Ο Δήμος Θεσσαλονίκης συνεργάζεται με την Google Ελλάδας στον τομέα του τουρισμού

Η συνεργασία του Δήμου με την Google Ελλάδας στον τομέα του τουρισμού ανακοινώθηκε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου.

Parallaxi
ο-δήμος-θεσσαλονίκης-συνεργάζεται-με-359698
Parallaxi

Η συνεργασία του Δήμου με την Google Ελλάδας στον τομέα του τουρισμού ανακοινώθηκε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018, με αφορμή το πρόγραμμα «Ψηφιακές δεξιότητες για την ανάπτυξη του τουρισμού στον Δήμο Θεσσαλονίκης».

Η συνεργασία αφορά σε ένα πρόγραμμα εξάμηνης διάρκειας (Σεπτέμβριος 2018-Μάρτιος 2019), που συμπεριλαμβάνει τη δωρεάν εκπαίδευση μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες μέσω της πρωτοβουλίας της “Grow Greek Tourism Online”, προκειμένου να ενισχυθεί η διαδικτυακή τους παρουσία και να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες. Το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online για την Θεσσαλονίκη εντάσσεται στις δράσεις της “Εθνικής Συμμαχίας για Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση”, την οποία εποπτεύει το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για τη συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης με την Google, εξέφρασε ο Αμερικανός Πρέσβης στην Ελλάδα, Geoffrey R. Pyatt, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό στο πλαίσιο της εκδήλωσης: «Χαίρομαι που η Θεσσαλονίκη επιλέχθηκε από την Google για να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online.  Είμαι μεγάλος θαυμαστής της πόλης με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και τη μεγάλη οικονομική δυνατότητα ως περιφερειακός κόμβος.  Και μπορώ να σας πω από τις πολλές επισκέψεις μου στην πόλη, ότι με την κατάλληλη ώθηση η τουριστική περίοδος στην Θεσσαλονίκη μπορεί να επεκταθεί και να συμπεριλάβει όλο το έτος!  Χαίρομαι πολύ που η Google βοηθά σε αυτή την προσπάθεια.  Ένα καλό παράδειγμα για το πως οι αμερικανικές εταιρείες και η αμερικανική τεχνολογία βοηθούν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».

Ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, χαιρετίζοντας την εκδήλωση και αναφερόμενος στην αυξητική τουριστική κίνηση που σημειώνεται στη Θεσσαλονίκη επισήμανε: «Με το σκεπτικό ότι δεν μπορείς να χτίσεις το μέλλον σου αν δεν γνωρίζεις το παρελθόν σου, σχεδιάσαμε την Διπλωματία των Πόλεων, μέσω της οποίας ταξιδεύουμε στοχευμένα σε πόλεις του εξωτερικού, όπου παρουσιάζουμε την Θεσσαλονίκη και αντίστοιχα προσκαλούμε τους συνομιλητές μας εδώ. Η Θεσσαλονίκη διαθέτει δύο εξαιρετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, την ιστορία της και τα πανεπιστήμια της, ενώ στη διαδρομή προστέθηκε σε αυτά και η γαστρονομία της. Αναδείξαμε το εβραϊκό και το οθωμανικό παρελθόν της πόλης με αποτέλεσμα το 2010 να καταγραφεί άφιξη 5.000 Τούρκων επισκεπτών, ενώ το 2017 έκλεισε με την καταγραφή 100.000 επισκεπτών στο σπίτι του Κεμάλ. Αντίστοιχα, στο πρώτο εξάμηνο του 2018, οι Ισραηλινοί επισκέπτες καταγράφηκαν περί τους 80.000 και αυτό είναι μόνο η αρχή.

«Το πρώτο βήμα το κάναμε ‘’ανοίγοντας’’ την πόλη», συνέχισε ο Γιάννης Μπουτάρης και σημείωσε: «Η ανάδειξη αυτών των στοιχείων και η πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους μελλοντικούς ταξιδιώτες χωρίς να δαπανηθούν χρήματα για διαφημίσεις είναι τα ψηφιακά προγράμματα, όπως αυτό που παρουσιάζουμε σήμερα. Πέραν της αύξησης του τουριστικού ρεύματος που ανήλθε στο 100% περνάμε σε αυτό το δεύτερο και πιο δύσκολο βήμα και οφείλουμε να το δούμε με συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο, ώστε να γίνει πιο αποδοτικό από το πρώτο».

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας, εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι υπήρξε ο πρώτος αρμόδιος αντιδήμαρχος με το αντίστοιχο αντικείμενο στον Δήμο Θεσσαλονίκης, καθώς αυτό αποδεικνύει την προτεραιότητα που τέθηκε εξαρχής από την παρούσα διοίκηση. «Δουλεύουμε με στόχο να δώσουμε νέα εργαλεία και δεξιότητες στο ανθρώπινο κεφάλαιο της πόλης, αλλά και για να ενισχύσουμε την επιστροφή του ανθρώπινου δυναμικού που έχει φύγει από αυτήν. Οι πολιτικές που εφαρμόζουμε έχουν στόχο τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την παραμονή των νέων στην πόλη τους. Ευχαριστούμε θερμά την Google και θεωρούμε πως μέσω αυτής της συνεργασίας θα εξοπλιστούν οι άνθρωποι -πρωτίστως του τουρισμού- με νέες δεξιότητες και νέα γνώση, η οποία θα επιστρέψει ως προστιθέμενη αξία στην πόλη».

Ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Κοινωνίας των Πολιτών, Νίκος Φωτίου, από την πλευρά του τόνισε: «Ο Δήμος Θεσσαλονίκης με βασικό γνώμονα τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες προς στους δημότες του έχει καταρτίσει την ψηφιακή στρατηγική για τα έτη 2017-2020 και προωθεί τη σταδιακή υλοποίησή της. Στον τομέα της πρόσκτησης και της διάχυσης ψηφιακών δεξιοτήτων σε διάφορες κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες έχει προχωρήσει σε σειρά συνεργειών, σε πολλούς τομείς. Στην πορεία αυτή για την κατάκτηση της σύγχρονης γνώσης και της προσαρμογής στα νέα δεδομένα η διοίκηση του Δήμου φιλοδοξεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο και στην προσπάθεια αυτή έχει πολύτιμους συνεργάτες την Google, καθώς και το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με τους οποίους έχουμε εξαιρετική συνεργασία, ενώ επίκειται και η ένταξη του Δήμου Θεσσαλονίκης στην εθνική συμμαχία για τις ψηφιακές δεξιότητες».

Ο Γενικός Διευθυντής της Google για Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Μάλτα, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, τόνισε: «Οι αναζητήσεις των χρηστών του διαδικτύου για την Θεσσαλονίκη αυξάνονται συνεχώς, αποδεικνύοντας τη δυναμική θέση που διατηρεί η πόλη στον ελληνικό τουριστικό χάρτη. Σκοπός του προγράμματος Grow Greek Tourism Online είναι να ενισχύσουμε αυτή τη δυναμική προσεγγίζοντας όχι μόνο τις αμιγώς τουριστικές, αλλά και κάθε επιχείρηση που προσφέρει στην εμπειρία του επισκέπτη. Εστιάζουμε τις ενέργειές μας στην υποστήριξη των επιχειρηματιών της Θεσσαλονίκης και μέσω της πρωτοβουλίας “Grow Greek Tourism Online” προσφέρουμε τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες, ώστε να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες του διαδικτύου για την προσέλκυση επισκεπτών όλο τον χρόνο».

Ο Προϊστάμενος Τμήματος Καινοτομίας και Βέλτιστων Πρακτικών του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Χρήστος Κοκκάλας,  ανέφερε: «Τα νέα δεδομένα που προκαλούν οι ψηφιακές καινοτομίες σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο απαιτούν ανάμεσα σε άλλα τον συντονισμό και την ανάπτυξη συνεργειών στον σχεδιασμό εθνικού σχεδίου για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων στο πλαίσιο εθνικών και ευρωπαϊκών προτεραιοτήτων. Η ελληνική εθνική συμμαχία για τις ψηφιακές δεξιότητες και την απασχόληση, αποτελεί το 20ο μέλος της Μεγάλης Συμμαχίας για τις ψηφιακές δεξιότητες στην ΕΕ και στον πυρήνα της λειτουργίας της βρίσκεται η συνεργασία μελών από τον δημόσιο, ιδιωτικό και τρίτο τομέα με ισχυρή ικανότητα συνεισφοράς στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Τα αποτελέσματα των δράσεων που έχουν ήδη υλοποιηθεί σε διάφορες περιοχές της χώρας αποδεικνύουν τον κεντρικό ρόλο της δημόσιας διοίκησης στη νέα εποχή και την ανάγκη για εξωστρέφεια και ενίσχυση της ‘’προληπτικής’’ καινοτομίας».

Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιων Οργανώσεων του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Νίκος Μιχαλόπουλος, επισήμανε: «Η σημερινή εκδήλωση, συνέχεια δύο συναφών προηγούμενων, εκφράζει την ψηφιακή προοπτική-πολιτική που μαζί με την Google προωθεί το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Η επιτροπή για τις ψηφιακές δεξιότητες και τις θέσεις εργασίας, δηλαδή για την ψηφιακή οικονομία, βρίσκεται στο επίκεντρο των δράσεών μας».

Παράλληλα, όπως διευκρίνισε ο Γενικός Διευθυντής της Google για Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Μάλτα, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος στο πλαίσιο παρουσίασης του προγράμματος, η εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια ειδικών εισηγητών της Google, των Online Advisors, οι οποίοι έχουν λάβει ειδική και εκτενή εκπαίδευση πάνω σε διαδικτυακά εργαλεία για τον τουρισμό. Ήδη, τέσσερεις Online Advisors, οι οποίοι κατάγονται από την Θεσσαλονίκη, έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή και κατά το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιούν δωρεάν εξατομικευμένες συναντήσεις, αλλά και ομαδικά σεμινάρια για τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ευρύτερου τουριστικού κλάδου. Οι συναητήσεις θα επικεντρώνονται σε θέματα ψηφιακών δεξιοτήτων καθώς και στο πώς μπορούν οι επιχειρηματίες να εφαρμόσουν στην πράξη τις δεξιότητες αυτές, προκειμένου να δείξουν στον κόσμο και στους δυνητικούς ταξιδιώτες, τι έχουν να προσφέρουν η περιοχή και οι επιχειρήσεις της. Κάθε τοπική επιχείρηση, είτε συνδέεται άμεσα είτε έμμεσα με τον τουρισμό, μπορεί να εγγραφεί στα ομαδικά σεμινάρια ή να ζητήσει μία κατ’ ιδίαν συνάντηση, επικοινωνώντας με την ηλεκτρονική διεύθυνση g.co/greektourism/thessaloniki

Για την αποτελεσματικότερη προώθηση της Θεσσαλονίκης σε ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο η Google σχεδίασε μια αποκλειστική ‘’ταξιδιωτική ιστορία’’, ονόματι  g.co/earth/thessalonikiγια την πόλη μέσα από το Google Earth,  η οποία παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στο περίπτερο της Google στην 83η ΔΕΘ. Πρόκειται για έναν διαδραστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης που αναδεικνύει 27 από τα σημαντικότερα αξιοθέατα και ιστορικά μνημεία της πόλης, παρουσιάζοντάς την έτσι σε χρήστες όλου του κόσμου ως ένα τουριστικό προορισμό με ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Αμέσως μετά την ανακοίνωση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Δημαρχείου το πρώτο εκπαιδευτικό σεμινάριο για τις τοπικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Οxford Economics σχετικά με τον αντίκτυπο του διαδικτυακού περιεχομένου στον τουριστικό κλάδο, στην Ελλάδα μπορούν να δημιουργηθούν περισσότερες από 170.000 νέες θέσεις εργασίας, εάν το ψηφιακό περιεχόμενο για τον  ττουριστικό μας τομέα αναπτυχθεί και φτάσει στα επίπεδα άλλων χωρών. Μέχρι σήμερα, μέσα από την πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online, περισσότεροι από 100.000 Έλληνες, στελέχη μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων και μελλοντικοί επαγγελματίες του τουρισμού, έχουν εκπαιδευτεί δωρεάν σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία, σε περισσότερες από 80 πόλεις σε όλη την Ελλάδα.

Η ίδια μελέτη έδειξε επίσης ότι ένα 35% των τουριστικών αναζητήσεων αφορούν στον πολιτισμό, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής ανάπτυξης. Η Google, μέσω της πλατφόρμας Google Arts & Culture ψηφιοποιεί δωρεάν και προβάλλει συλλογές από περισσότερα από 1.500 Μουσεία σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων έντεκα ελληνικών, όπως το Μουσείο της Ακρόπολης, το Μουσείο Μπενάκη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και άλλων. Η πλατφόρμα παρουσιάζεται στους επισκέπτες της ΔΕΘ, στο περίπτερο της εταιρείας.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online

H πρωτοβουλία της Google ‘’Grow Greek Tourism Online’’, επίσημο μέλος της Εθνικής Συμμαχίας για Ψηφιακές Δεξιότητες και Θέσεις Εργασίας και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), συνεχίζει την προσπάθεια ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων των επαγγελματιών του τουρισμού, προκειμένου να αξιοποιήσουν το διαδίκτυο και να προσελκύσουν ακόμα περισσότερους πελάτες.

Κατά τη διάρκεια των τριών ετών εφαρμογής του προγράμματος Grow Greek Tourism Online, περισσότεροι από 100.000 επαγγελματίες αλλά και μελλοντικά στελέχη του τουρισμού εκπαιδεύτηκαν δωρεάν σε ψηφιακές δεξιότητες σε όλη τη χώρα, μέσα από τις εθνικές δράσεις, όπως:

  • Δωρεάν πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης g.co/greektourism  με μαθήματα και παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών, σε τομείς όπως η δημιουργία online παρουσίας μιας επιχείρησης, social media marketing κ.ά.
  • Ομαδικά σεμινάρια και προσωπικές συναντήσεις σε περισσότερες από 80 πόλεις της Ελλάδας, για τουριστικές επιχειρήσεις
  • Δωρεάν σεμινάρια σε πάνω από 40 Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε όλη τη χώρα, τα οποία συνεχίζονται και αυτή τη χρονιά.
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα