιήσουμε τους πόρους μας για το κοινό καλό». είπε.

Το φορτηγό, που διαφήμιζε το ψεύτικο γραφείο τελετών, έκανε γύρους γύρω από το γήπεδο ποδοσφαίρου στο κέντρο της πόλης κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού των “Πανθήρων” με τους “Αγίους της Νέας Ορλεάνης”, την Κυριακή το απόγευμα. Οι φωτογραφίες εξαπλώθηκε γρήγορα στο Twitter, όπου η καμπάνια χαιρετίστηκε από τους χρήστες που συμμετείχαν στο αστείο. “Αυτό είναι κάποιο μάρκετινγκ άλλου επιπέδου”, έγραψε κάποιος.

Το αν θα πείσει πραγματικά τους μη εμβολιασμένους είναι ένα άλλο ερώτημα. Η μεγάλη προώθηση των εμβολίων στις Ηνωμένες Πολιτείες απέφυγε τον τύπο διαφήμισης που βασίζεται στον φόβο και που χρησιμοποιείται συνήθως σε καμπάνιες κατά του καπνίσματος. Τα ίδια τα εμβόλια έχουν γίνει τόσο διχαστικά που ορισμένοι ερευνητές προειδοποιούν ότι τέτοια μηνύματα θα μπορούσαν να αποτύχουν.

Η Stacy Wood, καθηγήτρια στο State University της Βόρειας Καρολίνας που μελετά την προώθηση του εμβολίου κατά του κορονοϊού, είπε ότι η εκστρατεία της BooneOakley ήταν πιθανώς πολύ πιεστική για να καταφέρει να αλλάξει τη γνώμη ενός μη εμβολιασμένου ατόμου. Αν μη τι άλλο, είπε, κινδυνεύει να ενισχύσει τη στάση τους.

“Μελετώντας τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι κάνουν επιλογές, οι ειδικοί του μάρκετινγκ διαπίστωσαν ότι όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ότι ωθούνται σε μια συγκεκριμένη επιλογή, και αυτή η πίεση είναι αρκετή, τους κάνει να αισθάνονται ότι παραβιάζεται η πραγματική τους ελευθερία στην επιλογή“, δήλωσε η Wood. «Μπορώ να καταλάβω ότι το κόλπο του ψεύτικου γραφείου κηδειών αγκαλιάστηκε από τους εμβολιασμένους ως ανακούφιση μέσω του dark humor σε μια τεταμένη κατάσταση (είναι πράγματι ένα αποτελεσματικό αστείο), αλλά όχι αποτελεσματικό μάρκετινγκ».

Ο Scott Ratzan, ειδικός στην επικοινωνία υγείας από το Πανεπιστήμιο City της Νέας Υόρκης, εξέφρασε παρόμοιες αμφιβολίες. «Αυτός ο φόβος δεν συγκινεί τους ανθρώπους όταν γνωρίζουν ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν κολλήσει covid και δεν έχουν πεθάνει», δήλωσε ο Razan, η έρευνά του οποίου περιλαμβάνει τη συνέντευξη ανθρώπων που διστάζουν για εμβόλια σε όλη τη χώρα.

Ο Oakley είπε ότι γνώριζε ότι η διαφήμιση θα χτυπούσε εκεί που πονάει και ήταν ευτυχής που πήρε την ευκαιρία να κάνει μια αντισυμβατική εκστρατεία. «Οτιδήποτε μπορούμε να κάνουμε για να εμβολιαστούν οι άνθρωποι», είπε. «Αν αλλάξει γνώμη ένα άτομο, αξίζει κάθε δεκάρα».

Οι αξιωματούχοι του StarMed χαιρέτισαν την ασυνήθιστη προσέγγιση της BooneOakley. Ο επικεφαλής ιατρικός διευθυντής της εταιρείας, Arin Piramzadian, δήλωσε στο Charlotte Observer ότι στηρίζει την ιδέα «100 τοις εκατό » εάν σώσει τη ζωή έστω και ενός μόνο ασθενούς.

Ο Chris Dobbins, επικεφαλής σχέσεων του StarMed, είπε ότι έμαθε για την καμπάνια του BooneOakley όταν άρχισε να λαμβάνει κλήσεις για το φορτηγό. Aπό τότε, είπε, η επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο έχει εκτοξευτεί στις σελίδες της εταιρείας που αφορούν το εμβόλιο και τα test και μερικοί άνθρωποι τους κάλεσαν για να τους ευχαριστήσουν που προωθούν τον εμβολιασμό.

«Δεν είναι το τυπικό σχέδιο μάρκετινγκ που έχουμε συνηθίσει, αλλά σίγουρα οι άνθρωποι κοίταξαν και αν αυτό πρόκειται να εκπαιδεύσει και να παρακινήσει τους ανθρώπους, θα το εκτιμήσουμε» είπε ο Dobbins.

Πηγή: Washington Post

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα