Τελ Αβίβ: Παραδόθηκε το μετρό, 20 χρόνια μετά την αρχική ημερομηνία παράδοσης

Κι όμως, συμβαίνουν κι αλλού αυτά...

Parallaxi
τελ-αβίβ-παραδόθηκε-το-μετρό-20-χρόνια-μ-1045980
Parallaxi

Το Τελ Αβίβ μπορεί να υπερηφανεύεται για μια ακτογραμμή με παραλίες μήκους 9 μιλίων, 4.000 κτίρια Bauhaus, την παλιά πόλη-λιμάνι της Γιάφα, μερικά από τα καλύτερα εστιατόρια στον κόσμο, ωστόσο έχει και τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση μεταξύ όλων των χωρών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.

To Τελ Αβίβ ανακηρύχθηκε η πιο ακριβή πόλη του κόσμου το 2021 από την Economist Intelligence Unit.

Η νέα γραμμή του μετρό που εκτείνεται σε μήκος 24 χιλιομέτρων (15 μιλίων), με 34 στάσεις από τα νότια προάστια του Τελ Αβίβ θα εξυπηρετεί μια περιοχή με πληθυσμό περίπου 1,25 εκατομμυρίων κατοίκων.

Υπολογίζεται ότι θα μεταφέρει 234.000 επιβάτες την ημέρα -κυρίως εργαζόμενους- με εισαγωγική τιμή εισιτηρίου 5,50 σέκελ (1,45 δολάρια) για έως και 15 χιλιόμετρα.

Το Ισραήλ, το οποίο ιδρύθηκε επίσημα το 1948, αναπτύχθηκε ραγδαία επί δεκαετίες, αλλά αγνόησε σε μεγάλο βαθμό τα τρένα ως μέσο μετακίνησης. Ενα γρήγορο τρένο μεταξύ Ιερουσαλήμ και Τελ Αβίβ ξεκίνησε δρομολόγια τον Δεκέμβριο του 2019. Περίπου το 80% έως 90% όλων των μηχανοκίνητων μετακινήσεων στις μεγαλύτερες πόλεις του Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένου του Τελ Αβίβ, πραγματοποιούνται με αυτοκίνητα.

Χρειάστηκαν περισσότερα από 25 χρόνια για να φτάσουμε εδώ. Η κυβερνητική επιχείρηση που είναι επιφορτισμένη με την επίβλεψη του έργου, η NETA (Γραμμές Αστικών Μεταφορών, στα εβραϊκά) ιδρύθηκε το 1997, ένα χρόνο μετά την ανάληψη της εξουσίας από τον πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου. Η αρχική ημερομηνία ολοκλήρωσης της κόκκινης γραμμής υποτίθεται ότι ήταν το 2003.

Μια πρόσφατη έκθεση του πολιτειακού ελεγκτή σημείωσε ότι ένα παρόμοιο έργο στην Κοπεγχάγη χρειάστηκε μόλις 10 χρόνια για να ολοκληρωθεί, από άκρη σε άκρη.

Πηγή: Bloomberg

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα