Επιστολή των αποφοίτων του Αρσάκειου για το Λιγνάδη
Και μια επιστολή-καταπέλτης της ΟΥΕΛΕ
Μια επιστολή που δόθηκε σήμερα στην επικαιρότητα και απαντά στις δηλώσεις Μπαμπινιώτη από εκατοντάδες αποφοίτους του Αρσάκειου δίνει μια νέα διάσταση στην υπόθεση Λιγνάδη:
Την επιστολή υπογράφουν 285 απόφοιτοι και απόφοιτες των Αρσακείων Σχολείων, την περίοδο 1994-2018:
«Επιστολή Αποφοίτων Αρσακείου προς τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία
Από: Αποφοίτους του Αρσακείου Ψυχικού 1994-2018 Προς: Διοίκηση της Φ.Ε. και κάθε Υπεύθυνο Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2021
Οι πρόσφατες εξελίξεις αναφορικά με τα περιστατικά ψυχικής και σεξουαλικής βίας σε βάρος ανηλίκων, με φερόμενο θύτη εξωτερικό συνεργάτη του Αρσακείου Ψυχικού, ενεργοποίησαν την ευαισθησία και την απωθημένη μνήμη μας. Αποτελούμε μια ομάδα αποφοίτων από το 1994 έως το 2018 με ετερόκλιτες πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές καταβολές. Ωστόσο, η παρούσα παρέμβαση είναι αποτέλεσμα μιας πηγαίας επικοινωνίας που προέκυψε από κοινά μας βιώματα κατά τη φοίτησή μας σε αυτό το σχολείο, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος μιας κοινωνίας που αυτή τη στιγμή συγκλονίζεται από τις αποκαλύψεις.
Μέσω της επιστολής αυτής θέλουμε να εκφράσουμε τη συμπαράστασή μας προς όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που υπέστησαν από συγκεκριμένους καθηγητές και καθηγήτριες των Αρσακείων σεξουαλικές, ψυχολογικές ή και λεκτικές προσβολές, οι οποίες τελούν σε γνώση μας – έχει πέσει στην αντίληψή μας ή έχουμε πληροφορηθεί κάτι από όλα αυτά, ενίοτε δε και όλα.
Δεν ζητάμε από τους ανθρώπους που έζησαν τραύματα να τα αναβιώσουν, δεν τους ζητάμε να συμμετάσχουν – εκτός κι αν το επιθυμούν. Τους λέμε μόνο ότι γνωρίζουμε, κατανοούμε και είμαστε δίπλα τους. Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε με κάθε τρόπο όποιον και όποια θέλει να μιλήσει.
Ως Απόφοιτοι των Αρσακείων Σχολείων καταγγέλλουμε κάθε αρμόδιο καθηγητή/τρια ή υπεύθυνο/η που συγκάλυψε γεγονότα και δεν προστάτευσε, με τις πράξεις ή τις παραλείψεις του, τους μαθητές και τις μαθήτριες. Θέλουμε να γίνει κατανοητό πως δεν αναφερόμαστε σε μεμονωμένα γεγονότα μιας συγκεκριμένης περιόδου, αλλά σε μια διαχρονική νοοτροπία κάποιων· στην παντελή έλλειψη παιδαγωγικών ορίων ορισμένων εκπαιδευτικών, που σε καμία περίπτωση δεν συνάδει με τις πρακτικές ενός προστατευμένου σχολικού περιβάλλοντος.
Μας εξοργίζουν οι ισχυρισμοί ότι δεν έγινε τίποτα από τα παραπάνω αντιληπτό από το υπόλοιπο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό. Δεν μιλάμε, φυσικά, για όλους και όλες, ούτε αποδίδουμε το ίδιο βάρος στον καθένα. Αν όμως πράγματι οι υπεύθυνοι δεν γνώριζαν τίποτα, θα έπρεπε τουλάχιστον να αναλάβουν την ευθύνη για το ότι δεν φρόντισαν να υπάρχει στη διάθεση των μαθητών και των μαθητριών ο τρόπος για να καταγγελθούν τέτοια περιστατικά.
Επίσης, η διοίκηση θα έπρεπε να έχει το θάρρος να λογοδοτήσει για την πραγματοποίηση ορισμένων –όπως αποδεικνύεται– λανθασμένων επιλογών.
Με αυτά κατά νου, ζητάμε από όλους τους υπευθύνους/ες, εντός και εκτός Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, τα εξής:
-Να διερευνηθούν τα γεγονότα και οι αποκαλύψεις της τρέχουσας περιόδου αλλά και η σύνδεσή τους με δικαστικές και αστυνομικές έρευνες του παρελθόντος με πρωτοβουλία και του σχολείου. Για εμάς άλλωστε αποτελεί εδραία γνώση πως δεν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά. -Να αναλάβουν οι αρμόδιοι την ευθύνη που τους αναλογεί, με την οριστική απομάκρυνση των καθηγητών εκείνων που συστηματικά εκμεταλλεύτηκαν και προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπεια των μαθητών/τριών με την αντιδεοντολογική τους συμπεριφορά, αν ασκούν ακόμα το εκπαιδευτικό λειτούργημα στα Αρσάκεια Σχολεία. -Να δημιουργηθεί σύστημα ανώνυμης αναφοράς περιστατικών που προσβάλλουν την προσωπικότητα και τη γενετήσια αξιοπρέπεια ή θίγουν με άλλο τρόπο την παιδαγωγική εμπειρία των μαθητών/τριών, καθώς και να τεθεί σε εφαρμογή κώδικας δεοντολογίας, ο οποίος θα οριοθετεί τις πρακτικές που είναι αποδεκτές και μη στον χώρο του σχολείου και θα περιγράφει τις νομικές ενέργειες που θα λαμβάνουν χώρα μετά από αναφορές περιστατικών συναισθηματικής και σεξουαλικής παρενόχλησης για την καταπολέμησή τους. Αυτές οι ενέργειες ιδανικό θα ήταν να συνδυαστούν με τη μέριμνα για την ευαισθητοποιημένη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών. -Το σχολείο να ερευνήσει και να συμβάλει στην καταγραφή σχετικών περιστατικών, καθώς και να εξασφαλίσει την ανοιχτή πρόσβαση στα αποτελέσματα των σχετικών διαδικασιών, χάριν διαφάνειας, διασφαλίζοντας την προστασία των προσωπικών δεδομένων των εμπλεκομένων μερών.
Απαιτούμε ΚΑΘΑΡΣΗ και διαφάνεια στα Αρσάκεια αλλά και σε όλα τα σχολεία, για τη δικαίωση των μαθητών και των μαθητριών και το καλό των ερχόμενων μαθητικών γενεών. Στόχος της εκπαίδευσης πρέπει να είναι η διαμόρφωση των παιδιών σε όμορφους ανθρώπους. Την ύστατη στιγμή, ζητάμε η ιστορική Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία να μην αποδειχθεί ιστορικά ανεύθυνη.».
Ακολουθούν 285 υπογραφές αποφοίτων.
Στο μεταξύ μια σοβαρή καταγγελία έκανε σήμερα η ΟΥΕΛΕ η ομοσπονδία των εκπαιδευτικών:
«Δεν φοβόμαστε.
Απέναντι σε όσα κακόβουλα, απίστευτα και αδιανότητα, διακινούνται χωρίς κανέναν έλεγχο ή επαλήθευση και αναπαράγονται αφειδώς σε κοινωνικά δίκτυα, μπλογκς και ιστοσελίδες και μάς στοχοποιούν συνολικώς ως εκπαιδευτικούς λειτουργούς και εργαζόμενους των Αρσακείων Σχολείων, υψώνουμε το ανάστημά μας και απαντούμε: Δεν φοβόμαστε!
Καταδικάζουμε απερίφραστα ως εκπαιδευτικοί και ως γονείς οποιαδήποτε μορφή παρενόχλησης ή βίας εναντίον οποιασδήποτε παιδικής ψυχής. Η ομόθυμη και απόλυτη αυτή καταδίκη συμβαδίζει με την αταλάντευτη απφόασή μας να μη δεχτούμε καμία ψευδολογία ή συκοφαντία, ιδίως για θέματα μείζονος ηθικής απαξίας.
Ολοι μαζί και ο καθένας από εμάς αρνείται να συκοφαντείται, να δυσφημείται, να απειλείται, να σπιλώνεται, να παρενοχλείται καθημερινώς στο λειτούργημά του, ιδίως στους ζοφερούς καιρούς που διανύουμε, στο όνομα μιας συνολικής και στοχευμένες επίθεσης εναντίον του σχολείου μας, που για εμάς δεν είναι απλός χώρος εργασίας και βιοπορισμού, αλλά χώρος παιδείας και ιστορικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός που έχει γαλουχήσει γενεές παιδιών (των δικών μας περιλαμβανομένων).
Δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να χρησιμοποιεί τους δαιδαλώδεις δρόμους του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να αμφισβητεί ανώνυμα και κακοπροαίρετα την ηθική μας ακεραιότητα και την επαγγελματική μας υπόσταση. Είμαστε όλοι ενωμένοι σαν γροθιά προκειμένου να υπερασπιστούμε την τιμή μας, τη φήμη μας, το σχολείο μας, στο οποίο επενδύσαμε τις σπουδές, τη ζωή και τα όνειρά μας»