Έρευνα σε βάθος χρόνου για το σιδηρόδρομο
Τέμπη: Οι εφτά «πληγές» με τα τούνελ του σιδηροδρομικού δικτύου
Δυστύχημα στα Τέμπη: Ανοίγουν φάκελοι σε βάθος 15ετίας για τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα και τις συμβάσεις του ΟΣΕ
Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ζήτησε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΕ την αποστολή όλων των φακέλων για τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σε βάθος χρόνου θα επεκταθούν οι δικαστικές έρευνες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών με στόχο να διερευνηθούν λάθη, αμέλειες και παραλείψεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Το σήμα έδωσε χθες ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, ο οποίος με έγγραφη παραγγελία του ζήτησε από τον μεταβατικό διοικητή και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΕ ΑΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, την αποστολή όλων των φακέλων για τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Όπως αναφέρεται στην παραγγελία του κ. Ντογιάκου, η διοίκηση του ΟΣΕ υποχρεούται να ενημερώσει την ανωτάτη εισαγγελική αρχή πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, πού έγιναν, πόσα θύματα υπήρχαν, πόσοι έχασαν τη ζωή τους, πόσοι τραυματίστηκαν και τι έγινε με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους.
Η ενέργεια αυτή του κ. Ντογιάκου αποσκοπεί στο να ελεγχθεί αν οι ευθύνες που αποδόθηκαν για τα δυστυχήματα των τελευταίων 15 ετών ήταν οι προσήκουσες ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν ή αθωώθηκαν, υπήρχαν και άλλα άτομα στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και οι σχετικές δικογραφίες πρέπει να επαναξιολογηθούν.
Όπως είναι γνωστό, ο κ. Ντιογιάκος έχει ζητήσει και μελετά τον φάκελο για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που σημειώθηκε το Μάιο 2017 και είχε 4 νεκρούς και 10 τραυματίες, για το οποίο δικάστηκε μόνον ο ένας από τους μηχανοδηγούς που επέζησε του δυστυχήματος και ο οποίος αθωώθηκε.
Χρ. Βουρλιώτης: Σε βάθος 15ετίας η έρευνα για τις συμβάσεις του ΟΣΕ Σε βάθος 15ετίας προσδιόρισε τον έλεγχο για τις συμβάσεις του ΟΣΕ ο προιστάμενος της Αρχής για το Ξέπλυμα Βρόμικου Χρήματος Χαρ. Βουρλιώτης.
Ο οικονομικός εισαγγελέας παρέστη τη Δευτέρα σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Πανεπιστήμιο και στο περιθώριο αυτής απαντώντας σε σχετική ερώτηση της ιστοσελίδας «Voria» ανέφερε πως οποιαδήποτε οικονομική ατασθαλία ή παρανομία που έγινε τα τελευταία 15 χρόνια στις συμβάσεις του ΟΣΕ θα εντοπιστεί ενώ ο έλεγχος θα αφορά δεκάδες πρόσωπα σε θέσεις ευθύνης τόσο στον ΟΣΕ όσο και σε επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τον Οργανισμό.
«Ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί», σημείωσε ο κ. Βουρλιώτης.
Πηγή: skai.gr
Τέμπη: Οι εφτά «πληγές» με τα τούνελ του σιδηροδρομικού δικτύου
Μετά την τραγωδία στα Τέμπη, μια σειρά σοβαρά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου έρχονται στο προσκήνιο, αν και εργαζόμενοι και ειδικοί τα είχαν αναδείξει με παρεμβάσεις τους. Η τραγωδία στα Τέμπη έχει συγκλονίσει όλη τη χώρα, ενώ από την αποφράδα ημέρα της 28ης Φεβρουαρίου και μετά νέα συγκλονιστικά στοιχεία έρχονται στο φως σε σχέση με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Αυτά, ωστόσο, δεν ήταν άγνωστα, καθώς τα είχαν αναδείξει με παρεμβάσεις τους εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο και ειδικοί.
Αυτοψία στη σήραγγα της Ραψάνης Το MEGA έκανε αυτοψία στη σήραγγα της Ραψάνης από την οποία πέρασαν οι δύο αμαξοστοιχίες και για λίγα μέτρα δεν συγκρούστηκαν εντός του τούνελ.
Οι εικόνες που έρχονται από τη σήραγγα «φωτογραφίζουν» το μέγεθος της τραγωδίας που θα είχαμε σε περίπτωση που τα δύο τρένα είχαν συγκρουστεί μέσα στο τούνελ.
Μηδενικός φωτισμός, ανύπαρκτα μέτρα πυρασφάλειας και ανύπαρκτη συντήρηση, αυτά ήταν όσα κατέγραψε η κάμερα του MEGA.
Σπάει τη σιωπή του ο πατέρας των διδύμων
«Έχουμε να κάνουμε με τομάρια» – Σπάει τη σιωπή του ο πατέρας των διδύμων που πέθαναν στα Τέμπη Σε ένα τούνελ χιλιομέτρων, υπάρχει μία μόνο πόρτα για την έξοδο των επιβατών σε περίπτωση κινδύνου, η οποία είναι κλειδωμένη.
Τα φώτα, δεξιά και αριστερά, στους τοίχους του τούνελ είναι όλα σβηστά καθώς δεν λειτουργούν, ενώ οι πυροσβεστικοί κρουνοί που υπάρχουν, δεν έχουν σωλήνες για να μεταφέρουν το νερό.
Ακατάλληλα είναι τα 15 στα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων όπως «δείχνει» αυτοψία της Πυροσβεστικής που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του καναλιού.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ, η Πυροσβεστική, μαζί με υπαλλήλους του ΟΣΕ, εδώ και ένα χρόνο έχει ξεκινήσει αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος άνω των 1000 μέτρων. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες.
Αναλυτικά οι μεγάλες σήραγγες Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Σήραγγα Καλλιδρόμου (Τιθορέα-Λιανοκλάδι) Σήραγγα Όθρυος (Λιανοκλάδι – Δομοκός) Σήραγγα Τεμπών Σήραγγα Πλαταμώνα Σήραγγα Αλίαρτου Σήραγγες Στίρφακα (3) Σήραγγα Μακρυράχης Σήραγγες Εκκάρας (4) Σοκάρουν τα ευρήματα Τα ευρήματα και στις 15 είναι κοινά:
Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα πυρασφάλειας Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση πυροσβεστικού υλικού και την πρόσβαση σωστικών συνεργείων Είναι δύσκολη ή αδύνατη επικοινωνία εντός του τούνελ (ασύρματοι – κινητά) Ακατάλληλος φωτισμός έκτακτης ανάγκης Έξοδοι διαφυγής (έλλειψη ή ακαταλληλότητα) Προβληματική συντήρηση εξαερισμού
Το ατύχημα του 2015 στο τούνελ των Τεμπών Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 είχε πιάσει φωτιά μια εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Οι εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής που είχαν πάρει μέρος στην κατάσβεση είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων ότι όταν πήγαν μέσα στο τούνελ αφενός δεν λειτουργούσε το υδροδοτικό, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση και αφετέρου δεν λειτουργούσε και ο εξαερισμός.
Μάλιστα, έκαναν και αναφορά λέγοντας πως έχει επισημανθεί αυτό από το 2010 κατά την διάρκεια μιας άσκησης της ΕΜΑΚ. Δηλαδή από το 2010 μέχρι σήμερα το πρόβλημα παραμένει και είναι πολύ σοβαρό, εδώ και 13 ολόκληρα χρόνια.
Παράλληλα, από το ρεπορτάζ προκύπτει πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας.
Για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια, ενώ έχει κάνει και σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ.