Nέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων σε πεζόδρομους στο κέντρο της πόλης
Την εναρμόνιση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων σε καταστήματα και επιχειρήσεις που λειτουργούν σε πεζόδρομους με το γενικότερο ωράριο φορτοεκφορτώσεων στο κέντρο της πόλης, προβλέπει απόφαση.
Την εναρμόνιση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων σε καταστήματα και επιχειρήσεις που λειτουργούν σε πεζόδρομους με το γενικότερο ωράριο φορτοεκφορτώσεων στο κέντρο της πόλης, προβλέπει απόφαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, που υιοθέτησε σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του κεντρικού δήμου. Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου Θεσσαλονίκης, στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, μέχρι σήμερα κάθε πεζόδρομος είχε το δικό του ωράριο λειτουργίας, όμως, πλέον, θα ισχύει ένας ενιαίος κανονισμός, ώστε να είναι πιο εύκολη η αστυνόμευση των πεζόδρομων και η υιοθέτηση των αλλαγών από τους πολίτες.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της ίδιας απόφασης, επικυρώνεται η λήψη μόνιμων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, στις οποίες περιλαμβάνονται η απαγόρευση της διέλευσης φορτηγών οχημάτων ωφέλιμου φορτίου άνω του ενάμισι τόνου για φορτοεκφόρτωση, από Δευτέρα ως Παρασκευή και από τις 8.30 το πρωί ως τις 8.30 το βράδυ, καθώς και το Σάββατο, από τις 8.30 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα. Για τις λεωφορειολωρίδες απαγορεύεται η φορτοεκφόρτωση κατά τις ώρες λειτουργίας τους. Ωστόσο, επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση, για τα οχήματα ωφέλιμου φορτίου έως 1,5 τόνου, ανεξαρτήτως ωραρίου και μόνο στις ειδικά διαμορφωμένες θέσεις φορτοεκφόρτωσης. Αυτές είναι τετρακόσιες, εντός του ιστορικού κέντρου της πόλης, ενώ ο Δήμος Θεσσαλονίκης καταβάλλει προσπάθειες ώστε να αυξάνεται ο αριθμός τους, όταν γίνονται αναπλάσεις.
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Αθανάσιος Παππάς, ανέφερε ότι ο Δήμος κατέθεσε μια εμπεριστατωμένη πρόταση, που διατυπώθηκε μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς. Σε αυτήν, όπως είπε, υπάρχει μια διαβάθμιση και ως προς το ωράριο και ως προς τη φέρουσα ικανότητα των φορτηγών. Στόχος είναι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σε ό,τι αφορά τις φορτοεκφορτώσεις. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, εκφράστηκε κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης θετική προαίρεση για τη συμμόρφωση στο εν λόγω ωράριο από την πλευρά των μεγάλων σούπερ μάρκετ, για τα οποία σχολίασε ότι είναι οι περισσότερο παραβατικοί παράγοντες και η μεγαλύτερη πηγή ρύπων.
Σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες για την εφαρμογή της εναρμόνισης του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων, υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας, αναφέρουν ότι αυτό θα πρέπει να πάρει το “πράσινο φως” και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης, ώστε στη συνέχεια να δημοσιευτεί σχετικό ΦΕΚ. “Από την έκδοση του ΦΕΚ και μετά υπάρχει η δυνατότητα της αστυνόμευσης από τη δημοτική αστυνομία και την τροχαία”, ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου.
Από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, θετικός στις νέες ρυθμίσεις δήλωσε ο Βασίλης Γάκης, από την “Περιφέρεια Πρωταθλήτρια”, ενώ, επισήμανε ότι η υπόθεση άπτεται της μητροπολιτικής επιτροπής. Στον αντίποδα, η Δέσποινα Χαραλαμπίδου, από τη “Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα”, σχολίασε ότι αυτή η αρμοδιότητα δεν έπρεπε να έρθει στη μητροπολιτική επιτροπή, καθώς εκτίμησε ότι πρόκειται για αρμοδιότητα του Δήμου. Για θετική προσπάθεια έκανε λόγο η Χρυσούλα Παλιαδέλη, από την παράταξη “Συμμετέχω”. Τη θέση ότι δεν αντιμετωπίζονται τα αίτια που προκαλούν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη, διατύπωσε ο Θεόδωρος Ιγνατιάδης, από τη “Λαϊκή Συσπείρωση”, ενώ την ανάγκη υιοθέτησης πρακτικών που εφαρμόζονται στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, επισήμανε η Νιόβη Παυλίδου, από τους “Πολίτες Μπροστά”.
Πηγή: ΑΠΕ