Αντιδράσεις για το «stop» στο θρυλικό τραίνο του Πηλίου – Τι θα ισχύσει για τα δρομολόγια
Δεν πραγματοποιήθηκαν δρομολόγια λόγω έλλειψης μηχανοδηγών.
Κανονικά θα εκτελεστούν το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, 8 και 9 Ιουνίου, όλα τα προγραμματισμένα δρομολόγια του τραίνου του Πηλίου σύμφωνα με ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, ενώ σε ό,τι αφορά τη μη εκτέλεση των προγραμματισμένων δρομολογίων τα Σαββατοκύριακα 25-26 Μαΐου και 1-2 Ιουνίου απαντά πως «ήταν αποτέλεσμα έλλειψης μηχανοδηγών». Η ανακοίνωση ήρθε κατόπιν αντιδράσεων για το “φρένο”.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ αναφέρει, επίσης σε ανακοίνωσή της, πως μέχρι και την τελευταία στιγμή, επιχείρησε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, αλλά δεν κατέστη δυνατόν και ζητά «συγγνώμη από τους επισκέπτες του Τραίνου του Πηλίου για την αναστάτωση που προκλήθηκε το αμέσως προηγούμενο διάστημα με την προσωρινή παύση λειτουργίας του».
«Αυτονόητο είναι ότι, όσοι επιβάτες είχαν ήδη εκδώσει εισιτήρια για να ταξιδέψουν στη διαδρομή αυτή αποζημιώθηκαν ή θα αποζημιωθούν από τα εκδοτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον ΣΣ Βόλου.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ στηρίζει το Τραίνο του Πηλίου, τόσο ως σιδηροδρομικό μνημείο όσο και ως στοιχείο της τοπικής παράδοσης και πολιτιστικής κληρονομιάς. Ενημερώνει, λοιπόν, το επιβατικό κοινό και τους επισκέπτες του Βόλου ότι το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, 8 & 9 Ιουνίου, όλα τα προγραμματισμένα δρομολόγια του τραίνου του Πηλίου θα εκτελεστούν κανονικά» καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας.
Οι αντιδράσεις για το «stop» στο τρενάκι του Πηλίου
Αντιδράσεις προκάλεσε στον Βόλο και στη Μαγνησία γενικότερα, το ξαφνικό «φρένο» στα δρομολόγια του τρένου του Πηλίου, του θρυλικού «Μουτζούρη», που αποτελεί παγκόσμια μοναδικότητα για τα χαρακτηριστικά του.
Το τρενάκι του Πηλίου δεν εκτέλεσε τα προγραμματισμένα δρομολόγιά του τα Σαββατοκύριακα στις 25 και 26 Μαΐου, ούτε και το διήμερο 1 και 2 Ιουνίου.
Η ξαφνική παύση των δρομολογίων του «Μουτζούρη» από τα Άνω Λεχώνια προς τις Μηλιές προκάλεσε αντιδράσεις στον Βόλο και το Πήλιο, τόσο από την πλευρά των δήμων, όσο και από την πλευρά των επιχειρηματιών της περιοχής αφού όπως λένε, είναι χιλιάδες οι τουρίστες που καταφθάνουν με κρουαζιερόπλοια με σκοπό να απολαύσουν την μοναδικότητα του τρένου και χιλιάδες άλλοι επισκέπτες που έχουν ήδη προπληρώσει την αγορά των εισιτηρίων τους, από μεγάλα πρακτορεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, για να κάνουν τη διαδρομή.
Το τρένο του Πηλίου αποτελεί παγκόσμια μοναδικότητα, αφού κινείται πάνω σε σιδηροτροχιές πλάτους μόλις 60 εκατοστών, έχει ζωή πάνω από 110 χρόνια, σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε από τον αρχιμηχανικό Εβαρίστο ντε Κίρικο, πατέρα του Τζόρτζιο ντε Κίρικο, περνά από περιοχές απίστευτου φυσικού κάλλους και έχει προηγμένο σχεδιασμό για την εποχή που κατασκευάσθηκε. Παράλληλα οι σιδηροδρομικοί σταθμοί του, αποτελούν κορυφαία αρχιτεκτονικά κομψοτεχνήματα, που έχουν χαρακτηρισθεί ως διατηρητέα μνημεία.
Ο βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος υπέβαλλε ερώτηση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το θέμα, χαρακτηρίζοντας «ως πλήρη απαξίωση» την παύση των δρομολογίων του θρυλικού «Μουτζούρη» και ζητώντας την άμεση επανέναρξη των δρομολογίων του, ενώ τονίζει την ανάγκη να υπάρξει αντιστάθμισμα του οικονομικού πλήγματος που υφίστανται οι επαγγελματίες της περιοχής.
Ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωσε ότι «η αναστάτωση με την ακύρωση των δρομολογίων και τα θολά σημεία που υπάρχουν για τη συνέχιση της λειτουργίας του παραδοσιακού τρένου του Πηλίου συνιστούν αναμφίβολα μια ιδιαιτέρως αρνητική εξέλιξη για τον τουρισμό και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας και άρα μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους.
Ως δήμος Βόλου είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε και να μετάσχουμε, εφ’ όσον χρειαστεί, σε έναν φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία και την ανάπτυξη του τρένου του Πηλίου, αφού αποδεδειγμένα το ενδιαφέρον μας είναι ουσιαστικό για αναπτυξιακές προσπάθειες, που θα συμβάλλουν στην αναγεννητική προσπάθεια της περιοχής μας. Το δικό μας ενδιαφέρον δεν περιορίζεται σε δήθεν αναπολήσεις του παρελθόντος και στην αναζήτηση, με περισσή υποκρισία και σκοπιμότητα, μουσειακού τύπου αντικειμένων θαμμένων στη λήθη και την…άσφαλτο». Την «άμεση επαναλειτουργία του τρένου γιατί προκαλείται τεράστια δυσφήμιση του τόπου και ανυπολόγιστη οικονομική ζημιά στους επαγγελματίες της περιοχής» ζήτησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Νοτίου Πηλίου Μιχάλης Μιτζικός.