Αντιδρούν οι ψαράδες για τα τέλη κυκλοφορίας σε βάρκες και σκάφη – Μέχρι τέλη του μήνα η πληρωμή

Τι ορίζει ο νόμος - Πότε πρέπει να πληρωθεί ο φόρος

Parallaxi
αντιδρούν-οι-ψαράδες-για-τα-τέλη-κυκλο-973398
Parallaxi

Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου έχουν περιθώριο να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας για σκάφη και βάρκες περίπου 100.000 ιδιοκτήτες ερασιτεχνικών σκαφών αναψυχής μικρού και μεσαίου μεγέθους.

Σύμφωνα με τον νόμο του 1975 – που «ξεπάγωσε» πέρυσι – όλα τα μικρά και μεσαία θαλάσσια σκάφη και πλοία, είτε επαγγελματικά είτε ιδιωτικά – με εξαίρεση μόνο τα αλιευτικά και τα ρυμουλκά των οποίων ο χρόνος δραστηριοποίησης σε υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών δεν υπερβαίνει το 50% του συνολικού χρόνου δραστηριοποίησής τους – οφείλουν να καταβάλλουν κάθε χρόνο φόρο πλοίων β’ κατηγορίας μεταξύ 100 και 200 ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα καλούνται να πληρώσουν:

  • 100 ευρώ εφόσον το μήκος του σκάφους δεν υπερβαίνει τα 7 μέτρα και
  • 200 ευρώ εφόσον το μήκος υπερβαίνει τα 7 μέτρα και φθάνει μέχρι τα 12 μέτρα.

Η υποχρέωση αυτή ισχύει, δηλαδή, και για φορολογούμενους φυσικά πρόσωπα που κατέχουν ιδιωτικά ερασιτεχνικά σκάφη αναψυχής (απλές βάρκες, φουσκωτά, ταχύπλοα κ.λπ.).

Σημειώνεται πως ο φόρος που πρέπει να πληρωθεί έως το τέλος του μήνα αφορά το 2023.

Υπενθυμίζουμε πως έως το 2022 η βεβαίωση του φόρου έπρεπε να γίνεται από την ΑΑΔΕ βάση των στοιχείων που είχε στηδιάθεση της. Από φέτος όμως η διαδικασία άλλαξε και πλέον όσοι είναι κάθε 1η Ιανουαρίου εγγεγραμμένοι στο Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών (ΒΕΜΣ), είναι και υπόχρεοι στο φόρο αφού υποβάλουν ηλεκτρονική δήλωση φόρου πλοίων β’ κατηγορίας.

Την ίδια υποχρέωση για υποβολή δήλωσης φόρου πλοίων β’ κατηγορίας έχουν και οι ναυλωτές ή ναυλώτριες εταιρείες πλοίου υπό γυμνή ναύλωση, καθώς και οι μισθωτές ή μισθώτριες εταιρείες πλοίου υπό χρηματοδοτική μίσθωση.

Από το 2025 η δήλωση θα πρέπει να υποβάλλεται έως τις 31 Μαρτίου και ο φόρος να καταβάλλεται σε 2 δόσεις. Η πρώτη την τελευταία εργάσιμη μέρα του Απριλίου και η δεύτερη της τελευταία εργάσιμη του Ιουνίου.

Διαμαρτυρία ψαράδων για τα τέλη κυκλοφορίας στις βάρκες

Για ένα οριζόντιο μέτρο που έχει καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα έκανε λόγο σε δηλώσεις του στο ITV, ο Γεώργιος Γεωργίου, πρόεδρος του Α.Σ Ερασιτεχνών Αλιέων Ιωαννίνων. «Υποδεχόμαστε και αυτό το μέτρο όπως και κάθε μέτρο που έχει οριζόντιο και εισπρακτικό χαρακτήρα και μόνο. Είναι πρωτοφανές να επιβάλλεται ένα τέλος σε ετήσια βάση, με μοναδικό κριτήριο το μήκος του σκάφους.

Δηλαδή, ένα σκάφος μήκους επτά μέτρων και αξίας 200.000 ευρώ θα πληρώνει το ίδιο τέλος με μία βάρκα τριών μέτρων μήκους και αξίας ευτελούς που έχει κληρονομήσει κάποιος από τον πατέρα ή τον παππού του και έχει ηλικία 50 ετών. Δεν υπάρχει καμία λογική ούτε στην επιβολή ενός και μόνο κριτηρίου του μήκους του σκάφους, ούτε και στο ότι δε λαμβάνεται υπόψιν η αντικειμενική αξία του σκάφους γι’ αυτό και επιμένουμε να λέμε, ότι ο χαρακτήρας και αυτού του μέτρου δεν είναι να βάλει καμία τάξη αλλά να αποφέρει χρήματα στα ταμεία του κράτους», ανέφερε μεταξύ άλλων οκ. Γεωργίου.

Όπως ήταν φυσικό από την πρώτη στιγμή προκλήθηκαν σοβαρές αντιδράσεις καθώς πρόκειται για ιδιοκτήτες μικρών σκαφών μήκους 3,5 – 7 μέτρων στη συντριπτική τους πλειονότητα που καλούνται να επιβαρυνθούν με ένα νέο τέλος – οι ίδιοι κάνουν λόγο για χαράτσι – για ένα μέσο αναψυχής περισσότερο που το χρησιμοποιούν ελάχιστες φορές το χρόνο, μεταξύ άλλων και για την άσκηση ερασιτεχνικής αλιείας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα