Βραβείο για την αειφόρο γεωργία στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Δημιούργησαν QR-code σε αγροτικά προϊόντα, παραγωγούς και εταιρείες/οργανισμούς για την ενίσχυση και προστασία της βιοποικιλότητας.

Parallaxi
βραβείο-για-την-αειφόρο-γεωργία-στο-αν-790773
Parallaxi

Το πρώτο βραβείο απέσπασε η ομάδα PerCystent στον διαγωνισμό «Νέοι Αγρoεπιχειρηματίες Κύπρου» στις 6 Ιουλίου 2021 στο πλαίσιο του Παγκύπριου Συνεδρίου Γάλακτος, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας.

Μέλη της ομάδας είναι οι Αθανασία Μανδουλάκη (υποψήφια διδάκτωρ στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου -ΤΕΠΑΚ), Άντρη Βαρνάβα (υποψήφια διδάκτωρ ΤΕΠΑΚ), Βασίλης Λίτσκας (ερευνητικός συνεργάτης στο Εργαστήριο Διαχείρισης Χερσαίων Οικοσυστημάτων του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου –ΑΠΚΥ και στο ΤΕΠΑΚ), Έλλη Τζυρκαλλή (ερευνητική συνεργάτιδα ΑΠΚΥ) και Γιώργος Φυττής (υποψήφιος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Κύπρου). Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε στο πλαίσιο του CAPturing the Future Generation, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα IMCAP της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στόχος του προγράμματος «Νέοι Αγροεπιχειρηματίες Κύπρου» ήταν αφενός η προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας στον αγροτικό τομέα και η ενθάρρυνση των νέων να αναπτύξουν ένα καινοτόμο γεωργικό προϊόν ή υπηρεσία και αφετέρου η προώθηση και ενημέρωση για τα οφέλη της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πλαίσιο του έργου έγινε εκπαίδευση των ομάδων που συμμετείχαν από ειδικούς/μέντορες σε θέματα, όπως: Κοινή Αγροτική Πολιτική, Αειφόρος Γεωργία-Κτηνοτροφία, Ανάπτυξη επιχειρηματικών ιδεών, Δημιουργία επιχειρηματικού πλάνου.

Η ομάδα PerCystent ανέπτυξε μια καινοτόμα ιδέα, στον πυρήνα της οποίας είναι η παροχή QR-code (eco-score) σε αγροτικά προϊόντα, παραγωγούς και εταιρείες/οργανισμούς που εφαρμόζουν μέτρα/πρακτικές με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αγροτικού αποτυπώματος και την ενίσχυση και προστασία της βιοποικιλότητας. Πρόκειται, δηλαδή, για καινοτόμο εργαλείο για την προώθηση των προϊόντων, τα οποία παράγονται με περιβαλλοντικές πρακτικές και με βάση τις αρχές της αειφορίας.

Ο διαγωνισμός περιελάμβανε τη δημιουργία ενός σύντομου βίντεο (pitch) για γνωστοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας και την ετοιμασία ενός ολοκληρωμένου επιχειρηματικού πλάνου. Η τελική βαθμολογία των ομάδων διαμορφώθηκε μετά από ψηφοφορία του pitch στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και αξιολόγηση του pitch και τoυ επιχειρηματικού πλάνου της κάθε ομάδας από επιτροπή αξιολόγησης.

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα