Δημοτικά σχολεία: 11μελής Επιτροπή για το πρόγραμμα υφαντικής, κεντήματος, πλεξίματος και κεραμικής
Ποια είναι τα μέλη
Ενδεκαμελής Επιτροπή για το μάθημα-πρόγραμμα υφαντικής, κεντήματος, πλεξίματος και κεραμικής, για τους μαθητές και τις μαθήτριες, στα Δημοτικά Σχολεία, συγκρότησε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Έργο της Επιτροπής είναι να καταθέσει στην υπουργό Παιδείας προτάσεις, έως τις 16/02/2026, για τον τρόπο παιδαγωγικής αξιοποίησης της δράσης καθώς και τη σύνδεσή της με τα Προγράμματα Σπουδών και λοιπές εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα.
Η Επιτροπή έχει ως εξής:
1. Λεωνίδας Μάντζος, Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής κλάδου ΠΕ 04.05, ως Πρόεδρος.
2. Νικόλαος Χριστοδούλου, Σύμβουλος Β ́ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ως μέλος, με αναπληρωτή τον Παναγιώτη Πήλιουρα, Σύμβουλο Α’ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
3. Σταυρούλα Φωτοπούλου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς (ΔΙΝΕΠΟΚ) του υπουργείου Πολιτισμού, ως μέλος, με αναπληρωτή τον Νικόλαο Λιάρο, ΠΕ Αρχαιολόγων, στέλεχος της Διεύθυνσης Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού.
4. Μαρία Μονιούδη, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ, ως μέλος, με αναπληρώτρια την Αικατερίνη Γκουνέλα, Αν. Προϊσταμένη του Τμήματος Α’ Σπουδών και Εφαρμογής Προγραμμάτων της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ.
5. Ο Ιωάννης Κουμέντος, Διευθυντής Π.Ε. Δ’ Αθήνας κλάδου ΠΕ 70, ως μέλος, με αναπληρώτρια την Σοφία Χάιτα, Σύμβουλο Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ08 της Διεύθυνσης Δ.Ε. Β’ Αθήνας.
6. Ελένη Μπαζίνη, αναπλ. Προϊσταμένη του Τμήματος Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Διαπολιτισμικών Θεμάτων της ΔΙΝΕΠΟΚ του υπουργείου Πολιτισμού, ως μέλος, με αναπληρώτρια την Μαρία Φακιολά, ΠΕ Λαογράφων, στέλεχος της Διεύθυνσης Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού.
7. Αικατερίνη Καλούτσα, Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ 02, Συνεργάτης Γ.Γ.Α.Β.Ε.Α.Ε. του ΥΠΑΙΘΑ, ως μέλος, με αναπληρώτρια την Ελένη Δελλαπόρτα, Εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ 70, Συνεργάτη Γ.Γ.Α.Β.Ε.Α.Ε. του ΥΠΑΙΘΑ.
8. Ασπασία Σίμψη, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70, Συνεργάτης στο Ιδιαίτερο Γραφείο Υπουργού ΠΑΙΘΑ, με αναπληρώτρια την Ελένη Μπαλδιμτσή, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ02, Συνεργάτη στο Ιδιαίτερο Γραφείο Υπουργού ΠΑΙΘΑ.
9. Δήμητρα Μακρή, Διευθύντρια Δ.Ε. Γ’ Αθήνας κλάδου ΠΕ80 ως μέλος, με αναπληρώτρια την Χαραλαμπία Χάσουλα, Σύμβουλο Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ08 με ανάθεση επιστημονικής ευθύνης τις σχολικές μονάδες των Διευθύνσεων Δ.Ε. και Π.Ε. Ανατολικής Αττικής και Γ’ Αθήνας.
10. Βαρβάρα Δηλάρη στέλεχος της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων του ΥΠΑΙΘΑ, Εθνική Συντονίστρια Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων της UNESCO, ως μέλος, με αναπληρώτρια την Βάϊα Μόκα εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ70 του Τμήματος Α’ της Διεύθυνσης Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Αειφορίας.
11. Μαρία Βούκανου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ70 της Διεύθυνσης ΠΕ Α’ Αθήνας ως μέλος, με αναπληρώτρια την Αρχοντία Μαντζαρίδου Σύμβουλο Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ70 της Διεύθυνσης ΠΕ Πειραιά.
Το πρόγραμμα-μάθημα θα φέρει την ονομασία “Πολιτιστική Παιδεία – Εργαστήρια Δημιουργίας και Χειροτεχνίας” και θα εφαρμοστεί σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, “στο πλαίσιο”, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, “ενός σύγχρονου συστήματος εκπαίδευσης”.
Στόχος το μαθήματος-προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να εξοικειωθούν με τεχνικές, όπως η υφαντική, το κέντημα, το πλέξιμο και η κεραμική και να αναβιώσουν ελληνικές παραδοσιακές τέχνες μέσα από βιωματική μάθηση.
Πρόκειται να δημιουργηθούν γωνίες- εργαστήρια χειροτεχνίας στα Δημοτικά Σχολεία.
Για το λόγο αυτό η Σοφία Ζαχαράακη ενέκρινε τέσσερα (4) εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια και εγκατάσταση του κατάλληλου εξοπλισμού και υλικού.
Το αιτιολογικό της απόφαση
Σύμφωνα με το αιτιολογικό της απόφασης:
Α. Η παραδοσιακή χειροτεχνία αποτελεί βασικό στοιχείο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας, αλλά η μετάδοσή της στις νεότερες γενιές έχει σχεδόν εκλείψει. Η εκπαίδευση μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αναζωογόνηση των τοπικών τεχνών και στη σύνδεση των παιδιών με τη δημιουργική εργασία και την πολιτιστική ταυτότητα. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να καλύψει ένα κενό στη βιωματική, χειρωνακτική και πολιτιστική εκπαίδευση, ευθυγραμμιζόμενο με τους στόχους της UNESCO για εκπαίδευση στην πολιτιστική ποικιλομορφία.
Β. Αναμένεται μέσω της δράσης οι μαθητές:
- Να ασκούνται και να εκφράζονται με δημιουργικότητα, να διεγείρονται οι αισθήσεις τους και να καλλιεργείται η φαντασία τους
- Να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να ενισχύεται η αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή τους.
- Να ασκούνται στην παρατήρηση, στην υπομονή και στην εξάσκηση και να σχεδιάζουν και να επιλύουν προβλήματα.
- Να καλλιεργούν το ομαδικό πνεύμα, να ενισχύουν την επικοινωνία με τους άλλους και να δημιουργούν ευκαιρίες για νέες εμπειρίες.
- Να εστιάζουν και να αυξάνουν τη συγκέντρωσή τους απομακρυνόμενοι από κινητά και tablets.
- Να αναπτύσσουν δεξιότητες και να αντιλαμβάνονται τη σημασία της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Πηγή: esos.gr
