Ένας στους δύο Έλληνες αγοράζει ταινίες και σειρές online
Οι Έλληνες δεν αποτελούν εξαίρεση ανάμεσα στις αγορές της Ευρώπης, αλλά και του κόσμου.
Οπαδοί της ψηφιακής ψυχαγωγίας γίνονται – και – οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι λατρεύουν το online οπτικοακουστικό περιεχόμενο. Οι online ταινίες αποτελούν το πιο δημοφιλές είδος ψηφιακών προϊόντων στην Ελλάδα: αγοράστηκαν από περισσότερους από τους μισούς ερωτηθέντες καταναλωτές το τελευταίο τρίμηνο.
Σύμφωνα με την έρευνα των PayPal και SuperData, οι Έλληνες δεν αποτελούν εξαίρεση ανάμεσα στις αγορές της Ευρώπης, αλλά και του κόσμου. Σήμερα, το 72% των Ευρωπαίων προτιμά τις υπηρεσίες streaming από την αγορά ή το “κατέβασμα” (downloading) μιας ταινίας ή μιας σειράς (στην Ελλάδα το 67%). Το ίδιο το video streaming ευθύνεται, πλέον, για πάνω από το μισό της παγκόσμιας κίνησης δεδομένων στο Internet.
Όπως δείχνει η έρευνα (Digital Goods Economy Survey), οι κινητήριες δυνάμεις για την αυξανόμενη δημοτικότητα της ψηφιακής ψυχαγωγίας είναι η ευκολία και η πρακτικότητα. Το 45% των Ελλήνων αγοράζει κινηματογραφικές ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές ψηφιακά, αντί για τις “φυσικές” εκδόσεις τους, γιατί με αυτό τον τρόπο δεν είναι καν υποχρεωμένοι να βγουν από το σπίτι τους. Ένα ποσοστό 49% κάνει το ίδιο, επειδή δεν χρειάζεται να περιμένει για να δει το φιλμ ή τη σειρά της αρεσκείας του. Όσον αφορά το πώς επιλέγουν οι Έλληνες την αγαπημένη τους πλατφόρμα streaming, ως πιο σημαντικός λόγος καταγράφεται η πληθώρα του διαθέσιμου περιεχομένου (60%). Ακολουθεί η δυνατότητα άμεσης πρόσβασης μέσω PC (47%), καθώς επίσης το φιλικό interface (44%) και η πολύ καλή σχέση ποιότητας – τιμής (41%).
Video content
Το πλέον δημοφιλές κινηματογραφικό είδος video content στην Ελλάδα είναι η περιπέτεια (το 65% των ερωτηθέντων θεατών απόλαυσε ταινίες ή σειρές περιπέτειας σε διάστημα 3 μηνών). Ακολουθούν η κωμωδία (64%) και η επιστημονική φαντασία (46%). Στο μεταξύ, σύμφωνα με την έρευνα και κόντρα στα στερεότυπα, περίπου ανάλογος αριθμός ανδρών και γυναικών παρακολούθησε ταινίες τρόμου (31% και 29% αντίστοιχα). “Όπως διαπιστώσαμε ότι ισχύει για όλες τις αγορές ψηφιακών αγαθών, η μέθοδος πληρωμής παίζει μεγάλο ρόλο, ειδικά όταν εμπλέκει κινητές συσκευές. Στην περίπτωση πληρωμής για ψηφιακά μέσα, τέσσερις στους πέντε καταναλωτές στην Ελλάδα επιλέγουν την μέθοδο πληρωμής με βάση την ευκολία στη χρήση της”, αναφέρει η PayPal.
H έρευνα
Η εν λόγω έρευνα διεξήχθη σε 25 αγορές και με τη συμμετοχή περίπου 25.000 καταναλωτών διεθνώς (με αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 1.000 ατόμων ανά χώρα). Η μελέτη, η οποία περιλάμβανε διεθνή επιτόπια έρευνα και ένα ηλεκτρονικό ποσοτικό ερωτηματολόγιο, έγινε το 2018. Πραγματοποιήθηκε σε: Ελλάδα, Αργεντινή, Αυστραλία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μεγάλη Βρετανία, Ιαπωνία, Ινδία, Ισραήλ, Ισπανία, Ιταλία, Καναδά, Κίνα, Μεξικό, Νότια Αφρική, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρωσία, Σουηδία, Τσεχική Δημοκρατία, Χονγκ Κονγκ.
Πηγή: ΣΕΠΕ