Επιστήμη

Χάρβαρντ: Νέα μελέτη μιλά για εξωγήινα στοιχεία που ανακτήθηκαν από τον Ειρηνικό Ωκεανό

"Το μοτίβο δεν μοιάζει με φυσικά υλικά στη Γη, τη Σελήνη, τον Άρη ή τους αστεροειδείς του ηλιακού συστήματος"

χάρβαρντ-νέα-μελέτη-μιλά-για-εξωγήινα-511658

Νέα μελέτη από τον φυσικό του Χάρβαρντ, Άβι Λεμπ, αποκάλυψε ότι έως και το 10% των θραυσμάτων που ανακτήθηκαν από τον Ειρηνικό Ωκεανό περιέχουν «εξωγήινα» στοιχεία που δεν εντοπίζονται στο ηλιακό μας σύστημα. Ο ίδιος μίλησε στην Daily Mail αναφέροντας μαζί με την ομάδα του ολοκλήρωσαν την ανάλυσή τους σε 850 σφαιρίδια, βρίσκοντας μια νέα σύνθεση με την ένδειξη BeLaU.

Η σύνθεσή τους περιελάμβανε: βηρύλλιο, λανθάνιο και ουράνιο, τα οποία βρίσκονται στη Γη, αλλά ήταν διατεταγμένα σε σειρά που δεν ταιριάζουν με τα κράματα του πλανήτη μας.

«Μελετήσαμε πάνω από δώδεκα σφαιρίδια BeLaU και δείξαμε ότι διαφέρουν από την αφθονία των 55 στοιχείων από τον περιοδικό πίνακα», είπε ο Λεμπ. «Πέρα από κάθε αμφιβολία, αυτό αποκλείει την ερμηνεία της τέφρας άνθρακα που προτάθηκε από άλλους επιστήμονες».

eksogiinoi_1_b1c3e.png

Υποστήριξαν ότι ο μετεωρίτης IM1 που εντοπίστηκε το 2014 ήταν ο πρώτος «διαστρικός επισκέπτης» της Γης, με την τελευταία εργασία του φυσικού του Χάρβαρντ, που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο, να αναλύει τα πάντα σχετικά με τα σφαιρίδια.

Η έρευνα των τριών εργαστηρίων

Ο Λεμπ τόνισε ότι τα δείγματα μελετήθηκαν από τρία εργαστήρια: το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, το Μπέρκλεϊ, την Bruker Corporation και το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ. Μοιράστηκε τα αρχικά ευρήματα τον Οκτώβριο αφού ανέλυσε μόλις 57 θραύσματα, δηλώνοντας ότι τα δείγματα περιείχαν τα νέα μοτίβα του BeLaU. Ωστόσο, ο ισχυρισμός δέχθηκε έντονη κριτική από άλλα μέλη της επιστημονικής κοινότητας που σχολίασαν ότι δεν υπάρχουν «αδιάσειστα στοιχεία».

Εξήγησε ότι τα θραύσματα σχηματίζονται από ένα «ιδιαίτερο» υλικό και η χημική του σύνθεση δεν μοιάζει με οποιοδήποτε γνωστό υλικό του ηλιακού συστήματος. Όμως υποστήριξε πως τα στοιχεία του σεληνιακού φλοιού, είναι πιο κοντά σε αυτά που εντόπισε κατά την διάρκεια των ερευνών του.

eksogiinoi_2_9a933.png

«Το μοτίβο δεν μοιάζει με φυσικά υλικά στη Γη, τη Σελήνη, τον Άρη ή τους αστεροειδείς του ηλιακού συστήματος και παρουσιάζει αυξημένη ποσότητα ορισμένων στοιχείων σε σχέση με την αρχική σύνθεση των υλικών του ηλιακού συστήματος. Έτσι ερμηνεύουμε ότι είναι εκτός του ηλιακού συστήματος. Ο IM1 αποτελεί τον πρώτο αναγνωρισμένο διαστρικό μετεωρίτη», είπε ο Λεμπ.

Η επιστημονική κοινότητα ενάντια στα αποτελέσματα

Ο Patricio A. Gallardo, φυσικός στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο, δημοσίευσε μια αντί-μελέτη τον περασμένο Νοέμβριο που δημοσιεύτηκε στο Research Notes of the AAS και τόνισε ότι δεν υπάρχει κάτι «εξωγήινο» σε αυτά τα αντικείμενα.

Αντίστοιχα ο Steve Desch και ο Alan Jackson από το κρατικό πανεπιστήμιο της Αριζόνα μοιράστηκαν επίσης την κριτική τους, δηλώνοντας: «Οι σφαίρες που συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν από τον Λεμπ και τους συνεργάτες του φαίνεται να είναι ακριβώς όπως εκείνα που βρίσκονται σε όλο τον κόσμο, με προέλευση εντός του Ηλιακού Συστήματος. Οι συνθέσεις των σφαιριδίων είναι τροποποιημένες μετά από δεκάδες χιλιάδες χρόνια παραμονής στον πυθμένα του ωκεανού».

Θέλοντας να απαντήσει σε όσους αμφισβήτησαν τα αποτελέσματα των ερευνών του, ο Λεμπ απάντησε: «Όλοι οι επιστήμονες που επέκριναν την δουλειά μου δεν είχαν πρόσβαση στο υλικό και έκαναν χωρίς ουσιαστικά στοιχεία».

Πηγή: ieidiseis.gr