Blue Horizon: Ένας χρόνος από τη δολοφονία του Αντώνη Καρυώτη – Τι περιμένουμε στη δίκη
Στις 20 Ιανουαρίου 2025 ορίστηκε η δίκη των κατηγορουμένων του πληρώματος τoυ Blue Horizon για τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη
Σήμερα 5 Σεπτεμβρίου συμπληρώνεται ένας χρόνος από τον άδικο θάνατο του Αντώνη Καρυώτη, του 36χρονου που σπρώχτηκε στη θάλασσα από μέλη του πληρώματος του πλοίου Blue Horizon, της εταιρείας Attica Group, στο λιμάνι του Πειραιά, πέρσι τέτοια μέρα.
Το προφίλ του θύματος
Επρόκειτο για τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη, έναν τίμιο βιοπαλαιστή, παιδί μια φτωχής 10μελούς οικογένειας από το Λασίθι. Ένας εκ των αδερφών του ανέφερε πως τον τελευταίο καιρό ο Αντώνης δούλευε σε οπωροπωλείο, ενώ ταξίδευε συχνά στην Αθήνα για προσωπικούς λόγους. Ζούσε μαζί με τις δύο αδερφές του στις εργατικές κατοικίες Αγίου Νικολάου στο νομό Λασιθίου, ενώ μάλιστα λίγο καιρό πριν από το τραγικό έγκλημα, είχε χάσει τη μητέρα του. Ήταν ευρέως γνωστός και αγαπητός στην πόλη που μεγάλωσε.
“Ο αδερφός μου ήταν ένα παιδί που βοηθούσε τους πάντες. Δεν είχε σταθερή δουλειά, δεν είχε μάθει κάποια τέχνη, δεν είχε σπουδάσει, αλλά αγαπούσε τους πάντες και τους βοηθούσε”, είχε δηλώσει ένας αδερφός του παλιότερα.
Χρονικό της δολοφονίας
Ήταν λίγο πριν της 21:00 το βράδυ, Τρίτης 5 Σεπτεμβρίου 2023, όταν ο 36χρονος, βρισκόταν στο λιμάνι του Πειραιά, με σκοπό να επιστρέψει στο σπίτι του, στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου. Ο ίδιος, όπως φαίνεται στο βίντεο-ντοκουμέντο που βγήκε στο φως της δημοσιότητας, βρισκόταν ήδη εντός του πλοίου, όταν αποφάσισε, για άγνωστο λόγο, να αποβιβαστεί λίγο πριν αναχωρήσει το πλοίο, με κατεύθυνση το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης. Έπειτα από λίγα λεπτά, ο Αντώνης αποφασίζει να επιβιβαστεί και πάλι, όταν μετά από λογομαχία με τρία μέλη του πληρώματος και καθώς το πλοίο έχει ήδη ξεκινήσει να απομακρύνεται από το λιμάνι, τον σπρώχνουν από τον καταπέλτη, με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα και να βρίσκει τραγικό θάνατο λόγω πνιγμού, λίγο αργότερα.
Σύμφωνα με το βίντεο που κατέγραψε επιβάτης του πλοίου, το πλήρωμα είχε ήδη διώξει τον Αντώνη Καρυώτη από το πλοίο δύο φορές, με την τρίτη να καταλήγει στη θανάσιμη απομάκρυνσή του.
Έπειτα από διαμαρτυρίες επιβατών και εισαγγελική παρέμβαση, το πλοίο που κατευθυνόταν προς το λιμάνι του Ηρακλείου και βρισκόταν ήδη για μια ώρα εν πλω, επέστρεψε στο λιμάνι του Πειραιά, περίπου στις 22:30, το ίδιο βράδυ. Ήδη στο σημείο υπήρχαν τρία περιπολικά που είχαν ξεκινήσει να ερευνούν το έγκλημα, καλώντας όλους τους αυτόπτες μάρτυρες του καταστρώματος, να τους ενημερώσουν για όσα είδαν και άκουσαν.
Τι απάντησε με ανακοίνωσή της η εταιρεία Attica Group
“Η οικογένεια της Attica Group είναι βαθύτατα συγκλονισμένη από το τραγικό συμβάν και εκφράζει την οδύνη, τα συλλυπητήρια, καθώς και τη συμπαράστασή της στην οικογένεια και στους φίλους του 36χρονου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή τόσο άδικα. Οι σκηνές που όλοι είδαμε χθες βράδυ είναι αδιανόητες, δεν συνάδουν με τις αξίες του Ομίλου και δεν εκφράζουν ούτε στο ελάχιστο το ήθος και τον επαγγελματισμό, όχι μόνο των πληρωμάτων μας, αλλά και της ελληνικής ναυτοσύνης στο σύνολό της.”
– Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;
Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι.
– Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη; Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;
Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική.
-Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Τηρήθηκαν;
Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν.
Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα;
Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν.
– Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;
H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.
– Είχε εισιτήριο το θύμα;
Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο.
Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση;
Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21:00 και το πλοίο αναχώρησε 21:13.
– Διεξάγει η εταιρεία τη δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;
Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.
– Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά;
Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές.
Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;
Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.
Ο ένας αδελφός και η μία αδελφή του Αντώνη λιποθύμησαν πριν ξεκινήσει η νεκρώσιμος ακολουθία και χρειάστηκε να κληθούν 2 ασθενοφόρα στην εκκλησία για να τους δοθούν οι πρώτες βοήθειες και να τους μεταφέρουν στο νοσοκομείο.
Ο ύπαρχος, που φαίνεται να έσπρωξε τον Αντώνη στον θάνατο, κατηγορείται για ανθρωποκτονία από πρόθεση και κατάχρηση εξουσίας. Η εισαγγελική πρόταση, επισημαίνει την αδικαιολόγητη χρήση βίας για τη διατήρηση της τάξης και ασφάλειας στο πλοίο.
πηγή :
Attica Group: 10 ερωτήσεις – απαντήσεις για την τραγωδία στον Πειραιά | Insider