Ένωση Ελλήνων Φυσικών: Ανάγκη για περισσότερα διαπολιτισμικά σχολεία

Τα σεμινάρια διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου, ανταποκρίνεται στα ζητήματα που καλείται να διαχειριστεί σχεδόν καθημερινά ένας εκπαιδευτικός.

Parallaxi
ένωση-ελλήνων-φυσικών-ανάγκη-για-περι-419498
Parallaxi

εξετασεις πανελλαδικες πανελληνιες

Στις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων που δημιουργήθηκαν το 2016, εφαρμόζεται εβδομαδιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα 4 ωρών κάθε μέρα που καλύπτει την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, των μαθηματικών , των αγγλικών και των τεχνολογιών πληροφορικής, ενώ περιλαμβάνει αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Στην Κεντρική Μακεδονία που σύμφωνα με τον Διευθυντή Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας έχει υποδεχθεί 4000 προσφυγόπουλα, λειτουργούν 34 διαπολιτισμικά σχολεία.

Λίγες, εάν σκεφτεί κάποιος τις βασικές ανάγκες που υπάρχουν και θα διογκώνονται ακόμη περισσότερο.

Ακόμη λιγότερες εάν διαπιστώσει κανείς ότι στις προσφυγικές δομές δεν υπάρχουν τμήματα προετοιμασίας και ένταξης των παιδιών που θα φοιτήσουν στα ελληνικά σχολεία.

Στην περίοδο της πανδημίας, μέσα στο γενικότερο κλίμα ανησυχίας που υπάρχει ακόμη και στις σχολικές μονάδες , ο εκπαιδευτικός καλείται να αναλάβει πολλαπλούς ρόλους.

«Όσοι ασχοληθούν με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση θα μπορούν να στελεχώσουν τις μονάδες που θα δημιουργηθούν το επόμενο διάστημα» , λέει ο εκπαιδευτικός Γιώργος Βρακάς.

Τα σεμινάρια διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου, συνολικής διάρκειας 400 ωρών, ανταποκρίνεται στα ζητήματα που καλείται να διαχειριστεί σχεδόν καθημερινά ένας εκπαιδευτικός.

Ορισμένες από τις θεματικές που αναπτύσσονται στη διάρκειά του είναι:

  • Έννοια περιεχόμενο και μοντέλα διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας/διαφορετικότητας στο ελληνικό σχολείο
  • Δημογραφική πραγματικότητα. Πληθυσμιακές μεταβολές και η Εκπαίδευση των προσφύγων.
  • Ευρωπαϊκές και Εθνικές Πολιτικές διαχείρισης και πολιτισμικής ετερότητας
  • Ο ρόλος του σχολείου στη διαχείριση της ετερότητας
  • Η αξιοποίηση μαθημάτων όπως η ιστορία και τα μαθηματικά ως εργαλεία διαπολιτισμικής αγωγής
  • Διαπολιτισμικές δεξιότητες του-της εκπαιδευτικού
  • Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη ή ως ξένη γλώσσα
  • Διαπολιτισμική εκπαίδευση και Φύλο
  • Οικογενειακό περιβάλλον και σχολικές επιδόσεις σε πολυπολιτισμικές σχολικές μονάδες
  • Η αξιολόγηση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση.
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα