Euroferry Olympia: Ρυμουλκείται φλεγόμενο σε ασφαλές σημείο
Προσπαθούν να σβήσουν τη φωτιά και παράλληλα το «Euroferry Olympia» να μην βυθιστεί
Συνεχίζονται οι προσπάθειες κατάσβεσης της φωτιάς που καίει από χθες τα ξημερώματα στο πλοίο Euroferry Olympia ανοικτά της Κέρκυρας.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το πλοίο έχει ήδη προσδεθεί από ρυμουλκό ώστε να μην κινδυνεύσει να παρασυρθεί .
Οι ναυαγοσωστικές εταιρείες που έχουν σπεύσει σε συνεργασία με τις Αρχές, έχουν ξεκινήσει να μεταφέρουν το πλοίο σε ασφαλέστερο σημείο ώστε να είναι προστατευμένο σε περίπτωση που ο καιρός αλλάξει προς το χειρότερο.
Αυτή τη στιγμή οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για τα πλοίο της Πυροσβεστικής να το μεταφέρουν καθώς όσο είναι στα ανοικτά υπάρχει φόβος να προσαράξει στα αβαθή ή να προσκρούσει πάνω σε κάποιο άλλο πλοίο.
Παράλληλα, συνεχίζεται η κατάσβεση της πυρκαγιάς στο πλοίο από τα ρυμουλκά καθώς και τα πυροσβεστικά πλοία της Πυροσβεστικής.
Καθώς το πλοίο ρυμουλκείται βόρεια της Κέρκυρας, οι θερμοκρασίες πάνω σε αυτό «αγγίζουν» τους 550 βαθμούς Κελσίου. Βασικό μέλημα είναι τόσο να σβήσει η φωτιά, όσο και το πλοίο να μην βυθιστεί. Η επιχείρησ κατάσβεσης θα διαρκέσει μέρες, ενώ, προτού το πλοίο προσεγγίσει σε λιμάνι, θα πρέπει να έχει γίνει απάντληση των πετρελαιοειδών.
Εκτός από τους εγκλωβισμένους για τους οποίους θα συνεχιστεί αναζήτηση όταν οι φλόγες που καίουν στο εσωτερικό του πλοίου σταματήσουν να καίνε, ανησυχία υπάρχει και σχετικά με τα καύσιμα του πλοίου καθώς εγκυμονεί κίνδυνος μεγάλης περιβαλλοντικής καταστροφής και ρύπανσης της θάλασσας.
Το Euroferry Olympia «κουβαλά» περίπου 700 τόνους καύσιμα και αν η φωτιά δεν σβηστεί, δεν μπορεί να γίνει η απάντληση των καυσίμων από τις αρμόδιες εταιρείες.
Σύμφωνα με την τελευταία μέτρηση που έγινε στο εσωτερικό του πλοίου, θερμοκρασία του βρίσκεται στους 550 βαθμούς Κελσίου.
Επί του παρόντος, οι διασώστες δεν μπορούν να ανέβουν στο πλοίο, καθώς η φωτιά που καίει στο εσωτερικό του δεν τους το επιτρέπει. Για την ώρα συνεχίζονται οι προσπάθειες κατάσβεσης της πυρκαγιάς, ώστε να συνεχιστεί η αναζήτηση των αγνοουμένων στο εσωτερικό του.
Γύρω από το πλοίο υπάρχει αντιρρυπαντικός εξοπλισμός και σκάφη στην θαλάσσια περιοχή για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τυχόν διαρροή καυσίμων στην θάλασσα. Για αυτό το λόγο είναι στη περιοχή μια έμπειρη ειδική ναυαγοσωστική ομάδα που αποτελείται από 14 άτομα. Πρόκειται για ναυαγοσώστες των εταιρειών MEGATUGS και SMIT Salvage που βρίσκονται στην περιοχή προκειμένου να διεξαχθούν οι εργασίες με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο.
Στο σημείο βρίσκεται και η φρεγάτα «Ύδρα» του Πολεμικού Ναυτικού.
Καταγγελίες για το πλοίο από το 2017: Θυμίζει «Norman Atlantic»
Καταγγελίες από τον Ιούνιο του 2017 είχε διατυπώσει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας για τις συνθήκες στο πλοίο «Euroferry Olympia» όπως και για το πλοίο «Euroferry Egnazia» της εταιρείας Grimaldi.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», σε σχετική επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές Πάτρας και Ηγουμενίτσας, οι επαγγελματίες οδηγοί τόνιζαν ότι η επικρατούσα κατάσταση θύμιζε «μνήμες “Norman Atlantic”».
«Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωράει να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών)», ανέφεραν στην επιστολή τους. Σημείωναν δε, ότι οδηγοί «κοιμούνται όπου βρουν», ακόμη και στα οχήματά τους. Στην ίδια επιστολή ανέφεραν ότι οι καμπίνες δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός και ότι σε κάποια δρομολόγια δεν επαρκούσε ο αριθμός τους για τους επιβαίνοντες.
Αναλυτικά, ο Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας στην επιστολή του ανέφερε:
- Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
- Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.
- Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών – «(μνήμες “Norman Atlantic” κύριε υπουργέ)», επισημαίνουν.
- Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου.
- Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
- Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
- Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).
Πηγή: Proto Thema και Ethnos
Δείτε επίσης:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ