Καραμανλής για Τέμπη: «Δεν αδιαφόρησα, θέτω εαυτόν ενώπιον της Δικαιοσύνης»

Πώς τοποθετήθηκε ο πρώην Υπουργός Μεταφορών στη συζήτηση για την προανακριτική στη Βουλή

Parallaxi
καραμανλής-για-τέμπη-δεν-αδιαφόρησα-1336488
Parallaxi

«Εθνική τραγωδία» χαρακτήρισε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στο βήμα της Βουλής, επί των τριών προτάσεων για τη σύσταση προανακριτικής για τα Τέμπη.

«Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Την οδύνη που με συντάραξε όταν αντίκρισα τον τόπο τραγωδίας, βαγόνια. Τα δάκρυά μου ήταν αληθινά. Οι εικόνες αυτές είναι ζωντανές μέσα μου. Δεν περνά μέρα. Μας σημάδεψαν όλους οι εικόνες, αλλά έγιναν και πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης που μετατράπηκε σε εκμετάλλευση. Όσες επιθέσεις όμως και αν δέχτηκα δεν ανταπάντησα δεν αντιπαρατέθηκα. Ακόμα κι όταν η συνειδητή απουσία μου από ΜΜΕ πριν ολοκληρώσει το έργο του ο ανακριτής παρερμηνεύτηκε ως ενοχή» συνέχισε ο κ. Καραμανλής.

«Απευθύνομαι σε πολίτες. Έκανα ότι μπορούσα στη διάρκεια της θητείας μου. Δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα. Δικαιοσύνη θέλουμε όλοι και πρώτα από όλα οι συγγενείς. Αλλά θέλω κι εγώ. Σας λέω ξεκάθαρα στηρίζω απόλυτα πρόταση ΝΔ για σύσταση προανακριτικής και ζητώ να κάνουν και οι βουλευτές και θέτω τον εαυτό μου ενώπιον της δικαιοσύνης», πρόσθεσε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Κρεσέντο ανευθυνότητας από τον πρώην υπουργό Μεταφορών και Υποδομών στην Ολομέλεια της Βουλής. Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, δυόμιση χρόνια από την τραγωδία των Τεμπών, εμφανίστηκε άμοιρος ευθυνών στην συζήτηση για την σύσταση προανακριτικής επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών. Στάθηκε υπέρ της ψήφισης της πρότασης της Νέας Δημοκρατίας για παραπομπή του σε προανακριτική επιτροπή αλλά ταυτόχρονα αρνήθηκε ότι υπήρξε κατάρρευση του σιδηροδρόμου επί ημερών του και δήλωσε ότι «έκανα όσα μπορούσα, δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα για τον σιδηρόδρομο».
Επέκρινε τη στάση της αντιπολίτευσης λέγοντας πως «τα Τέμπη έγιναν και πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης. Εγώ βρέθηκα στο κέντρο αυτής της αντιπαράθεσης που μετατράπηκε σε πολιτική εκμετάλλευση».
Δήλωσε πως επιθυμεί να κριθεί από τον φυσικό Δικαστή. «Θέτω τον εαυτό μου ενώπιον της κρίσης της Δικαιοσύνης. Όχι μόνο γιατί δεν θέλω να υπάρχει καμία υπόνοια ότι ψάχνω πολιτική ασπίδα στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία του κόμματός μου. Αλλά γιατί έχω απόλυτο σεβασμό στη μνήμη όσων χάθηκαν στα Τέμπη».

Όλα καλώς καμωμένα

Ειδική μνεία έκανε στις κακουργηματικές κατηγορίες που του αποδίδονται από την αντιπολίτευση λέγοντας πως «μέσα στις δεκάδες χιλιάδες σελίδες της δικογραφίες στο πρόσωπο μου γίνονται δύο αναφορές σε επιστολές που έλαβα από επιχειρησιακούς παράγοντες».

Αποπειράθηκε να απαντήσει σε όσους τον κατηγορούν για την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση του σιδηροδρόμου. Σχετικά με τις προσλήψεις στον ΟΣΕ δήλωσε ότι «τον Σεπτέμβριο του 2021 καταγράφθηκε η ανάγκη για 290 προσλήψεις. Δρομολόγησα στον ΟΣΕ 417 νέες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ». Όσον αφορά τα κονδύλια του οργανισμού ο πρώην υπουργός είπε ότι την περίοδο 2019-2023 εισέρευσαν «συνολικά περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ. Επομένως ως υπουργός δεν κώφευσα στις εκκλήσεις και τις επιστολές για την κατάσταση στον ΟΣΕ».

Χρησιμοποίησε ως άλλοθι ότι «μέσα σε 3,5 χρόνια δεν ανατρέπονται προβλήματα δεκαετιών».

Αναφερόμενος στις κατηγορίες για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717, είπε πως «ασφαλώς και θέλαμε να υπάρχουν τα αυτόματα συστήματα ασφάλειας στους σιδηροδρόμους της χώρας. Γι’ αυτό και προχωρήσαμε αποφασιστικά μετά το 2019 τις συμβάσεις για την ολοκλήρωση των συστημάτων αυτών. Συμβάσεις που εκκρεμούσαν για δεκαετίες».

Για τα συστήματα ασφαλείας ο πρώην υπουργός είπε ότι «τα αυτόματα συστήματα διαχείρισης βοηθούν στην αποτροπή του δυστυχήματος. Όμως η έλλειψή τους δεν προκαλεί από μόνη της δυστυχήματα». Αλλωστε, όπως είπε, αν ισχυε αυτό «τότε σε όλα τα τμήματα του σιδηροδρόμου, όπου η κυκλοφορία γινόταν και εξακολουθεί να γίνεται χωρίς αυτόματα συστήματα, θα συνέβαιναν διαρκώς δυστυχήματα» και διευκρίνισε ότι «όταν έγινε το δυστύχημα των Τεμπών, τέτοια αυτοματοποιημένα συστήματα, όπως το ERTMS λειτουργούσαν σε ποσοστό 14% του βασικού Ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου». Και σημείωσε ότι ο Γενικός Κανονισμός  Κυκλοφορίας είναι αυτός που αποτρέπει τα δυστυχήματα και αυτός παραβιάστηκε πολλαπλά το βράδυ του δυστυχήματος των Τεμπών».

Η αναφορά στον σταθμάρχη

Ο Κ. Καραμανλής δεν παρέλειψε να αναφερθεί εκ νέου στον σταθμάρχη της βραδιάς του εγκλήματος θυμίζοντας ότι δεν είχε προσληφθεί με μπλοκάκι, αλλά μετατάχθηκε στον ΟΣΕ μέσω κινητικότητας ξεχνώντας προκλητικά το «πόρισμα Γεραπετρίτη» για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη όπου διαπιστώθηκε ότι η μετάταξή του ήταν παράνομη, καθώς η αίτησή του δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις, ενώ η εκπαίδευσή του κρίθηκε ελλιπής.

Σχετικά με το αν είχε αρμοδιότητα για την ασφάλειας του σιδηροδρόμου ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής δήλωσε ότι «με βάση την ελληνική νομοθεσία ο έλεγχος για την ασφάλεια των τρένων ανήκει σε ανεξάρτητο φορέα την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και όχι στον υπουργό». Επισήμανε επίσης ότι «η τήρηση του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας δημιουργεί τα δυστυχήματα», εκτιμώντας πως «το δυστύχημα δεν έγινε γιατί υπήρχαν συστήματα ασφαλείας».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα