Εξετάζεται η δημιουργία «εορταστικού καλαθιού του νοικοκυριού»
Ενώ έρχεται νέα λίστα για πολίτες με ειδικές διατροφικές ανάγκες
Σε δύο νέες κινήσεις όσον αφορά το καλάθι του νοικοκυριού ετοιμάζεται να προχωρήσει το υπουργείο Ανάπτυξης όπως αποκάλυψε ο Άδωνις Γεωργιάδης στην αυτοψία σε σούπερ μάρκετ που πραγματοποίησε την Πέμπτη (17/11).
Η πρώτη κίνηση θα αφορά τη δημιουργία του «καλαθιού για ειδικές διατροφικές ανάγκες» που θα αφορά ομάδες πολιτών όπως οι διαβητικοί ενώ παράλληλα υπό σκέψη βρίσκεται η δημιουργία «εορταστικού καλαθιού».
Σύμφωνα με την ΕΡΤ το πρώτο καλάθι θα παρουσιαστεί σε περίπου 10 ημέρες ενώ το δεύτερο, αν προχωρήσει, θα παρουσιαστεί λίγο πριν την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης ξεκαθάρισε, επίσης, ότι δεν πρόκειται να αλλάξει ο αριθμός 51 για τα είδη των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» αφήνοντας, όμως, ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει αλλαγή στη σύνθεσή τους.
Όπως εξήγησε «δεν θα αλλάξουν οι 51 κατηγορίες γιατί αν αυτό ξεχειλώσει τότε η δυνατότητα των αλυσίων να μειώνουν τις τιμές προς τα κάτω θα μειωθεί. Όσο έχεις περιχαρακωμένο τον αριθμό δεν μπορεί να ξεφύγει καμία αλυσίδα. Ο στόχος είναι να πιεστούν οι αλυσίδες να συγκριθούν στις τιμές. Εγώ δεν θέλω να ξεφύγει κανείς για να βλέπετε στο e-katanalotis ποια αλυσίδα μας φέρεται καλύτερα».
«Όσο εμείς επιλέγουμε προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού τόσο οι αλυσίδες θα έχουν συμφέρον να μειώνουν τις τιμές και έτσι θα κερδίσουμε όλοο χρήματα. Το καλάθι χλευάστηκε στην αρχή αλλά βλέπετε ότι λειτουργεί» συμπλήρωσε ο κ. Γεωργιάδης.
Με αφορμή, δε, την επίσκεψή του σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας MyMarket καθώς είχε την μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή προς τα κάτω στο καλάθι του νοικοκυριού και σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Lidl γιατί είχαν το φτηνότερο καλάθι για την τρίτη εβδομάδα του μέτρου, ο υπουργός Ανάπτυξης προειδοποίησε ότι θα κάνει το ίδιο και σε όποια αλυσίδα προχωρήσει σε αύξηση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, μάλιστα, τα επώνυμα προϊόντα έχουν αυξήσει το μερίδιό τους στο καλάθι του νοικοκυριού.
Νέες μειώσεις τιμών σε προϊόντα
Γενικά, πάντως, όπως φάνηκε και απ’ τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που κοινοποίησε χθες το υπ. Ανάπτυξης ο ανταγωνισμός φαίνεται να λειτουργεί με φόντο τα προϊόντα του «καλαθιού» παρά το γεγονός ότι με τη γενικότερη ακρίβεια που υπάρχει το καταναλωτικό κλίμα δεν βελτιώνεται.
Συγκεκριμένα το υπ. Ανάπτυξης ανακοίνωσε πως σε σύγκριση της λίστας κάθε σούπερ μάρκετ για την τρέχουσα εβδομάδα με αυτή την περασμένης, σε σύνολο 816 προϊόντων που είναι απολύτως συγκρίσιμα:
-Η τιμή μειώθηκε στα 186, ποσοστό 22%, -η τιμή παρέμεινε σταθερή στα 555, ποσοστό 69%, και -η τιμή αυξήθηκε – ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις – σε 75, ποσοστό 9%.
Συνεχίζουν τα αιτήματα για ανατιμήσεις
Την ίδια ώρα πάντως το πληθωριστικό σπιράλ δεν λέει να ανακοπεί όσο παραμένει στα ύψη το ενεργειακό κόστος, οι πρώτες και βοηθητικές ύλες και τα μεταφορικά. Μάλιστα στελέχη αλυσίδων λένε πως ο ρυθμός γνωστοποίησης ανατιμήσεων εκ μέρους των προμηθευτών τους εξακολουθεί να είναι δυναμικός. Κάτι που παραδέχθηκε την περασμένη Δευτέρα και ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Νίκος Λαβίδας στην πρώτη του δημόσια εμφάνιση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς οι περισσότερες ανατιμήσεις θα ενεργοποιηθούν είτε μέσα στην εορταστική περίοδο ή με την αλλαγή του χρόνου σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων.