ΕΒΓΕ 2025: Τα βραβεία της γιορτής του ελληνικού design

Σε μια κατάμεστη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση επιβεβαιώθηκε για ακόμη μία χρονιά η σημασία και η απήχηση του θεσμού.

Parallaxi
εβγε-2025-τα-βραβεία-της-γιορτής-του-ελλην-1327055
Parallaxi

Τα ΕΒΓΕ 2025 (Ελληνικά Βραβεία Σχεδιασμού Οπτικής Επικοινωνίας), ο θεσμός που αναδεικνύει κάθε χρόνο την αριστεία στον ελληνικό σχεδιασμό, ολοκληρώθηκαν με την τελετή απονομής που πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, πάνω από 1.340 έργα υποβλήθηκαν από 404 διαφορετικά δημιουργικά γραφεία, καταγράφοντας εκ νέου υψηλό αριθμό συμμετοχών και μεγάλη διασπορά, καθώς 78 διαφορετικά γραφεία και δημιουργοί απέσπασαν διακρίσεις, αριθμός ρεκόρ που υπογραμμίζει τη δυναμική, την ανανέωση και την υγεία του εγχώριου δημιουργικού τοπίου.

Ξεχωριστή στιγμή της βραδιάς χαρακτηρίστηκε η απονομή του Βραβείου Συνολικής Προσφοράς στον εικονογράφο και ζωγράφο Αλέξη Κυριτσόπουλο, παρουσία σημαντικών προσώπων του πολιτισμού και της πολιτικής.

Το Βραβείο Πελάτη απονεμήθηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, ως αναγνώριση της σταθερής στήριξής του στην υψηλής ποιότητας οπτική επικοινωνία.

MEGA2.jpg

Βραβεία και Διακρίσεις

ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ (Γραφείο της Χρονιάς)

Το μεγάλο βραβείο της χρονιάς απονεμήθηκε στο Semiotik Design, επιβραβεύοντας τη συνολική συνέπεια, αισθητική αρτιότητα και πειστική σχεδιαστική γλώσσα του γραφείου.

Χρυσά Βραβεία ανά θεματική ενότητα:

• Ταυτότητα & Συσκευασία: Το G Design Studio τιμήθηκε με Χρυσό για την ανανέωση της ταυτότητας της μπίρας Pils Hellas, συνδυάζοντας σύγχρονο design με έντονο ελληνικό χαρακτήρα.

• Εικονογράφηση: Η Beetroot απέσπασε το Χρυσό για την οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου 2024 , με έναν ζωντανό, ανθρώπινο και συμμετοχικό σχεδιασμό που εκφράζει τη θεματική του «μαζί».

• Ψηφιακές Εφαρμογές: Η ιστοσελίδα των Farawayfarers , σχεδιασμένη από το Kommigraphics, βραβεύθηκε για την αισθητική και λειτουργική της υπεροχή, μετατρέποντας την πλοήγηση σε πολυαισθητηριακή εμπειρία.

• Γραφιστικές Εφαρμογές: Η Βασιλική Δουρουκλάκη βραβεύτηκε για το ιδιαίτερο εκδοτικό project “Who loves it – stays alone” , ένα τυπογραφικά και αφηγηματικά σύνθετο έργο.

Αριστείο Τυπογραφίας: Στο Bend για το βιβλίο «37 Ιστορίες Αθηναϊκών Πολυκατοικιών» , το οποίο αναδεικνύει την κοινωνική και αισθητική πολυπλοκότητα του αστικού τοπίου με εξαιρετική τυπογραφική συνοχή και αναγνωστική εμπειρία.

• Βραβείο Πελάτη: Απονεμήθηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών –Επιδαύρου, έναν οργανισμό που εδώ και δεκαετίες στηρίζει ενεργά το ελληνικό design και επιλέγει σταθερά κορυφαίους δημιουργούς για την επικοινωνία του.

• ΕΒΓΕ Συνολικής Προσφοράς – Στέργιος Δελιαλής: Το τιμητικό βραβείο απονεμήθηκε στον Αλέξη Κυριτσόπουλο, του οποίου το έργο γέφυρωσε την παιδική φαντασία με την εικαστική δημιουργία, αφήνοντας ισχυρό αποτύπωμα στο χώρο της ελληνικής εικονογράφησης.

Gold-Illustration.png

Έκθεση και Παράλληλες Δράσεις

Ιδιαίτερα επιτυχημένο υπήρξε και το φετινό πρόγραμμα ΕΒΓΕ Ημέρες Design, το οποίο συγκέντρωσε σημαντικό αριθμό επισκεπτών (επαγγελματιών του χώρου αλλά και ευρύτερο κοινό) στους χώρους των γραφείων, των εργαστηρίων και των εκθέσεων, αναδεικνύοντας τη δημιουργική ποικιλομορφία του ελληνικού design και ενισχύοντας την αίσθηση κοινότητας. Τα βραβευμένα έργα εκτίθενται μέχρι και την Παρασκευή 31 Μαΐου, στον χώρο του Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3–5) , με ώρες λειτουργίας 17:00–21:00.

Για περισσότερες πληροφορίες και αναλυτική παρουσίαση των φετινών βραβεύσεων δείτε εδώ

Ο Θανάσης Τσαμπούκας, Θεσσαλονικιός πολυβραβευμένος γραφίστας και Art Director της Parallaxi εδώ και 30 χρόνια με το δημιουργικό γραφείο Dolhpins,  βραβεύτηκε για τα εξής έργα:

Agnotis Supreme

Η σειρά Agnotis Supreme ξεχωρίζει με την έντονη χρωματική της παλέτα, δημιουργώντας έναν ισχυρό οπτικό αντίκτυπο στο ράφι. Τα ζωηρά χρώματα, εμπνευσμένα από την παιδική αθωότητα και χαρά, προσελκύουν άμεσα το βλέμμα και διαφοροποιούν τις πάνες από τον ανταγωνισμό. Κάθε απόχρωση έχει επιλεγεί προσεκτικά για να επικοινωνεί την αγνότητα, την προστασία και την απαλότητα, αντανακλώντας τις αξίες του brand. Η τυπογραφία είναι καθαρή και ευανάγνωστη, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των γονέων ως προς την ποιότητα του προϊόντος. Η συνολική αισθητική της συσκευασίας συνδυάζει τη φρεσκάδα με τη λειτουργικότητα, προσφέροντας ένα σύγχρονο και προσιτό προφίλ. Η minimal προσέγγιση στην σχεδίαση της συσκευασίας αποτυπώνει με τον τρόπο της την έννοια του “supreme”, δίνοντας έμφαση στην καθαρότητα και την απλότητα. Η αφαίρεση των περιττών στοιχείων ενισχύει την αίσθηση του ανώτερου, επιτρέποντας στα χρώματα και την τυπογραφία να επικοινωνήσουν πιο άμεσα την αξία του προϊόντος, χωρίς να υπερφορτώνουν το οπτικό πεδίο.

Scarlet Quinn

Η συσκευασία του Scarlet Quinn σχεδιάστηκε σε φιάλη των 200ml και των 500ml, αποτυπώνοντας τη μοναδικότητα ενός artisanal ποτού, με έμπνευση από το ίδιο το ρόδι. Το όνομα Scarlet προέρχεται από το βαθύ κόκκινο χρώμα του καρπού, ενώ το Quinn παραπέμπει σε μια ευγενική, αλλά γήινη φιγούρα, την «ιδιοκτήτρια» των ροδώνων. Η ετικέτα ισορροπεί ανάμεσα στο παραδοσιακό και το σύγχρονο, συνδυάζοντας εικονογράφηση σχεδιασμένη στο χέρι, χαρακτηριστική τυπογραφία και ποπ χρωματική παλέτα. Ο περιέκτης και η τυπογραφία επιλέχθηκαν με γνώμονα μια διακριτική retro αισθητική, που ενισχύει την αίσθηση νοσταλγίας και αυθεντικότητας, συνδέοντας το ποτό με την παράδοση, αλλά και με μια πιο σύγχρονη, παιχνιδιάρικη οπτική. Το αποτέλεσμα είναι μια σύνθεση που αποπνέει τη ζεστασιά του χειροποίητου, παραμένοντας δυναμική και ξεχωριστή.

Δείτε εδώ όλα τα έργα που βραβεύτηκαν στα φετινά ΕΒΓΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα