Κοινό σχέδιο Υπ. Περιβάλλοντος και ΟΛΘ για περιβαλλοντική αναβάθμιση του Θερμαϊκού Κόλπου
Στην υλοποίηση ενός κοινού σχεδίου για την περιβαλλοντική αναβάθμιση του Θερμαϊκού Κόλπου προτίθενται να προχωρήσουν το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Στην υλοποίηση ενός κοινού σχεδίου για την περιβαλλοντική αναβάθμιση του Θερμαϊκού Κόλπου προτίθενται να προχωρήσουν το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), όπως γνωστοποίησε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο 104,9 FM”.
“Στο κομμάτι του λιμανιού υπάρχει ένα στοίχημα κοινό με τη νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος: Να συμβάλει το έργο του εκσυγχρονισμού του λιμένα και στην αναβάθμιση του δυτικού παράκτιου μετώπου. Το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει υιοθετήσει το δυτικό τμήμα του παράκτιου μετώπου, εκεί όπου έχουμε και τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά προβλήματα. Έχουμε σήμερα συνάντηση με τη νέα διοίκηση, για να δούμε το δικό τους αναπτυξιακό σχέδιο και να το υποστηρίξουμε όπως μπορούμε”, διευκρίνισε ο κ. Φάμελλος και πρόσθεσε:
“Θα δούμε το κοινό σχέδιο, που είναι η περιβαλλοντική αναβάθμιση του Θερμαϊκού Κόλπου, η συμμετοχή του ΟΛΘ στον νέο φορέα για την προστασία του Θερμαϊκού Κόλπου και η αναβάθμιση του δυτικού παράκτιου μετώπου –από την εκβολή Δενδροποτάμου και της τάφρου βυρσοδεψείων, όλο αυτό το κομμάτι που μας συνδέει μέχρι να φτάσουμε στον Δήμο Δέλτα και το Καλοχώρι, όπου εκεί μπαίνουμε πλέον και στο περιβάλλον Natura σε ένα άλλο πιο αναβαθμισμένο περιβαλλοντικό και οικοτουριστικό πλαίσιο σχεδιασμού”.
Ο αν. υπουργός υπογράμμισε πως στο επίπεδο του λιμανιού και του αεροδρομίου “η ολοκλήρωση των συμβολαίων και των πράξεων και των έργων που εξελίσσονται και στα δύο επίπεδα είναι πολύ σημαντικά για τη Θεσσαλονίκη”. “Θα έχουμε και επέκταση των έργων στο λιμάνι -στον 6ο προβλήτα και στον μηχανολογικό εξοπλισμό- αλλά και στο επίπεδο του αεροδρομίου έναν νέο αεροσταθμό. Εμείς ήδη έχουμε συζητήσεις στο υπουργείο Περιβάλλοντος για τα δύο αυτά μεγάλα έργα υποδομής και έχουμε ήδη δει προσχέδια των μελετών για την περιβαλλοντική αδειοδότηση” εξήγησε.
Σε ό,τι αφορά το έργο του μετρό, ο κ. Φάμελλος, ο οποίος ήταν χθες παρών κατά την άφιξη του δεύτερου μετροπόντικα στον σταθμό “Νομαρχία” της επέκτασης προς την Καλαμαριά, παρατήρησε: “Το έργο πάει πάρα πολύ καλά, είναι εντυπωσιακή η συνέπεια και αποτελεσματικότητα και δώσαμε τα αναγκαία συγχαρητήρια χθες και στη διοίκηση της Αττικό Μετρό και στο υπουργείο Υποδομών, γιατί το έργο, το οποίο ξεκινάει από τη Μίκρα -ένα έργο 4,8 χιλιομέτρων- έχει ήδη διανύσει όλους τους σταθμούς της γραμμής Καλαμαριάς και πλέον και οι δύο μετροπόντικες οδεύουν για να φτάσουν στον σταθμό Πατρικίου, εκεί που θα συνδεθούν με την κύρια γραμμή. Από τα 4,8 χιλιόμετρα έχουν μείνει για τον έναν μετροπόντικα 600 μέτρα και για τον άλλον γύρω στα 900 κάτι που θα ολοκληρωθεί στους επόμενους 2-3 μήνες το πολύ. Ταυτόχρονα προχωράνε και τα έργα των σταθμών στην κεντρική γραμμή, για να μπορέσουμε το 2019 να είναι το τροχαίο υλικό στη θέση του και να κάνουμε τις απαραίτητες δοκιμές”.
“Έχουμε ένα πλάνο”, συνέχισε, “να επιταχύνουμε και να γίνει το συντομότερο δυνατό το μετρό και θα συζητήσουμε και θα πιέσουμε όλοι μαζί γι’ αυτό που χρειάζεται η πόλη μας, για το μετρό στα Δυτκά και για τη σύνδεση με το αεροδρόμιο”.
*Τη συνέντευξη πήραν ο Κώστας Παπαδάκης και η Σοφία Παπαδοπούλου
**Επιμέλεια: Σμαρώ Αβραμίδου
Πηγή: ΑΠΕ