Όλοι εναντίον όλων στο Τορίνο μετά την απώλεια και του Σαλονιού Αυτοκινήτου
Η σταγόνα όμως που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν η ανακοίνωση της διοργάνωσης του Ιουνίου του 2020, του Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Μιλάνο.
Η πόλη του Μιλάνου, μετά τη χειμερινή Ολυμπιάδα του 2026, «σκόραρε» άλλον έναν πόντο κατά του αιώνιου ανταγωνιστή της, του Τορίνου, αποσπώντας του τη διοργάνωση του επόμενου Σαλονιού Αυτοκινήτου του 2020, ανοίγοντας άλλον έναν κύκλο αλληλοκατηγοριών μεταξύ της πλειοψηφούσας παράταξης του Κινήματος 5 Αστέρων στον δήμο του Τορίνο.
Η δήμαρχος του Τορίνο Κιάρα Απεντίνο, «έξαλλη με την απόφαση της οργανωτικής επιτροπής, που βλάπτει την πόλη», τα έχει βάλει και με τον αντιδήμαρχο Γκουΐντο Μοντανάρι, ο οποίος ήταν επικριτικός για τη διοργάνωση αυτή, προσάπτοντάς του τις «αχαρακτήριστες δηλώσεις», ως επιπλέον λόγο που συνέβαλε στην απώλεια του Σαλονιού.
«Χωρίς να θέλω να αποποιηθώ των δικών μου ευθυνών, επιφυλάσσομαι εντός των ημερών να προβώ στην πολιτική αξιολόγηση της υπόθεσης», δηλώνει η Απεντίνο, που σύμφωνα με πηγές σκέπτεται ακόμη και να παραιτηθεί. Αποφασιστικής σημασίας θα είναι η σημερινή συνάντησή της με τον ηγέτη του Κινήματος Λουΐτζι Ντι Μάιο, που θα βρεθεί στην πόλη και θα έχει διαβουλεύσεις με στελέχη του κόμματος, που ήδη διχογνωμούν για μία πλειάδα άλλων θεμάτων, από το τρένο μεγάλης ταχύτητας TAV έως την Ολυμπιάδα.
Η σταγόνα όμως που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν η ανακοίνωση της διοργάνωσης από 17 έως 21 Ιουνίου του 2020, του Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Μιλάνο. Μάταια, η Απεντίνο προσπάθησε να διατηρήσει ζωντανή την ελπίδα να μην αποχωρήσει το Σαλόνι από το Πάρκο Βελεντίνο του Τορίνου. Οι επικρίσεις και η προσφυγή που κατέθεσαν 9 δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξής της κατά της φιλοξενίας του στο σημείο αυτό, οδήγησαν την οργανωτική επιτροπή να αποφασίσει τη μετακόμιση στο Μιλάνο της Έκτης διοργάνωσης του Σαλονιού Αυτοκινήτου.
Οι διοργανωτές, ανακοινώνοντας την ανάληψη της διοργάνωσης στο Μιλάνο, ευχαρίστησαν το Τορίνο για την επιτυχή συνεργασία στις προηγούμενες πέντε εκδηλώσεις και πρόσθεσαν πως «με 54 αυτοκινητοβιομηχανίες, 700. 000 επισκέπτες και 2.000 ειδικά αυτοκίνητα, που παρέλασαν μέσα στην πόλη, το Πάρκο Βαλεντίνο αναδεικνύεται πρωτοπόρο στη νέα εικόνα των διεθνών εκθέσεων αυτοκινήτου. Το μοντέλο Πάρκο Βαλεντίνο ήταν προπομπός κι εμπνευστής για τις πρόσφατες καινοτομίες που εισήχθησαν στα άλλα διεθνή Σαλόνια. Για παράδειγμα Γενεύη, Ντιτρόιτ και Παρίσι, ανακοίνωσαν διασπορά του Σαλονιού μέσα στην πόλη και «τεστ ντράιβ» ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις επόμενες διοργανώσεις τους».
Παρά τις ευχαριστίες, όμως, η απόφαση για μετακόμιση του Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Μιλάνο είναι τελεσίδικη. Κι άφησε το Τορίνο στον κουρνιαχτό των ομοβροντιών που εξαπολύουν ο ένας υπεύθυνος ενάντια στον άλλον: Ο Μοντανάρι απαντά σκληρά στις κατηγορίες της δημάρχου, ο κυβερνήτης της περιφέρειας Αλμπέρτο Τσίριο βάλλει κατά πάντων για την απαξίωση της πόλης για άλλη μία φορά, ο πρόεδρος των τοπικών βιομηχάνων Ντάριο Γκαλίνα εξαπολύει ιερεμιάδες για την απώλεια της διοργάνωσης, ακριβώς στην επέτειο των 80 χρόνων από την ίδρυση του Μιραφιόρι και την έναρξη παραγωγής του πρώτου ηλεκτρικού Fiat. Όσο για τον πρόεδρο των νεοφανών εταιρειών του Τορίνου Τζανφράνκο Μπανκιέρι «άλλο ένα κομμάτι του Τορίνου ξεκόλλησε και γι’ αυτό βεβαίως δεν φταίει η κυνική και μαύρη μοίρα μας(…) ήλθε η ώρα που οι οικονομικές δυνάμεις, που υποφέρουν από την πολιτική της εξαθλίωσης και του μίσους για τη δουλειά να πούνε “αρκετά” στον ασταμάτητο τούτο κατήφορο».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ/Γιώργης-Βύρων Δάβος