Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Αρχίσαν τα μαθήματα – Κλειστά λόγω κορονοϊού σχολεία

Μάλιστα σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, παρακολούθησε το μάθημα που έγινε εξ΄ αποστάσεως σε σχολεία της Πέλλας.

Parallaxi
εξ-αποστάσεως-εκπαίδευση-αρχίσαν-τα-μ-632165
Parallaxi

κοροναϊός

Ξεκίνησαν από σήμερα τα μαθήματα τηλεδιδασκαλίας στα σχολεία-τα οποία είναι κλειστά λόγω κρουσμάτων κορονοϊού-σε μαθητές ή εκπαιδευτικούς-καθώς τα παιδιά δε μπορούν πλέον να χάσουν και άλλες πολύτιμες διδακτικές ώρες. Μάλιστα σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, παρακολούθησε το μάθημα που έγινε εξ΄ αποστάσεως σε σχολεία της Πέλλας. Τα απανωτά κρούσματα στα σχολεία και παράλληλα το κλείσιμο πάνω από 60 σχολείων ή τμημάτων σε ολόκληρη τη χώρα ανάγκασε το υπουργείο να ενεργοποιήσει τη σχετική νομοθεσία.

Ήδη οι διευθύνσεις εκπαίδευσης κλήθηκαν να συγκροτήσουν καταλόγους με τους μαθητές, που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, διότι έχουν νοσήσει ή ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου η γιατί έχει κλείσει το σχολείο. Άλλωστε βάσει πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ, σε περίπτωση κρούσματος επιβάλλεται η αναστολή λειτουργίας για 14 ημέρες, ενώ για την αναστολή λειτουργίας σχολικής μονάδας απαιτείται ο εντοπισμός τουλάχιστον τριών κρουσμάτων, μη άμεσα συσχετιζόμενων μεταξύ τους.

Οι διευθύνσεις εκπαίδευσης έχουν λάβει ήδη τις σχετικές οδηγίες, με τις οποίες καλούνται, να κοινοποιήσουν τα στοιχεία των μαθητών που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία και ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα σχηματισμού διαδικτυακών τμημάτων, όπως έγινε δηλαδή την πρώτη περίοδο της πανδημίας. Υπενθυμίζεται πάντως ότι οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων.

Τι λένε οι οδηγίες προς τους διευθυντές εκπαίδευσης

Σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος σε σχολική μονάδα αρμοδιότητάς του, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης προβαίνει στα ακόλουθα βήματα:

  1. Συνεργασία με Προϊστάμενο Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας οικείας Περιφερειακής Ενότητας.
  2. Απόφαση αναστολής λειτουργίας σχολικού τμήματος ή μονάδας μετά από γνώμη Προϊσταμένου Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας οικείας Περιφερειακής Ενότητας.
  3. Κοινοποίηση της ανωτέρω απόφασης αναστολής στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και στη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ .Σημειώνεται ότι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης είναι αρμόδιοι ΜΟΝΟ για αποφάσεις αναστολής λειτουργίας συγκεκριμένων σχολικών τμημάτων ή μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς τους.

mask school

Τα βήματα μετά την απόφαση για τη αναστολή ενός σχολείου

Μετά την απόφαση αναστολής λειτουργίας σχολικού τμήματος ή μονάδας αρμοδιότητάς του, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης προβαίνει στα ακόλουθα βήματα:

  1. Ενημέρωση του Διευθυντή σχολικής μονάδας.
  2. Ενημέρωση του myschool.
  3. Έμφαση στην υποχρεωτική παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  4. Διασφάλιση άμεσης κατάρτισης ωρολογίου προγράμματος για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση από Διευθυντή σχολικής μονάδας.
  5. Καθημερινός έλεγχος της απρόσκοπτης εφαρμογής της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς και μαθητές στο σχολικό τμήμα ή μονάδα, που βρίσκεται σε αναστολή.
  6. Αποστολή στατιστικών στοιχείων για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση σε εβδομαδιαία βάση στη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ, μέσω των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο: «Με στόχο την αποτελεσματικότερη δυνατή εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και σε συνέχεια των μεγάλων προσπαθειών που κατέβαλε η εκπαιδευτική κοινότητα κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας για την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προέβη σε συμπληρωτικές δράσεις επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων.

  • Από το καλοκαίρι λειτουργούν Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση (https://learn.eap.gr/ και https://elearn.aegean.gr/)
  • Εκπονήθηκε οδηγός από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως (http://iep.edu.gr/el/component/k2/1067-odigos-gia-ton-ekpaideftiko-sxediasmo-mathimaton-eks-apostaseos), όπου αποτυπώνονται συνοπτικά οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται για την αποδοτικότερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  • Προβλέπεται πρόσθετο ολοκληρωμένο πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, οι οποίες εντάσσονται στο στρατηγικό πλαίσιο των επιμορφώσεων (160.000 εκπαιδευτικοί, με προϋπολογισμό 2 εκατ. € μέσω ΕΣΠΑ).

Οι δηλώσεις Κεραμέως μετά την παρακολούθηση του μαθήματος

«Η δια ζώσης διδασκαλία των παιδιών μας από τους εκπαιδευτικούς είναι αναντικατάστατη. Ωστόσο, όταν υπάρχουν αντικειμενικά εμπόδια, σε αυτή την ιδιαίτερη σχολική χρονιά που ξεκίνησε, οι εκπαιδευτικοί μας καλούνται να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας μέσω τηλεκπαίδευσης. Το Υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα εργαλεία και έχει θωρακίσει το θεσμικό πλαίσιο προκειμένου, σε αυτήν την πρωτοφανή συγκυρία, να συνεχίζεται κανονικά η εκπαιδευτική διαδικασία, η ύλη να προχωράει, να συμμετέχουν κανονικά οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί να ασκούν το λειτούργημά τους» ανέφερε η υπουργός.

Πηγή: ethnos.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα