Εθνική Τράπεζα: Συναγερμός για απάτη σε όσους έχουν λογαριασμό – Τι συμβαίνει

Πώς λειτουργεί - Τι να κάνετε αν λάβετε ύποπτο μήνυμα

Parallaxi
εθνική-τράπεζα-συναγερμός-για-απάτη-σ-126220
Parallaxi

Συναγερμός έχει σημάνει για χιλιάδες πελάτες της Εθνικής Τράπεζας, καθώς κάνει τον γύρο του διαδικτύου μια νέα, εξαιρετικά πειστική απάτη e-banking που μπορεί να «μπλοκάρει» λογαριασμούς και να αδειάσει καταθέσεις μέσα σε λίγα λεπτά.

Οι επιτήδειοι στέλνουν παραπλανητικά SMS και email, ενημερώνοντας τους ανυποψίαστους πολίτες ότι «η πρόσβαση στο e-banking έχει μπλοκαριστεί» και πως απαιτείται «επικύρωση» ή «επαναενεργοποίηση» μέσω συνδέσμου.

Όσοι πατήσουν τον σύνδεσμο, οδηγούνται σε ψεύτικη σελίδα που μοιάζει απόλυτα με το site της Εθνικής Τράπεζας.

Πώς λειτουργεί η απάτη – Το “δόλωμα” των επιτήδειων

Μόλις ο πελάτης βαλει τα στοιχεία του (όνομα χρήστη, κωδικούς, ακόμη και OTP μέσω SMS), οι απατεώνες αποκτούν πλήρη πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό.

Ακολουθούν μεταφορές χρημάτων, αγορές ή δέσμευση στοιχείων κάρτας και σε ορισμένες περιπτώσεις μέσα σε λιγότερο από 10 λεπτά.

Η απάτη έχει πάρει μαζικές διαστάσεις και, σύμφωνα με πληροφορίες, δεκάδες πολίτες έχουν ήδη καταγγείλει ύποπτα μηνύματα που φέρουν την υπογραφή «Εθνική Τράπεζα» ή «NBG».

Απάτη στην Εθνική Τράπεζα

Πώς θα αναγνωρίσετε το ψεύτικο μήνυμα

Οι ψεύτικες ειδοποιήσεις μοιάζουν πολύ με τις επίσημες επικοινωνίες της τράπεζας, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις που προδίδουν την απάτη:

  • Το domain ή η διεύθυνση αποστολέα είναι αλλοιωμένα (π.χ. “ngb-gr.com” αντί για “nbg.gr”).
  • Χρησιμοποιούνται προειδοποιητικά μηνύματα τύπου «ο λογαριασμός σας θα απενεργοποιηθεί».
  • Ζητούν κωδικούς ή OTP, κάτι που η τράπεζα ποτέ δεν ζητά μέσω email ή SMS.

Πριν εισαγάγετε οτιδήποτε, ελέγξτε πάντα αν το URL είναι το επίσημο της Εθνικής Τράπεζας (nbg.gr) και προτιμήστε να ανοίγετε χειροκίνητα την εφαρμογή σας.

Τι λέει η Εθνική Τράπεζα – Επίσημη προειδοποίηση

Η Εθνική Τράπεζα έχει εκδώσει προειδοποιήσεις μέσω της ιστοσελίδας της, καλώντας τους πελάτες να αγνοούν και να διαγράφουν τέτοια μηνύματα.

Σε περίπτωση αμφιβολίας ή υποψίας απάτης, οι πολίτες πρέπει να καλέσουν άμεσα στην επίσημη γραμμή +30 210 48 48 484, δηλώνοντας «απάτη».

Η τράπεζα υπενθυμίζει ότι δεν ζητά ποτέ προσωπικούς κωδικούς, αριθμούς OTP ή στοιχεία καρτών εκτός του ασφαλούς περιβάλλοντός της.

Τι να κάνετε αν λάβετε ύποπτο μήνυμα

  1. Μην πατήσετε κανέναν σύνδεσμο και μην απαντήσετε στο μήνυμα.
  2. Ελέγξτε τον λογαριασμό σας μόνο μέσω της εφαρμογής ή του επίσημου site.
  3. Αν έχετε εισαγάγει στοιχεία, καλέστε άμεσα την τράπεζα στο +30 210 48 48 484 και ζητήστε μπλοκάρισμα λογαριασμών και καρτών.
  4. Καταγγείλετε το περιστατικό στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και κρατήστε το μήνυμα ως αποδεικτικό.

 Προστατευθείτε – Πρακτικές συμβουλές για όλους τους πελάτες

  • Ενεργοποιήστε διπλή ταυτοποίηση (two-factor authentication).
  • Αποφύγετε συναλλαγές μέσω δημόσιων Wi-Fi.
  • Χρησιμοποιείτε μόνο την επίσημη εφαρμογή NBG Banking App.
  • Μην εμπιστεύεστε τηλεφωνήματα που ζητούν στοιχεία ή κωδικούς – καλέστε εσείς στο επίσημο νούμερο της τράπεζας.

Η τράπεζα έχει δημιουργήσει ειδική ενότητα «Ηλεκτρονικές Απάτες» στο nbg.gr με συνεχείς ενημερώσεις για νέες μεθόδους phishing.

Σε περιπτώσεις διαρροής δεδομένων, παρέχει άμεση καθοδήγηση και υποστήριξη για μπλοκάρισμα λογαριασμών και αποκατάσταση πρόσβασης.

Πηγή: alfavita.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα