Αυτός είναι ο περίπατος που κάνει «θραύση» στους τουρίστες στη Χαλκιδική

Προσελκύει πλέον μεγάλους αριθμούς επισκεπτών από κάθε σημείο του πλανήτη.

Parallaxi
αυτός-είναι-ο-περίπατος-που-κάνει-θρα-214109
Parallaxi

Προσελκύει πλέον μεγάλους αριθμούς επισκεπτών από κάθε σημείο του πλανήτη. Ο λόγος για μια διαδρομή μήκους περίπου 30 χιλιομέτρων, η οποία ξεκινά από το Άλσος του Αριστοτέλη και καταλήγει στη γενέτειρά του στα αρχαία Στάγειρα, έχοντας «κάνει θραύση» μεταξύ των επισκεπτών της περιοχής, όπως είπε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» η Μαρία Πάππα, διευθύντρια επικοινωνίας του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ).

Η επιτυχία του συγκεκριμένου τουριστικού προϊόντος έχει ως βάση τη συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, ανάφερε η κα Πάππα και πρόσθεσε: «όλα αυτά κατορθώσαμε να τα δημιουργήσουμε καθώς πήραμε τις ανθρώπινες δραστηριότητες και μέσα από την εκπαίδευση τις μετατρέψαμε σε μορφή τουρισμού. Αυτό ήταν το μυστικό σε όλη αυτή την προσπάθεια, η οποία ανέδειξε την ανατολική Χαλκιδική ως ολοκληρωμένο μεσογειακό προορισμό διακοπών, όπου πρωταγωνιστής είναι η τοπική κοινωνία και αυτό είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα των τελευταίων χρόνων για την περιοχή».

Σε στοχευμένες αγορές ο «Αριστοτελικός περίπατος»

Σύμφωνα με την κα Πάππα, με τον όρο «αριστοτελικός περίπατος» εν έτει 2018 περιγράφεται «μια μεγάλη διαδρομή που διασχίζει ολόκληρο το Αριστοτελικό όρος, στο Στρατωνικό όρος το οποίο είναι προστατευμένο από την ευρωπαϊκή συνθήκη Natura 2000». Γύρω από αυτή τη διαδρομή, δηλαδή το μεγάλο μονοπάτι, υπάρχουν «εκατοντάδες άλλα μικρότερα για τους ανθρώπους που θέλουν να περπατούν λιγότερο, δύο, πέντε ή δέκα χιλιόμετρα ανάλογα με τις αντοχές τους».

Η προώθηση του πακέτου αυτού έγινε εφικτή όταν πριν από περίπου τέσσερα χρόνια ο περίπατος χαρτογραφήθηκε, σηματοδοτήθηκε και αποτέλεσε κυρίαρχο μέρος της προωθητικής καμπάνιας σε στοχευμένες αγορές της Ευρώπης, όπως Γερμανία, Αυστρία, Βρετανία, Σουηδία, Βέλγιο και Ολλανδία. Σύμφωνα δε με όσα ανέφερε η διευθύντρια επικοινωνίας του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ), σε αυτές τις χώρες και μέσω συγκεκριμένης καμπάνιας η επιτυχία είναι σημαντική, καθώς «ο αριστοτελικός περίπατος έχει κάνει θραύση, έχει αποτελέσει την πιο αποδοτική τουριστική μας μορφή και έχει προσελκύσει πολλά τουριστικά γραφεία εξωτερικού τα οποία ειδικεύονται στις περιπατητικές περιηγήσεις».

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι το ότι «συνδυάζει και την πολιτιστική περιήγηση γύρω από πραγματικά ιστορικούς τόπους και στον τόπο που γέννησε τον Αριστοτέλη, συνδέεται με την Αμφίπολη, η οποία είναι πάρα πολύ κοντά και με την τοπική γαστρονομία, η οποία βασίζεται στην αρχαιοελληνική κουζίνα, στην οποία βασίζεται με τη σειρά της η μεσογειακή διατροφή». Ταυτόχρονα «βασίζεται στην ανθρώπινη δραστηριότητα, όπως η μελισσοκομία, η οποία ήταν αρχαία δραστηριότητα, αλλά και σε πάρα πολλά άλλα πράγματα, τα οποία συνδέονται το ένα με το άλλο και έχουν δημιουργήσει πραγματικά την πιο περιζήτητη τουριστική μορφή στην Ευρώπη». Σημαντική επιτυχία για την εξέλιξη του συγκεκριμένου περιπάτου ήταν πάντως, σύμφωνα με την κα Πάππα, η διάδοση του σε σημαντικές αγορές. «Πρέπει να σας πω ότι λόγω του Αριστοτελικού Περιπάτου πρόσφατα ο προορισμός εντάχθηκε στο Walking Federation του Βελγίου που αριθμεί 100.000 μέλη και ήδη τρία- τέσσερα από αυτά έχουν εντάξει για το 2018 τον προορισμό στους καταλόγους τους και είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι γι αυτό», τόνισε η κα Πάππα.

Από ποιες χώρες είναι οι περισσότεροι επισκέπτες

Με τον Αριστοτέλη να αποτελεί πράγματι ένα σημαντικό “brand”, η πρώτη αγορά προέλευσης τουριστών για τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού στην ανατολική Χαλκιδική είναι σήμερα η Βρετανία. «Από τη Βρετανία είναι ο μεγαλύτερος tour operator στον περιπατητικό τουρισμό, (επισκέπτες που) έρχονται στην περιοχή της Ολυμπιάδας για τέταρτη και πέμπτη χρονιά με μεγάλο αριθμό περιπατητών, καθώς επίσης και άλλα τουριστικά γραφεία». Ταυτόχρονα, «πολύ ενδιαφέρουσα αγορά είναι το Βέλγιο και η Ολλανδία, καθώς οι τουρίστες από αυτές τις χώρες αγαπούν πολύ τους περιπάτους» προσθέτει η διευθύντρια επικοινωνίας του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) κι αναφέρει πως και η Γερμανία αλλά και η Αυστρία είναι χώρες από τις οποίες υπάρχει έντονο ενδιαφέρον.

Πλέον γίνεται προσπάθεια για επέκταση των διαδρομών. «Έχουμε καταφέρει και έχουμε συνδέσει τον αριστοτελικό περίπατο και με τις διαδρομές του Χολομώντα, που είναι το επόμενο μας βήμα, δημιουργούμε ένα δίκτυο διαδρομών προς τα εκεί και μάλιστα έχουμε μια συνάντηση με όλους τους αρμόδιους γι’ αυτό, αλλά τις επεκτείνουμε και προς την Αμφίπολη προκειμένου το δίκτυο να είναι ολοκληρωμένο και προπαντός να έχει θέμα. Είναι πολύ σημαντικό σε αυτό που θα πουλήσεις στους τουριστικούς πράκτορες, να υπάρχει ένα θέμα το οποίο να είναι ελκυστικό αλλά και να μπορεί ο ταξιδευτής να συνδυάζει πάρα πολλά πράγματα και να συνδυάζει εμπειρίες» αναφέρει η κα Πάππα.

Σημαντική επέκταση της τουριστικής περιόδου

Σημαντικό στοιχείο για την τοπική κοινωνία και η επέκταση της τουριστικής περιόδου. «Λόγω του Αριστοτελικού Περιπάτου η τουριστική περίοδος στην Ολυμπιάδα, την οποία το 2010 παραλάβαμε γύρω στις 40 μέρες, δύο μήνες βαριά-βαριά, έχει ανοίξει και είμαστε στους έξι μήνες πλέον» τονίζει η κα Πάππα και συμπληρώνει: «τα ξενοδοχεία ανοίγουν από το τέλος Απριλίου και κλείνουν στο τέλος Οκτωβρίου κι αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό για ένα τόσο μικρό μέρος. ‘Εχει τοποθετηθεί στον τουριστικό χάρτη η ορεινή περιοχή της Βαρβάρας, η οποία δεν ήταν τουριστικός προορισμός και στόχος. Σιγά-σιγά δουλεύουμε για να τοποθετήσουμε στον χάρτη τα Στάγειρα και ούτω καθεξής, κοινότητες της ορεινής ζώνης που δεν ανήκαν παραδοσιακά στους προορισμούς» προσθέτει και εξηγεί πως αναμένεται η άφιξη ήδη στα μέσα του Απρίλη ομάδας Αυστριακών τουριστικών πρακτόρων που ειδικεύονται στον περιπατητικό τουρισμό για να ακολουθήσουν τα βήματα του Αριστοτέλη και όχι μόνο.

Πηγή: ΑΠΕ, Σωτήρης Κυριακίδης

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα