Έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας: Αποκαλύψεις για την κατάσταση στην Ελλάδα μετά το δυστύχημα στις ΗΠΑ

Τι καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι της ΕΕΕΚΕ για το «τυφλό» σύστημα της τερματικής στην Αθήνα

Parallaxi
έλεγχος-εναέριας-κυκλοφορίας-αποκαλ-1158070
Parallaxi

Χωρίς κρίσιμα συστήματα ασφαλούς επιτήρησης εξακολουθεί να γίνεται ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας στην Ελλάδα, τη χώρα, η οποία περίπου δύο χρόνια πριν αντιλήφθηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο το πόσο απαραίτητα είναι αυτά για την αποφυγή πολύνεκρων τραγωδιών.

Οπως καταγγέλλουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, το σύστημα στην τερματική της Αθήνας είναι ουσιαστικά «τυφλό» εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, για τον οποίο προειδοποιούν εδώ και χρόνια.

Σύμφωνα με την Ενωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας, όλα ουσιαστικά επαφίενται στις ικανότητες και την ετοιμότητα των εργαζομένων δεδομένου ότι είναι εκτός λειτουργίας κρίσιμα συστήματα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία προειδοποίηση ακόμα και για το εάν αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης!

«Στην τερματική της Αθήνας, εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, υφίσταται σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών μη επιχειρησιακό και ο Ελεγκτής που εργάζεται, δεν λαμβάνει καμία ειδοποίηση από το σύστημα ότι αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, επομένως η αποφυγή συμβάντων εξαρτάται αποκλειστικά από την επιχειρησιακή δεινότητα και ετοιμότητα του Ελεγκτή», αναφέρουν χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση που εξέδωσαν με αφορμή το αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης στον ποταμό Πότομακ στην Ουάσινγκτον.

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κάνουν λόγο για χρήση απαρχαιωμένου εξοπλισμού επιτήρησης και επικοινωνιών, με πολλά και καθημερινά προβλήματα, για τα οποία, όπως σημειώνουν, ακόμα δεν φαίνεται «φως στο τούνελ».

Την ίδια στιγμή καταγγέλλουν ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) προκειμένου να επιτύχει τους στόχους εξυπηρέτησης των αεροσκαφών, επιχείρησε να εφαρμόσει μονομερώς αύξηση του ωραρίου σε έναν κλάδο, στον οποίο η υπερβολική κόπωση μπορεί να προκαλέσει ολέθρια αποτελέσματα: «Δυστυχώς, η Διοίκηση της Υ.Π.Α. αντί να δείξει κατανόηση στην κατάσταση και να επιταχύνει τις διαδικασίες ειδικά όσον αφορά την αντικατάσταση του εξοπλισμού, προσπαθώντας να αυξήσει τον ρυθμό εξυπηρέτησης των αεροσκαφών χωρίς να έχουν βελτιωθεί οι επιχειρησιακές συνθήκες, πριν μερικούς μήνες, μονομερώς, επιχείρησε να επιβάλλει αύξηση ωραρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, σε ένα προσωπικό με υψηλό δείκτη κόπωσης».

Η ΕΕΕΚΕ προσθέτει ότι εδώ και κάποιες ημέρες η διοίκηση επιχειρεί να διώξει πειθαρχικά μέλη της Ενωσης «που τόλμησαν να ενημερώσουν την αεροπορική αγορά για την πραγματική κατάσταση που επικρατεί και όχι αυτή που θέλει η Διοίκηση να παρουσιάσει, όσον αφορά την επερχόμενη σεζόν».

Οσον αφορά τις προσλήψεις νέων ελεγκτών, για τις οποίες αυτήν την περίοδο «τρέχει» διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για την κάλυψη 97 θέσεων, η Ενωση σημειώνει ότι αυτοί θα μπορέσουν να αποδώσουν χρόνια αργότερα καθώς απαιτείται πολυετής εκπαίδευση με αποτέλεσμα η υποστελέχωση να παραμένει: «Δυστυχώς στη χώρα μας, παρά τον τρέχοντα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για πρόσληψη 97 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η υποστελέχωση βρίσκεται σε επίπεδα που δεν επιτρέπουν την εξυπηρέτηση της ζήτησης της αεροπορικής κίνησης. Η εκπαίδευση των νέων Ελεγκτών είναι πολυετής και η καλοκαιρινή περίοδος του 2025 θα βρει στα μικρόφωνα το ίδιο, ελλιπές και μεγάλου μέσου όρου ηλικίας, προσωπικό», τονίζουν.

Πηγή: ethnos.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα