Πρωτοπορία στους δρόμους του Τορόντο

Ποια είναι μοναδική καινοτομία που προσπαθεί να υλοποιήσει η πόλη του Καναδά;

Βασίλης Παπουτσής
πρωτοπορία-στους-δρόμους-του-τορόντο-1050824
Βασίλης Παπουτσής

Μια σημαντική διασταύρωση που βρίσκεται στο κέντρο του Τορόντο υφίσταται μια ολοκληρωμένη μεταμόρφωση, εισάγοντας έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό που είναι ο πρώτος του είδους του για την πόλη.

Στο πλαίσιο των επερχόμενων βελτιώσεων που θα γίνουν στους δρόμους της πόλης, η διασταύρωση των οδών Bloor και St. George, που βρίσκεται κοντά στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο, πρόκειται να μετατραπεί σε προστατευόμενη διασταύρωση μέχρι το καλοκαίρι του 2024.

Αυτή η ιδιαίτερη διασταύρωση, που συχνά αναφέρεται ως διασταύρωση “ολλανδικού τύπου”, δίνει μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια των ποδηλατών. Ο σχεδιασμός εξασφαλίζει ότι τα ποδήλατα παραμένουν διαχωρισμένα από τα αυτοκίνητα μέχρι να συναντηθούν στη διασταύρωση.

Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί ότι η οδός Bloor είναι αρκετά μεγάλη σε μήκος (25 χιλιόμετρα), μια από τις μεγαλύτερες στο Τορόντο.

Κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης δημόσιας παρουσίασης, οι αξιωματούχοι της πόλης τόνισαν ότι αυτή η αλλαγή θα παρέχει “υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας για άτομα όλων των ηλικιών και δυνατοτήτων ανάλογα το πως μεταφέρονται”. Οι ποδηλάτες θα έχουν τη δική τους αποκλειστική διαδρομή μέσα από αυτή τη διασταύρωση, ενώ οι πεζοί θα έχουν μικρότερη αλλά ασφαλέστερη για να περπατήσουν.

Στο παρακάτω βίντεο της επικείμενης ανακατασκευής της Bloor Street (το όνομα της οδού) δείχνει ότι η νέα διασταύρωση θα ενσωματώνει ειδικά σήματα για ποδήλατα, προστατευτικές νησίδες στις γωνίες των δρόμων, διευρυμένες διαβάσεις και προκαθορισμένες λωρίδες δεξιάς στροφής για τα οχήματα.

Σύμφωνα με τον δήμο, οι νέες διασταυρώσεις επρόκειτο να μειώσουν σημαντικά την πιθανότητα τα μηχανοκίνητα οχήματα να εκτελούν στροφές υψηλής ταχύτητας. Βελτιώνουν επίσης την ορατότητα για όλους τους χρήστες του δρόμου.

Εκτός από την εφαρμογή της προστατευμένης διασταύρωσης, η πόλη ασχολείται επίσης ενεργά με τη βελτίωση των ποδηλατοδρόμων στην περιοχή. Η προσπάθεια αυτή περιλαμβάνει την προσθήκη νέων στάσεων λεωφορείων και τη δημιουργία “πράσινων “υποδομών.

Οι αξιωματούχοι της πόλης ανέφεραν ότι η κατασκευή αναμένεται να ολοκληρωθεί το προσεχές καλοκαίρι, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, δε θα επιτρέπεται η στάθμευση εντός των ζωνών κατασκευής που προβλέπονται στα σχέδια, καθώς και η στάθμευση στην οδό εντός των περιοχών που επισημαίνονται με πινακίδες διακοπής της κυκλοφορίας.

Φωνές αντιλογίας

Υπάρχουν όμως και διαφωνίες για το φιλόδοξο σχέδιο που ετοιμάζει η Πολιτεία στο Τορόντο. Επιχειρηματίες στην περιοχή εκφράζουν την ανησυχία και τον εκνευρισμό τους, καθώς κατά τη διάρκεια των έργων δε θα μπορούν να παρκάρουν οι πελάτες κοντά στα μαγαζιά και αυτό θα έχει αποτέλεσμα τη μείωση του τζίρου τους.

Άλλοι υποστηρίζουν ότι το έργο αυτό δε χρειάζεται καθόλου για την πόλη και αυτό διότι οι ποδηλάτες είναι ελάχιστοι που διασχίζουν αυτούς τους δρόμους και θα έχουν πολύ διευρυμένους χώρους να κινούνται σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν για τα οχήματα.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη μόλις 300-500 ποδηλάτες την ημέρα χρησιμοποιούν την επέκταση -ποδηλατόδρομο- που υπάρχει στην οδό Bloor και αυτό το νούμερο αποτελεί μόλις το 0.3% σε σχέση με τους συνολικούς αριθμούς διερχόμενων οχημάτων την ημέρα επί της ίδιας οδού. Τα οχήματα που περνούν τον δρόμο τούτο είναι 16.000 με 29.000 την ημέρα. Ένας πολύ μεγαλύτερος αριθμός.

Έτσι στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης έχει ξεσπάσει διαμάχη σχετικά με την υλοποίηση του έργου. Αυτοί που είναι αντίθετοι με την υλοποίηση του έργου πιστεύουν ότι θα προκαλέσει κυκλοφοριακό χάος άνευ προηγουμένου. Στην αντίπερα όχθη, αυτοί που τάσσονται υπέρ του εγχειρήματος υποστηρίζουν πως αυτό θα διασφαλίσει την ασφάλεια όλων.

Πηγή: CTVNews

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα