Κύμα αυξήσεων στις χρεώσεις για κινητή, σταθερή και Internet
Σχεδόν για το σύνολο των συμβολαίων που λήγουν, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών προτείνουν στους πελάτες τους νέα αυξημένα τιμολόγια
Αντιμέτωποι με αυξήσεις στα τιμολόγια της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας βρίσκονται το τελευταίο διάστημα χιλιάδες συνδρομητές των εταιρειών παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
Λίγους μήνες μετά το «stop» της κυβέρνησης στην αιτούμενη από τις εταιρείες τιμαριθμική αναπροσαρμογή των συμβολαίων, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών προχωρούν πλέον σε άμεσες αυξήσεις των τιμολογίων των συμβολαίων κινητών και σταθερών επικοινωνιών.
Σχεδόν για το σύνολο των συμβολαίων που λήγουν, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών προτείνουν στους πελάτες τους νέα αυξημένα τιμολόγια.
Το επιχείρημα των παρόχων είναι ότι ύστερα από 12, 18 ή 24 μήνες (που είναι και το πιο σύνηθες) η προσφορά που σας είχε κάνει η εταιρεία έληξε και τώρα σας προτείνει να συνεχίσετε στο ίδιο πρόγραμμα αλλά με μια αύξηση, π.χ. 4 ως 7 ευρώ σε ένα πακέτο που πριν προσφερόταν στα 24 έως 27 ευρώ/μήνα. Ωστόσο, πρόκειται για αυξήσεις έως και 20% σε σχέση με τις προηγούμενες χρεώσεις!
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Eurostat οι τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερες σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι νέες αυξήσεις από πλευράς των τηλεπικοινωνιακών παρόχων αφορούν κυρίως συνδρομητές οι οποίοι στο παρελθόν είχαν αποκτήσει μια σύνδεση συμβολαίου με έκπτωση από τον ονομαστικό κατάλογο. Ωστόσο, δεδομένου ότι σχεδόν όλοι οι καταναλωτές με συμβόλαιο είτε κινητής είτε σταθερής τηλεφωνίας απέκτησαν τις συνδέσεις τους μέσω προσφορών, οι νέες αυξήσεις τούς αφορούν όλους!
Συγκεκριμένα, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι ζητούν τις αυξήσεις, δεδομένου ότι οι καταναλωτές βρίσκονται πλέον εκτός συμβολαίου (λόγω λήξης).
Μάλιστα, ορισμένες εταιρείες καλούν τους συνδρομητές 3 ή και 5 μήνες πριν από τη λήξη του συμβολαίου τους, επισημαίνοντάς τους ότι υπάρχει μια ειδική προσφορά για αυτούς με μια αύξηση της χρέωσης, π.χ. έως 20%. Συστήνουν δε να την επιλέξουν άμεσα, καθώς αυτή η προσφορά δεν θα είναι διαθέσιμη για πολύ καιρό!
Ο συνδρομητής, ανεξαρτήτως εάν έλαβε υπηρεσίες με έκπτωση ή όχι από τον τιμοκατάλογο, δεν είναι υποχρεωμένος να δεχθεί την προτεινόμενη αύξηση. Μπορεί να ζητήσει αζημίως για τον ίδιο, εφόσον το συμβόλαιό του έχει λήξει, τη μεταφορά του στο δίκτυο άλλου παρόχου (φορητότητα).
Φυσικά, οι εταιρείες ποντάρουν στο γεγονός της «αδράνειας» του καταναλωτή. Αν ο τελευταίος κάνει την κίνηση να ζητήσει αλλαγή παρόχου, τότε είναι πολύ πιθανόν να επανέλθει στην αρχική προσφορά, δηλαδή σε αυτήν που ίσχυε τους τελευταίους 12, 18 ή 24 μήνες.
ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ / Κ. Ντελέζος