ΕΛΑΣ: Οδηγίες προς ηλικιωμένους – Πως να αποφύγετε τους απατεώνες

Απευθύνονται κυρίως σε ηλικιωμένα άτομα και χρησιμοποιούν διάφορα προσχήματα – τεχνάσματα προκειμένου να τους αποσπάσουν χρηματικά ποσά, κοσμήματα κ.α.

Parallaxi
ελασ-οδηγίες-προς-ηλικιωμένους-πως-ν-610687
Parallaxi

Επιτήδειοι απευθύνονται κυρίως σε ηλικιωμένα άτομα και χρησιμοποιούν διάφορα προσχήματα – τεχνάσματα με σκοπό να τους αποσπάσουν χρηματικά ποσά, κοσμήματα κ.α.

Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, με σκοπό την αποφυγή περιπτώσεων εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους, οι οποίοι απευθύνονται κυρίως σε ηλικιωμένα άτομα και χρησιμοποιούν διάφορα προσχήματα – τεχνάσματα (πρόσχημα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος, πρόσχημα νοσηλείας συγγενικού προσώπου, προσποιούμενοι τους τεχνικούς επικαλούμενοι υποτιθέμενη ηλεκτρολογική βλάβη κ.α.) προκειμένου να τους αποσπάσουν χρηματικά ποσά, κοσμήματα κ.α., συνιστά:

Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.

Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά.

Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται.

Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.

Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.

Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.

Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές (καλέστε το ¨100¨), ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

Για περισσότερες χρήσιμες συμβουλές και ενημέρωση σχετικά με τις συνηθέστερες μορφές εξαπάτησης, μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (hellenicpolice.gr) στο πεδίο Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα