Ηλεκτρονική συνταγογράφηση: Η ΗΔΙΚΑ παραδέχεται τα προβλήματα στο νέο σύστημα

«Τα προβλήματα δεν ήταν δυνατόν να φανούν, γιατί η δοκιμαστική περίοδος κύλησε ομαλά»

Parallaxi
ηλεκτρονική-συνταγογράφηση-η-ηδικα-π-292531
Parallaxi

Μια ημέρα μετά τα προβλήματα που παρουσίασε το νέο σύστημα συνταγογράφησης, η ΗΔΙΚΑ αναγνώρισε τις καθυστερήσεις και τις δυσλειτουργίες, αποποιούμενη κάθε ευθύνη.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το μεσημέρι της Τρίτης, κάνει λόγο για τεχνικά ζητήματα τα οποία «μέχρι χθες δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν, καθώς η δοκιμαστική περίοδος κύλησε ομαλά».

Τονίζει, δε, η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. καθώς και οι ανάδοχοι βρίσκονται σε απόλυτη συνεργασία για την αποκατάσταση του προβλήματος τις επόμενες ώρες.

Υπενθυμίζεται πως, σε ομιλία του χθες κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ), ο Άδωνις Γεωργιάδης καταφέρθηκε κατά των κατηγοριών των γιατρών για τα προβλήματα που αντιμετώπισαν, ενώ εξαπέλυσε και επίθεση κατά του ΠΑΣΟΚ.

Σύμφωνα με τον ίδιο «υπεύθυνος για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση είναι το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο εποπτεύει την ΗΔΙΚΑ (η οποία και παρέχει την υπηρεσία της ηλεκτρονικής συνατογράφησης). Προφανώς παρέχει υπηρεσίες στο Υπουργείο Υγείας, αλλά αν το πας πολιτικά, εποπτεύων Υπουργός είναι ο κ. Παπαστεργίου. Τον συμπαθώ, δεν το λέω για να τον δώσω, απλώς αν μιλάμε κοινοβουλευτικά, μιλάμε και σωστά».

Σχολιάζοντας την έντονη κριτική από τους γιατρούς και τους φορείς εκπροσώπησής τους, αλλά και την ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ που ακολούθησε, ο κ. Γεωργιάδης ξεκαθάρισε ότι το σύστημα έχει ολοκληρωθεί σχετικά νωρίς, είχε μπει σε παραγωγική διαδικασία προ τριών μηνών, ώστε να δουλεύει παράλληλα με το παλιό.

Σύμφωνα, δε, με τον Υπουργό Υγείας, οι γιατροί είχαν ενημερωθεί με κάθε τρόπο και επανειλημμένως, ότι ενώ λειτουργούν το παλιό σύστημα θα πρέπει σταδιακά να μάθουν και το καινούργιο, γιατί τον Ιανουάριο θα καταργηθεί. «Από τους 60 χιλιάδες ιατρούς που συνταγογραφούν, οι 30.000 δεν είχαν θέμα γιατί ακολούθησαν τις συστάσεις και είχαν εξοικειωθεί με το νέο σύστημα. Οι άλλοι μισοί είχαν σήμερα πρώτη μέρα το σύστημα, ενώ οι διαμαρτυρίες επικεντρώθηκαν στο ότι η ΗΔΙΚΑ ξέχασε να ενημερώσει πως πρέπει να εκκαθαρίσουν το ιστορικό τους, να πληκτρολογήσουν εκ νέου τη διεύθυνση, διαφορετικά τους οδηγούσε στην παλιά διεύθυνση που εμφάνιζε πως υπάρχει τεχνικό σφάλμα» υποστήριξε ο κ. Γεωργιάδης.

Η ανακοίνωση της ΗΔΙΚΑ

Η ΗΔΙΚΑ ανέφερε στη σημερινή της ανακοίνωση:

«Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε., φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έθεσε χθες Δευτέρα 20/1/2025 σε λειτουργία, το νέο, αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, αφού είχε προηγηθεί δίμηνη περίοδος λειτουργίας τόσο του παλιού και του νέου συστήματος, μαζί με σχετικές ενημερώσεις και συναντήσεις με τους ιατρικούς Συλλόγους της χώρας.

Δυστυχώς από τις πρώτες ώρες λειτουργίας του, το νέο σύστημα παρουσίασε καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να εξυπηρετήσει το σύνολο των συνταγών.

Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. καθώς και οι ανάδοχοι ΟΤΕ Α.Ε και Byte Computer Α.Β.Ε.Ε. βρίσκονται σε απόλυτη συνεργασία για την αποκατάσταση του προβλήματος.

Αναγνωρίζουμε την ταλαιπωρία και επισημαίνουμε ότι οφείλεται σε τεχνικά ζητήματα που μέχρι χθες δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν, καθώς η δοκιμαστική περίοδος κύλησε ομαλά.

Εργαζόμαστε ώστε τα προβλήματα να επιλυθούν το συντομότερο δυνατόν και το σύστημα συνταγογράφησης να λειτουργεί και πάλι κανονικά εντός των επόμενων ωρών».

Πηγή: News247

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα