Φλεγόμενο πλοίο: Βρέθηκε ζωντανός ένας εκ των αγνοούμενων

Συγκλονιστικές περιγραφές από το φλεγόμενο πλοίο.

Parallaxi
φλεγόμενο-πλοίο-βρέθηκε-ζωντανός-ένα-885341
Parallaxi

Euroferry Olympia

Zωντανός εντοπίστηκε στην πρύμνη του φλεγόμενου πλοίου ένας από τους 12 αγνοούμενους του Euroferry Olympia, όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ πριν από λίγα λεπτά. 

Επί τόπου βρίσκονται ήδη δύο άνθρωποι της ΕΜΑΚ προς απομάκρυνσή του από το πλοίο.

Την είδηση επιβεβαιώνει στον τηλεοπτικό αέρα και ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης.

«Βρέθηκε ζωντανός ένας εκ των επιβατών, πιθανότατα Λιθουανικής καταγωγής και περιμένουμε να γίνει ταυτοποίηση», είπε ο υπουργός συγκεκριμένα.

Ο επιβάτης αναμένεται να διαφωτίσει τους αρμόδιους για τους υπόλοιπους αγνοούμενους.

Συγκλονιστικές περιγραφές από το φλεγόμενο πλοίο 

Όσα απίστευτα έζησε κατά τη διάσωση των εγκλωβισμένων επιβατών, αλλά και όσα δραματικά αντίκρισε όταν έφτασε στο φλεγόμενο πλοίο περιγράφει στο iefimerida.gr ο Νίκος Κολοβός, πύραρχος, διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νόμου Κέρκυρας.

«Μόλις ενημερώθηκα από τον λιμενάρχη Κέρκυρας για την κατάσταση στο πλοίο αμέσως συνειδητοποίησα το μέγεθος της καταστροφής. Δεν χάθηκε καθόλου χρόνος και ζήτησα συνδρομή ΕΜΑΚ και πυροσβεστικό πλοιάριο», λέει και συμπληρώνει:

«Το πλοίο καιγόταν από άκρη σε άκρη, από την πλώρη μέχρι την πρύμνη. Αμέσως επιβιβάστηκα σε πλοίο του Λιμενικού για να μπορέσω να έχω καλύτερη εποπτεία του πλοίου. Στο πρώτο σημείο που προσέγγισα υπήρχε έντονος καπνός στην πρύμνη και υψηλές θερμοκρασίες με φλόγες τριών – τεσσάρων μέτρων στην δεξιά πλευρά του πλοίου. Το πρώτο πράγμα που κάναμε με την ομάδα, ήταν να κάνουμε συνεχείς ρίψεις νερού, προκειμένου να μειώσουμε το θερμικό φορτίο. Ήταν αδύνατη η προσέγγιση του πλοίου και δεν μπορούσαμε να ανέβουμε επάνω, παρά το γεγονός ότι φορούσαμε ειδικές στολές. Με την εποπτεία που προηγήθηκε με εμένα πάνω στο σκάφος του Λιμενικού ήθελα να δω αν υπάρχουν άνθρωποι που κινδυνεύουν και ζητούν βοήθεια. Δεν διαπιστώσαμε κάτι και έτσι προχωρήσαμε στο να ρίξουμε το θερμικό φορτίο για να ψάξουμε για επιζώντες πάνω στο πλοίο».

«Μετά από ώρα και ενώ ρίχναμε νερό, δεχτήκαμε τηλεφώνημα από το Λιμενικό ότι υπήρχαν δυο άτομα εγκλωβισμένα στη δεξιά πλευρά του καραβιού, κοντά στον καταπέλτη. Είχαν καλέσει οι ίδιοι και ζητούσαν βοήθεια. Τότε άλλαξε όλος ο σχεδιασμός και μεταφερθήκαμε στο σημείο όπου κρίναμε ότι μπορούμε να προσεγγίσουμε τους ανθρώπους.

Οι φλόγες ήταν πελώριες, το θερμικό φορτίο υψηλό και αμέσως με τους σωλήνες ρίχναμε συνεχώς νερό, σε μια προσπάθεια να πέσει το θερμικό φορτίο για να διευκολύνουμε και την ΕΜΑΚ να επιχειρήσει. Όταν κρίθηκε ασφαλές, ανέβασα ταυτόχρονα τέσσερις πυροσβέστες με πλήρη εξοπλισμό (αναπνευστική συσκευή, αντιπυρική στολή και φιάλες οξυγόνου) οι οποίοι συνέδραμαν στην επιχείρηση διάσωσης της ΕΜΑΚ ενώ ταυτόχρονα έκανα πυρόσβεση για τους βοηθήσω. Δεν μπορούσες να ανέβεις στο πλοίο, να ακουμπήσεις πουθενά.

Έπρεπε όσο κινούνται να τους υποστηρίζω με βολές νερού, διότι αυτό που έκαναν ήταν πολύ επικίνδυνο, αλλά έπρεπε πάση θυσία οι δυο άνθρωποι οι οποίοι ήταν εγκλωβισμένοι στο αμπάρι να σωθούν. Οι στιγμές ήταν κρίσιμες, ο χρόνος εναντίον μας, οι φλόγες μας είχαν περικυκλώσει, ο πυκνός καπνός ήταν αιτία μηδενικής ορατότητας και κάθε μας κίνηση ήταν εξαιρετικά επικίνδυνη. Από το αμπάρι και με χίλιες δυο δυσκολίες καταφέραμε να φτάσουν και τα δύο άτομα και η υπόλοιπη ομάδα μέσα σε μισή ώρα, γιατί οι συνθήκες ήταν δύσκολες στο ελικοδρόμιο του πλοίου και από εκεί ευτυχώς όλα εξελίχθηκαν ομαλά με δυο ελικόπτερα να κάνουν τις διασώσεις διότι δεν υπήρχε καθόλου χρόνος για χάσιμο ούτε άλλη διέξοδος».

Τις δύσκολες συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται η επιχείρηση περιέγραψε άλλωστε χθες μιλώντας στον ίδιο ιστότοπο o Βασίλης Βαθρακογιάννης, εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, τονίζοντας ότι οι θερμικές κάμερες που διαθέτει το Πυροσβεστικό Σώμα δείχνουν πολύ υψηλό θερμικό φορτίο, περίπου 500 βαθμούς Κελσίου στο εξωτερικό του πλοίου και από 700 έως 900 στο εσωτερικό του. Ο ίδιος τόνισε, επίσης, ότι η κατάσταση συνεχώς επαναξιολογείται «καθώς ο όγκος νερού που έχει πέσει τις τελευταίες ώρες έχει προκαλέσει την καταβύθιση του πλοίου (όχι κλήση) με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος για τους άνδρες που επιχειρούν. Αποτέλεσμα αυτού κατά διαστήματα η επιχείρηση να σταματά».

Πηγή: skai.gr, iefimerida 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα