Καταγγελία για τη Hellenic Train: «Με την Bora, φτάσαμε Θεσσαλονίκη με 2,5 ώρες καθυστέρηση και σάπια λεωφορεία»
Πλήρως ανέτοιμη φάνηκε η Hellenic Train στη διαχείριση των καθυστερήσεων που προέκυψαν από την κακοκαιρία Bora
Προχειρότητα και έλλειψη σεβασμού είναι το λιγότερο φαίνεται πως επέδειξε η Hellenic Train στους επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC54, που εγκλωβίστηκαν την περασμένη Κυριακή στη Λάρισα λόγω της σφοδρής πλημμύρας στη σήραγγα των Τεμπών.
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου, λόγω της σφοδρής κακοκαιρίας Bora, κατέληξαν μεγάλες ποσότητες από νερό και φερτά υλικά μέσα στη σήραγγα, με αποτέλεσμα να διακοπεί τελείως η κυκλοφορία στη βασική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας μέχρι και χθες το βράδυ.
Η parallaxi δέχτηκε την καταγγελία του Θόδωρου Γουναρίδη, φοιτητή, ο οποίος ταξίδεψε με τη συγκεκριμένη αμαξοστοιχία από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη.
Ακολουθεί η καταγγελία του:
«Τα περισσότερα Μέσα εστιάζουν μόνο στο κομμάτι της κακοκαιρίας, αγνοώντας την όλη κακή διαχείριση από την εταιρεία. Για αυτό και αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας την παρακάτω αναλυτική μαρτυρία μου.
Την Κυριακή πήρα το τρένο των 14:58 από Αθηνά προς Θεσσαλονίκη. Αρχικά, όταν ήρθε η αμαξοστοιχία να μας παραλάβει, αντιληφθήκαμε ότι δεν ήταν αυτή που κανονικά προβλέπεται για αυτό το δρομολόγιο αλλά κάποια άλλη με λιγότερες θέσεις. Οπότε, μπήκαμε αναγκαστικά όπως να ‘ναι και δεν κάτσαμε στις θέσεις που είχαμε προκρατήσει.
Στη Λάρισα παραμείναμε ακινητοποιημένοι. Κάποια στιγμή μάς είπαν ότι και το προηγούμενο δρομολόγιο της γραμμής είχε κολλήσει λόγω του προβλήματος με τη σήραγγα. Εκφράσαμε την απορία μας στους υπαλλήλους της εταιρείας γιατί ξεκινήσαμε από Αθήνα, αφού ήταν γνωστό ότι και το προηγούμενο δρομολόγιο ήταν μπλοκαρισμένο, και μας δήλωσαν ότι δεν είχαν ενημερωθεί για αυτό.
Βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Επιβατών 782/2021, που έχει αναρτημένο και η Hellenic Train στην ιστοσελίδα της, για καθυστερήσεις άνω της μίας ώρας δικαιούμαστε δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά από την εταιρεία. Όμως, στο κυλικείο δεν υπήρχαν επαρκείς ποσότητες για όλους, ώστε να εξυπηρετηθούν.
Κάποια στιγμή, μας ενημέρωσαν ότι το ταξίδι μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα συνεχιστεί με λεωφορεία. Όμως, ακόμα και αυτό έγινε τελείως ακανόνιστα. Δεν έβγαινε καμία ανακοίνωση για το πώς θα μεταφερθούμε από τα βαγόνια στα λεωφορεία. Απλώς έμπαινε ένας υπάλληλος σε κάθε βαγόνι και μας φώναζε ανά πενηντάδες να μπούμε στα λεωφορεία. Και όποιος προλάβει. Έγινε χαμός, φεύγαμε ακανόνιστα.
Τα δε λεωφορεία ήταν απαράδεκτα. Το δικό μου ήταν παμπάλαιο, είχε σκισμένα καθίσματα και δεν άνοιγε η πίσω πόρτα, κάτι που καταλάβαμε στη Θεσσαλονίκη πια, γιατί ο οδηγός μάς ενημέρωσε ότι η πίσω πόρτα έχει σφηνώσει και πρέπει να βγούμε όλο το λεωφορείο από μπροστά…
Τελικά, φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη με δυόμιση ώρες καθυστέρηση. Η δε εταιρεία δεν φρόντισε ποτέ να μάθει αν φτάσαμε εντάξει στον προορισμό μας.
Πάλι βάσει του κανονισμού, για καθυστερήσεις άνω των δύο ωρών δικαιούμαστε 50% επιστροφή του εισιτηρίου. Όμως, εφόσον δεν έχεις δημιουργήσει λογαριασμό στην πλατφόρμα κρατήσεων της Hellenic Train, αυτή μπορεί να διεκδικηθεί με αίτηση που γίνεται αποκλειστικά με φυσική παρουσία στους σταθμούς. Προσπάθησα να κάνω αίτημα ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά, αλλά δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, οπότε συμπλήρωσα ένα ειδικό αίτημα στο σταθμό της Θεσσαλονίκης και περιμένω.
Μένει να δούμε αν θα τηρηθεί η διορία που δίνει η Hellenic Train για την αποζημίωσή μου εντός ενός μήνα, βάσει του κανονισμού».