Tesla: Ραγδαία πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη μετά τις εμπρηστικές δηλώσεις Μασκ
Ποια είναι τα πιο πρόσφατα σε Γερμανία, Γαλλία Δανία και αλλού
Θεαματική βουτιά καταγράφεται στις πωλήσεις αυτοκινήτων Tesla στη Γερμανία και πολλές ακόμα ευρωπαϊκές χώρες, μετά τις πολιτικές παρεμβάσεις του Έλον Μασκ και τη στήριξη που προσέφερε στην ακροδεξιά.
Σύμφωνα με την γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών, οι πωλήσεις της Tesla τον Φεβρουάριο μειώθηκαν κατά 76,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι και περιορίστηκαν στα 1.429 οχήματα.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυξήθηκαν στη χώρα.
Ο Φεβρουάριος ήταν ο δεύτερος μήνας υποχώρησης στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά της Tesla, μετά τη βουτιά κατά 60% που καταγράφηκε τον Ιανουάριο.
Στο μεταξύ, η μετοχή της εταιρείας έχει υποχωρήσει κατά περισσότερο από 40% από το ιστορικό υψηλό του Δεκεμβρίου, και πλέον έχει χάσει όλο το κέρδος που πέτυχε μετά την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ, όταν οι επενδυτές ήλπιζαν ότι ο Μασκ θα μπορούσε να επηρεάσει τις πολιτικές του Λευκού Οίκου προς όφελος της αυτοκινητοβιομηχανίας του.
Η Tesla, της οποίας το μοναδικό εργοστάσιο στην Ευρώπη βρίσκεται στο Βερολίνο, φαίνεται πως έχει αποξενώσει πολλούς υποψήφιους αγοραστές λόγω του πολιτικού «ακτιβισμού» του Μασκ, ο οποίος στήριξε το κόμμα της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) ενόψει προεδρικών εκλογών.
Η ζήτηση έχει πέσει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αφότου ο Μασκ αναδείχτηκε σε δεξί χέρι του Τραμπ και ανέλαβε επικεφαλής του τμήματος κυβερνητικής αποδοτικότητας.
Στη Γαλλία, αναφέρουν οι New York Times, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 26% τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση, ενώ στη Νορβηγία, όπου σχεδόν όλα τα νέα οχήματα είναι ηλεκτρικά, έπεσαν τον περασμένο μήνα στο μισό.
Το δε μερίδιο της Tesla στη νορβηγική αγορά περιορίστηκε από το 20% το 2023 στο 8,8% φέτος.
Παρόμοια είναι η εικόνα στη Δανία, με πτώση 48%, καθώς και στη Σουηδία με 42%.
Ένα μέρος της υποχώρησης ενδέχεται να οφείλεται σε υποψήφιους πελάτες που ανέβαλαν την αγορά εν αναμονή της νέας βερσιόν του Model Y, το οποίο αναμένεται στην Ευρώπη εντός του Μαρτίου. Ωστόσο αυτός ο παράγοντας είναι απίθανο να εξηγεί μια τέτοια δραματική μείωση, σχολίασαν αναλυτές.
Και τα προβλήματα για την Tesla δεν περιορίζονται στην Ευρώπη, αφού η εταιρεία παρήγαγε 50% λιγότερα οχήματα στην Κίνα τον Φεβρουάριο, κυρίως λόγω του ανταγωνισμού κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η BYD και η Xiaomi.
Στην Ευρώπη, τα αυτοκίνητα Tesla γίνονται όλο και συχνότερα στόχος ακτιβιστών και βανδάλων.
Στο Λονδίνο, ακτιβιστές ενθαρρύνουν τους οδηγούς να ξεφορτωθούν τα Tesla τους και να καταργήσουν τους λογαριασμούς τους στην πλατφόρμα Χ του Μασκ.
Στο Στρασβούργο, ομάδα ακτιβιστών μοιράζει φυλλάδια που καλούν τον Μασκ να «Μείνει Μακριά από την ΕΕ», ενώ το περασμένο Σαββατοκύριακο αυτοκίνητα Tesla πήραν φωτιά σε ένα πάρκινγκ της νότιας Γαλλίας, ένα περιστατικό που σύμφωνα με τους εισαγγελείς «δεν ήταν καθόλου τυχαίο».
Πηγή: In.gr