Life

ΕΡΕΥΝΑ: Έντονη η απουσία του ελληνικού στοιχείου από τις stock φωτογραφίες

Τι είναι αυτό που θέλουν οι χρήστες.

Parallaxi
ερευνα-έντονη-η-απουσία-του-ελληνικού-807658
Parallaxi

Στην σημερινή εποχή της εικόνας, οι περισσότερες εταιρείες που  δραστηριοποιούνται κλάδους, όπως της διαφήμισης και του μάρκετινγκ, χρησιμοποιούν φωτογραφίες στο περιεχόμενό τους. Έτσι, το ζήτημα της πνευματικής ιδιοκτησίας και των πνευματικών δικαιωμάτων, που έχει προκύψει από αυτήν την χρήση, έχει δημιουργήσει μια ανάγκη για παροχή φωτογραφιών με άδεια και διαφορετικά themes.

Για τον λόγο αυτό η Ierax Analytix σε συνεργασία με την Imperius, ερεύνησαν διεξοδικά το θέμα των φωτογραφιών stock, ενώ επικοινώνησαν με στελέχη και επαγγελματίες οι οποίοι αξιοποιούν τέτοιου είδους φωτογραφίες στο πλαίσιο της εργασίας τους, με σκοπό να μάθουν τη γνώμη τους για τις υπάρχουσες πλατφόρμες αλλά και το πως πιστεύουν ότι αυτές θα μπορούσαν να βελτιωθούν.

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε, λοιπόν, διαπιστώθηκε πως η πλειοψηφία του δείγματος (54%) χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Shutterstock για την εύρεση φωτογραφιών. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι το 37% των ερωτώμενων κατεβάζει τις φωτογραφίες δωρεάν, ενώ μόνο το 15% έχει συνδρομή σε κάποια πλατφόρμα.

Παράλληλα στην ερώτηση «Τι πιστεύετε ότι λείπει από τις πλατφόρμες φωτογραφιών;» το 61% δήλωσε ότι επιθυμεί ένα εντονότερο ελληνικό στοιχείο στις φωτογραφίες, ενώ αξιοσημείωτο είναι το ποσοστό των ερωτώμενων, 46%, που δήλωσε ότι δεν βρίσκει πάντα τις φωτογραφίες που θέλει, δημιουργώντας του, έτσι, την ανάγκη ενός μεγαλύτερου εύρος επιλογών.

Τέλος το 52% προτιμάει να πληρώνει μόνο ανά φωτογραφία που κατεβάζει ενώ μόνο 1 στους 5 επιλέγει να πληρώνει σταθερό πόσο ανά μήνα για φωτογραφίες stock. Αυτό δείχνει ότι οι περισσότεροι θέλουν μια adhoc σχέση εξαρτώμενη από την ευκαιριακή επιθυμία τους για χρήση φωτογραφίας stock.

Τελικά, αυτό που διαφαίνεται να απουσιάζει, σύμφωνα με την έρευνα, είναι μια εναλλακτική πλατφόρμα η οποία αφενός θα αξιοποιεί ένα μοντέλο πληρωμών και συνδρομών pay-as-you-go και αφετέρου θα χρησιμοποιεί στοκ φωτογραφίες που θα περιλαμβάνουν σε σημαντικότερο βαθμό το Ελληνικό στοιχείο.

*Η έρευνα έγινε διαδικτυακά από τις 22 μέχρι τις 26 Ιουλίου 2021 από την Ierax Analytix και την Imperius, όπου συμμετείχαν 255 στελέχη και επαγγελματίες του κλάδου.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα