Χαλκιδική: Διχάζει τους επιχειρηματίες η αύξηση του Airbnb
Καθοδικά κινήθηκε το δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της περιοχής
Καθοδικά κινήθηκε το δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της Χαλκιδικής και διαμορφώθηκε στο 2,3% από 4,1% το αμέσως προηγούμενο δίμηνο, παραμένοντας ωστόσο σε υψηλότερο επίπεδο έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, οπότε και ήταν στο 1,1%.
Αυτό, προκύπτει από την δίμηνη έρευνα που διεξήγαγε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής η εταιρεία Interview, σε δείγμα 335 επιχειρήσεων διαφόρων μεγεθών που είναι μέλη του φορέα.
Το 50% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής, δήλωσαν ικανοποιημένοι με τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσίασαν οι επιχειρήσεις τους στο διάστημα Αυγούστου- Σεπτεμβρίου, με το 23% αυτών να τα κρίνουν καλά (18% στο αμέσως προηγούμενο δίμηνο), το 31% ικανοποιητικά (από 19%), το 34% μέτρια (από 46%) και το 12% αρνητικά (από 17%).
Μικρή μεταβολή παρουσίασε το ποσοστό των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής που δήλωσαν ότι ο τζίρος τους αυξήθηκε στο δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου και διαμορφώθηκε στο 20%, έναντι του 19% το προηγούμενο δίμηνο, 28% δήλωσε ότι παρέμεινε σταθερός, από 45% την περίοδο Ιουνίου-Ιουλίου και το 52% δήλωσε ότι μειώθηκε, από 36%.
Σε επίπεδο απασχολουμένων ποσοστό 11% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής, δήλωσαν με βάση την έρευνα ότι θα προχωρήσουν σε προσλήψεις, από 13% στο αμέσως προηγούμενο δίμηνο, το 82% ανέφεραν ότι θα διατηρήσουν τον αριθμό των απασχολουμένων τους και το 7% είπε ότι θα απολύσει, από 5% στην περίοδο Ιουνίου-Ιουλίου.
Σχετικά με τις προσδοκίες για το επόμενο εξάμηνο, το 70% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής αναμένει τα ίδια ή καλύτερα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, το 22% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής, δήλωσε ότι περιμένει καλύτερα αποτελέσματα για την επιχείρησή του, έναντι του 25% στο δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου, 50% από 49% τα ίδια και 28% από 26% χειρότερα.
Διχάζει η αύξηση του Airbnb
Μοιρασμένοι στη μέση είναι οι επιχειρηματίες της Χαλκιδικής για το πώς έχει επηρεάσει το Airbnb την τοπική οικονομία, με το 41% να δηλώνει ότι έχει θετικό αντίκτυπο, το 42% αρνητικό, ενώ το 17% δηλώνει «δε γνωρίζω- δεν απαντώ». Με βάση το 15ο Βαρόμετρο της Οικονομίας της Χαλκιδικής για τους μήνες Αυγούστου-Σεπτεμβρίου, το 89% των επιχειρηματιών δηλώνει ναι ή μάλλον ναι στο ερώτημα εάν οι τιμές των ακινήτων και των ενοικίων έχουν επηρεαστεί λόγω της δραστηριότητας του Airbnb, 5% λένε όχι ή μάλλον όχι και 6% δεν γνωρίζει, δεν απαντά.
Αρνητική πάντως καταγράφεται η θέση των κατοίκων της Χαλκιδικής για την αύξηση της δραστηριότητας των Airbnb καταλυμάτων στην περιοχή τους, με το 53% να εκφράζει τη δυσαρέσκειά του. Στον αντίποδα, θετική ή μάλλον θετική «βλέπουν» την αύξηση της δραστηριότητας των Airbnb οι επιχειρηματίες της Χαλκιδικής και το 19% δήλωσε ότι δεν γνωρίζει, δεν απαντά.
Πέντε στους δέκα επιχειρηματίες της Χαλκιδικής πιστεύουν ότι το Airbnb επηρεάζει αρνητικά τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, το 52% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής κρίνουν ότι το Airbnb επηρεάζει αρνητικά τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις, όπως ξενοδοχεία και εστιατόρια, το 37% λέει ότι τις επηρεάζει θετικά, ενώ το 11%, δεν γνωρίζει, δεν απαντά.
Στο μεταξύ, η πλειονότητα των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής, ήτοι το 72%, αναφέρει ότι η αύξηση των Airbnb καταλυμάτων έχει οδηγήσει στην αλλαγή του προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται την περιοχή, προσελκύοντας περισσότερο οικογένειες, παρέες φίλων και επιμηκύνοντας τον χρόνο διαμονής. Το 14% των επιχειρηματιών δηλώνει ότι δεν έχει επηρεάσει το προφίλ των τουριστών στην περιοχή και ισάριθμο ποσοστό δε γνωρίζει δεν απαντά.
Τα αποτελέσματα της έρευνας και τα σχετικά γραφήματα βρίσκονται αναρτημένα στον ιστότοπο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής (www.epihal.gr).