Ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε τιμές… αεροπορικών – Πόσο αυξήθηκαν τα τελευταία έξι χρόνια
Διακοπές στα νησιά για λίγους - Οι αυξήσεις από το 2019 έως σήμερα και το ολιγοπώλιο στα πλοία
Όνειρο θερινής νυκτός έχουν γίνει οι διακοπές στο νησί για πολλούς ταξιδιώτες, καθώς τα τελευταία χρόνια έγιναν σημαντικές αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τα οποία έχουν φτάσει τις τιμές των αεροπορικών.
Τόσο ο πόλεμος στην Ουκρανία όσο και ο κορονοϊός λειτούργησαν ως καταλύτης για τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με τις τιμές, ωστόσο, να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα παρά το γεγονός ότι η κρίση στα καύσιμα αποτελεί πλέον παρελθόν.
Μάλιστα, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του MEGA, τα τελευταία 6 χρόνια οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά αγγίζουν -κατά περιπτώσεις- ακόμα και το 44%.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η τιμή ενός εισιτηρίου (οικονομική θέση με συμβατικό πλοίο) έχει διαμορφωθεί ως εξής:
Πειραιάς – Μύκονος – Πειραιάς
- 2019: 72€
- 2025: 104€ (+44,44% )
Πειραιάς – Πάρος – Πειραιάς
- 2019: 78€
- 2025: 108€ (+38,46% )
Πειραιάς – Ηράκλειο – Πειραιά
- 2019: 72€
- 2025: 92€ (+27,77% )
Πειραιάς – Μήλος – Πειραιάς
- 2019: 74€
- 2025: 98€ (+32,43% )
Πειραιάς – Ρόδος – Πειραιάς
- 2019: 94€
- 2025: 132€ (+40,42%)
Μιλώντας στο MEGA, ο τουριστικός πράκτορας Δημήτρης Οικονόμου υπογράμμισε ότι «υπήρξαν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κυρίως την τριετία ’20 – ’22. Η Ουκρανία και ο κορονοϊός είχαν παίξει σημαντικό ρόλο, καθώς επίσης και η πορεία της τιμής των καυσίμων».
«Μέσα σε αυτήν την εξαετία και τα λιμενικά τέλη είχαν αυξηθεί ως ποσοστό των εισιτηρίων, οπότε και αυτό είχε συντελέσει στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων», σημείωσε.
Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Την ίδια στιγμή, η Επιτροπή Ανταγωνισμού διαπίστωσε τα εξής:
- Με χαρακτηριστικά ολιγοπωλίου η ακτοπλοΐα
- Ολιγοπώλιο και ελλείψεις (δύο όμιλοι ελέγχουν τα δρομολόγια)
- Εκτοξεύθηκαν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας (10 εκατ. € το 2001 -> 152 εκατ. € το 2024, +1.420%)
Ταυτόχρονα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού διερευνά υποθέσεις πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού μεγάλης ακτοπλοϊκής προς μικρότερες.
«Στην Ελλάδα ουσιαστικά δραστηριοποιούνται πλέον τρεις μεγάλες εταιρίες οι οποίες ελέγχουν το 90% της κυκλοφορίας», τόνισε ο κ. Οικονόμου.
Πηγή: MEGA