Αύξηση τουριστών από Ευρώπη και Αμερική “βλέπει” ο αντιδήμαρχος Τουρισμού για τη Θεσσαλονίκη
Παράλληλα, η πόλη τα τελευταία τρία χρόνια αναπτύσσει το "Innovation friendly destination".
Και αύξηση τουριστών από την Αμερική αλλά και ενδιαφέρον από επενδυτές παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη, όπως αναφέρει ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων Σπύρος Πέγκας. Μιλώντας στο ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ 104,9 FM,στον απόηχο της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, με τιμώμενη χώρα τις ΗΠΑ και τα γεμάτα ξενοδοχεία, ο αντιδήμαρχος εκτιμά ότι ο αντίκτυπος στην αύξηση τουριστών από την Αμερική θα είναι πολύ αισθητός τα επόμενα χρόνια. “Στη Θεσσαλονίκη έχουμε τουρίστες όχι μόνο από τα Βαλκάνια αλλά και από την Ευρώπη και την Αμερική. Και μπορεί τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης να δείχνουν χαμηλή προσέλευση (σσ από τις ΗΠΑ) αλλά οι πραγματικοί αριθμοί είναι μεγαλύτεροι”, αναφέρει ο αντιδήμαρχος και προσθέτει:”Οι ξενοδόχοι μετράνε 36 ξενοδοχεία αλλά υπάρχουν επιπλέον περισσότερα από 25 ξενοδοχεία μπουτίκ που δεν μετριούνται, όπως και άλλα καταλύματα”. Σύμφωνα με τον κ.Πέγκα, τα στοιχεία της ΕΞΘ αποτελούν δείκτη της πραγματικότητας αλλά δεν αποτυπώνουν το ακριβές νούμερο.
Την ίδια ώρα, νέοι άνθρωποι προχωρούν και δημιουργούν τις δικές τους επιχειρήσεις και η πόλη προβάλλεται στο εξωτερικό με συνεχή δημοσιεύματα, που δεν είναι πληρωμένες καταχωρήσεις, όπως επισημαίνει ο αντιδήμαρχος. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από το εξωτερικό, κυρίως για το πολυπολιτισμικό αφήγημα της πόλης μας, το οποίο πολλές φορές είναι ζητούμενο στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία μας”, εξηγεί ο κ.Πέγκας. “Επιπλέον, αξιοποιήσαμε και άλλους τομείς όπως η γαστρονομία”, η οποία όπως σημειώνει ο αντιδήμαρχος αποδείχθηκε ιδιαίτερα ελκυστική για τον κόσμο.
Παράλληλα, η πόλη τα τελευταία τρία χρόνια αναπτύσσει το “Innovation friendly destination”, δηλαδή προορισμό φιλικό προς την καινοτομία. “Έχουμε στενή συνεργασία με τη ζώνη καινοτομίας και πιστεύω ότι έχουμε φτάσει σε σημείο ωρίμανσης σε ό,τι αφορά την τουριστική ανάπτυξη και πρέπει αυτή η ανάπτυξη να διαχυθεί σε όλους τους τομείς”, αναφέρει.
“Η πόλη μας έχει ανθρώπινο κεφάλαιο, μυαλά που μας ενδιαφέρει να μείνουν στην πόλη. Για αυτό περνάμε φέτος σε μια καμπάνια που λέει “come back” ή “move to Thessaloniki””, σημειώνει ο αντιδήμαρχος και επισημαίνει ότι στη Θεσσαλονίκη ήδη υπάρχουν πολλές θέσεις εργασίας. “Μπορεί οι μισθοί να μην είναι το ίδιο καλοί όπως στο εξωτερικό αλλά υπάρχει ποιότητα ζωής και η προοπτική οι μισθοί να βελτιωθούν”, προσθέτει.
Επόμενος σταθμός η Στοκχόλμη
Συγχρόνως με όλες τις δράσεις για την τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης συνεχίζεται και η πρωτοβουλία της Διπλωματίας των Πόλεων, κατά την οποία αποστολή επιχειρηματιών και φορέων του Τουρισμού ταξιδεύουν στοχευμένα σε πόλεις του εξωτερικού για να παρουσιάσουν την πόλη μας ως τουριστικό, εκπαιδευτικό και επενδυτικό προορισμό. Επόμενος σταθμός η αγορά της Σκανδιναβίας, όπου θα γίνει η 18η αποστολή, σύμφωνα με τον κ.Πέγκα. Η παρουσίαση της Θεσσαλονίκης στη Στοκχόλμη θα γίνει, ως είθισται, σε ειδική εκδήλωση στη Στοκχόλμη.
“Θέλουμε να φέρουμε περισσότερους τουρίστες από την Σκανδιναβία, καθώς είναι άνθρωποι που ταξιδεύουν και το χειμώνα και αυτό μας ενδιαφέρει”, επισημαίνει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού ενώ προσθέτει ότι υπάρχει από τη συγκεκριμένη αγορά μεγάλο ενδιαφέρον για τον τομέα του τουρισμού Υγείας, που προσπαθεί να αναπτύξει και η Θεσσαλονίκη.
Πηγή: ΑΠΕ, Νικόλ Καζαντζίδου