Διακυβεύεται η φήμη του λιμένος Θεσσαλονίκης;

Φόβοι ότι η συνεχιζόμενη απεργία των τελωνειακών στη νυχτερινή βάρδια της Πύλης 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να έχει αρνητική επίπτωση στη φήμη του λιμένος.

Parallaxi
διακυβεύεται-η-φήμη-του-λιμένος-θεσσα-123320
Parallaxi

Φόβους ότι η συνεχιζόμενη απεργία των τελωνειακών στη νυχτερινή βάρδια της Πύλης 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να έχει αρνητική επίπτωση στη φήμη του λιμένος, αλλά και στους εμπόρους και τους καταναλωτές, εξέφρασαν οι ναυτικοί πράκτορες, στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου. Σε ό,τι αφορά τους εμπόρους και τους καταναλωτές, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης, υποστήριξε ότι δεν αποκλείεται να βρεθούν αντιμέτωποι με ελλείψεις (κυρίως εποχικών ειδών), ή και να κληθούν να βάλουν το χέρι βαθύτερα στην τσέπη για τις αγορές τους λόγω ελλιπούς τροφοδοσίας της αγοράς.

«Οι ναυτιλιακές γραμμές σταματούν ολοένα και περισσότερα πλοία από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης» είπε ο κ. Καμπάκης, περιγράφοντας την ενδεχόμενη επίπτωση στη φήμη του λιμανιού. Όπως διευκρίνισε, από τις 16/9, οπότε και ξεκίνησε η κινητοποίηση των τελωνειακών, μέχρι σήμερα επτά πλοία άλλαξαν πορεία. Μάλιστα, το γεγονός ότι μέχρι πρόσφατα ο αριθμός των πλοίων δεν ξεπερνούσε τα τέσσερα και κατεγράφη τόσο μεγάλη αύξηση σε μικρό χρονικό διάστημα, δείχνει ότι “η κατάσταση σήμερα καταγράφεται πιο επιβαρυμένη”.

Περαιτέρω, σύμφωνα με τον κ. Καμπάκη, ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης ενός πλοίου μεταφοράς κοντέινερ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, από 2,5 ημέρες κατά μέσο όρο μέχρι πρότινος, έφτασε πλέον να κυμαίνεται σε πέντε με επτά κι αυτό “κοστίζει σημαντικά και σε χρήμα”. Μάλιστα, ο κ.Καμπάκης διερωτήθηκε γιατί η κεντρική διοίκηση και το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών δεν παρεμβαίνει δραστικά. Διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι οι φορτώσεις πλοίων που γίνονται στη νυχτερινή βάρδια (10 το βράδυ με 6 το πρωί) έχουν μειωθεί κατά τα 2/3, λόγω της αποχής των τελωνειακών, ο διευθυντής του γραφείου της Cosco στη Θεσσαλονίκη, Γιώργος Κορνηλάκης, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων, τόνισε ότι “τα φορτία είναι πολλά και δεν προλαβαίνουν να περάσουν για εναπόθεση στο λιμάνι, πριν κλείσει η Πύλη 16, με αποτέλεσμα να έχουν μειωθεί σημαντικά οι φορτώσεις”.

Επιπλέον, ο κ. Κορνηλάκης εξήγησε ότι τα μεγάλα πλοία που εκτελούν ευρωπαϊκές γραμμές δεν μπορούν να καθυστερούν στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να επιλέγουν άλλα λιμάνια. Εξήγησε ότι όταν προσεγγίζουν ξένα λιμάνια με μικρότερα πλοία, τα feeders, τα φορτία έρχονται από Κωνσταντινούπολη ή Μάλτα στη Θεσσαλονίκη και διευκρίνισε ότι «αν η διακίνηση γίνει από Πειραιά ή Καβάλα, οδικώς, η επιβάρυνση για τον έμπορο διαμορφώνεται σε 1.000 και 600 ευρώ αντίστοιχα και ανά container».

«Μέχρι τώρα, το έξτρα κόστος της θαλάσσιας διακίνησης το επιβαρύνονται οι ναυτιλιακές εταιρείες αλλά είναι βέβαιο ότι θα χρεώσουν επίναυλο, που θα μετακυλιστεί στη συνέχεια στην επιχείρηση και τον Έλληνα καταναλωτή» πρόσθεσε ο κ. Καμπάκης. Από την πλευρά του, το μέλος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Απόστολος Δεμερτζής, επικεφαλής του γραφείου της ναυτιλιακής Evergreen, υπογραμμίζοντας ότι «οι τελωνειακοί βρήκαν την αχίλλειο πτέρνα του ΟΛΘ για να πιέσουν για τα δικά τους αιτήματα», τόνισε ότι «οι πραγματικοί λόγοι της αποχής των τελωνειακών από τη νυχτερινή βάρδια, αφορούν οικονομικά τους αιτήματα και κυρίως το αίτημα τροποποίησης συγκεκριμένου άρθρου του Τελωνειακού Κώδικα που αφορά τις ποινικές ευθύνες».

Οι τρεις προαναφερόμενοι τόνισαν ότι το θέμα της έγκαιρης εναπόθεσης εντός του λιμένος των προς εξαγωγή εμπορευματοκιβωτίων, είναι ένα ζήτημα, η λύση του οποίου εκκρεμεί επί σειρά χρόνων και στο πλαίσιο αυτό διερωτήθηκαν γιατί «ενώ οι τελωνειακοί δούλευαν στη νυχτερινή βάρδια όλα τα προηγούμενα χρόνια χωρίς ποτέ στα προς εξαγωγή να έχουν προκύψει προβλήματα λαθρεμπορίας, ξαφνικά απέχουν προφασιζόμενοι αυτόν τον λόγο»; Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Δεμερτζής ξεκάθαρα ανέφερε:«η συνδικαλιστική ηγεσία των τελωνειακών χρησιμοποιεί την Πύλη 16 του ΟΛΘ για τα δικά τους συμφέροντα».

Οι ίδιοι συνέκλιναν στην πεποίθηση ότι όταν αναλάβει η νέα διοίκηση τη διαχείριση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα λύσει το ζήτημα που έχει προκύψει το πολύ εντός τριμήνου, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για να έχει το προσωπικό και τα μηχανήματα που χρειάζεται ο ΟΛΘ για τα προς εξαγωγή φορτία. Άλλωστε, αυτή τη δήλωση είχε κάνει πρόσφατα και ο συντονιστής της κοινοπραξίας DIEP- Terminal Link- Βelterra, Σωτήρης Θεοφάνης. Υπογραμμίζεται ότι από την περασμένη Πέμπτη ξεκίνησε -και συνεχίστηκε και σήμερα- η δίκη των 109 τελωνειακών, που έχουν παραπεμφθεί για υπόθεσεις λαθρεμπορίας.

Πηγή: ΑΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα