Mαθητές του 8ου Γυμνασίου Καλαμαριάς θα βρεθούν στις Βρυξέλλες για την καινοτόμα ιδέα τους
Το Hydrobot, ένα αυτόματο υποβρύχιο όχημα με τηλεχειριστήριο, που δημιουργείται από απλά ανακυκλώσιμα υλικά και έχει αισθητήρες.
Το Hydrobot, ένα αυτόματο υποβρύχιο όχημα με τηλεχειριστήριο, που δημιουργείται από απλά ανακυκλώσιμα υλικά και έχει αισθητήρες, οι οποίοι μπορούν να εντοπίσουν τη διαρροή πετρελαίου στη θάλασσα και να θέσουν σε λειτουργία διαδικασία καθαρισμού, εξασφάλισε στους μαθητές του 8ου Γυμνασίου Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης ένα ταξίδι γνωριμίας με τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες.
Η ομάδα του γυμνασίου Καλαμαριάς ήταν η νικήτρια από τις συνολικά 17 που διαγωνίστηκαν για την καλύτερη καινοτόμα ιδέα, στο πλαίσιο εκδήλωσης του think tank του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος European Ideas Network, με διοργανώτρια την ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Μαρία Σπυράκη.
Τις μαθητικές εργασίες αξιολόγησαν και βαθμολόγησαν ο καθηγητής Χημικής και Περιβαλλοντολογικής Τεχνολογίας του ΑΠΘ Θοδωρής Καραπάντσιος, ο διευθύνων σύμβουλος της Olympia Electronics Δημήτρης Λακασάς, το στέλεχος της BiobasedIndustries Κλεοπάτρα Σιδηροπούλου και εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η διευθύντρια του ινστιτούτου DG CNECT, Γκάιλ Κεντ.
Η ομάδα που βραβεύτηκε θα συναντήσει στις Βρυξέλλες την Ευρωπαία επίτροπο Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας Μαρίγια Γκαμπριέλ, η οποία χαιρέτισε την εκδήλωση μέσω βίντεο.
“Παρουσιάζουμε καινοτόμες ιδέες και λύσεις, που έχουν κάνει τα σχολεία της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής. Η Θεσσαλονίκη είναι ένας χώρος που διαθέτει τέσσερα μεγάλα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα – το ΑΠΘ, το Μακεδονία, το Διεθνές και το Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα – είναι μία πόλη που διαθέτει δεκάδες πολύ σημαντικά σχολεία με μεγάλη παράδοση, είναι μία πόλη που βασίζεται στον νέο πληθυσμό και τις νέες ιδέες”, επισήμανε η κ. Σπυράκη προτρέποντας “να δούμε ποιες είναι οι καλές πρακτικές στο εξωτερικό, ποια είναι τα διαθέσιμα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση – όχι μόνο τα οικονομικά, αλλά και επιστημονικά και εκπαιδευτικά – προκειμένου να προωθήσουμε την καινοτομία και να κάνουμε τις καινοτόμες ιδέες πράξη”.
“Ποτέ κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι παιδιά με ιδέες κατέληξαν πετυχημένοι επιχειρηματίες, σχολεία με ιδέες κατέληξαν πετυχημένες ομάδες σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα με ιδέες έδωσαν λύσεις που αφορούν την ανθρωπότητα, φρόντισαν για όφελος των πολλών”, παρατήρησε.
“Η εκπαίδευση είναι η καλύτερη επένδυση για το μέλλον της Ευρώπης. Βεβαίως η ευθύνη για τα εκπαιδευτικά συστήματα ανήκει στα κράτη – μέλη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτό που κάνει είναι να τα υποστηρίζει στην προσπάθεια να εκσυγχρονίσουν αυτά τα συστήματα”, ανέφερε η κ. Κεντ και μίλησε για τις μεγάλες αλλαγές που φέρνει η ψηφιακή επανάσταση στην καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και σε όλες τις εκφάνσεις των δραστηριοτήτων τους. “Πολλές δουλειές στο μέλλον θα εξαφανιστούν και θα έχουμε καινούριες δουλειές, σχετικές με την ψηφιακή επανάσταση, που δεν είχαμε στην πραγματικότητα σκεφτεί για αυτές”, σημείωσε, ενώ παρουσιάζοντας τα στοιχεία για την διείσδυση της τεχνολογίας της πληροφορίας (ICT) παρατήρησε ότι το 2015 μόνο 16% των ειδικών που εργάζονταν στον τομέα ήταν γυναίκες, ποσοστό χαμηλότερο σε σχέση με μία δεκαετία νωρίτερα.
Την ανάγκη διαχωρισμού των εννοιών της καινοτομίας στην εκπαίδευση και της καινοτομίας που παράγει η εκπαίδευση επισήμανε ο κ. Καραπάντσιος. Απευθυνόμενος στα παιδιά μίλησε για τις έννοιες και ρόλους που συχνά συγχέονται όπως “αν κάτι συνιστά καινοτομία ή επιχειρηματικότητα, αφού τα βάλαμε στο πιάτο ως αγγούρι και ντομάτα και τα κάναμε σαλάτα”. “Η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων έρευνας στην Ελλάδα, είναι πιο σύνθετο ζήτημα, απαιτούνται πολλές προσπάθειες […] Ο καλός ερευνητής δεν είναι απαραίτητα ο καλός επιχειρηματίας”, είπε.
“Να επενδύσουμε σε μία καινοτόμα εκπαίδευση, γιατί αν θέλουμε να προετοιμάσουμε τον πολίτη του μέλλοντος πρέπει καινοτομία και εκπαίδευση να είναι αλληλένδετες”, πρότεινε η Κλεοπάτρα Σιδηροπούλου, παρουσιάζοντας τις δράσεις της κοινοπραξίας για τις επιχειρήσεις βιοπροϊόντων. Προβλέποντας ότι η βιο-οικονομία θα είναι μία από τις οικονομίες του μέλλοντος, παρατήρησε ότι η Ελλάδα μπορεί να είναι μέρος της λόγω της αγροτικής παραγωγής και καθώς “βαριά βιομηχανία της Ελλάδας είναι και η γεωργία, γιατί είναι πολύ ανθεκτική στις κρίσεις”.
“Αν το έχετε σκεφτεί έχετε ήδη κάνει το πρώτο βήμα να το υλοποιήσετε”, προέτρεψε τους μαθητές για τις ιδέες τους ο Δημήτρης Λακασάς και μοιράστηκε την παιδική του εμπειρία στο ξεκίνημα της οικογενειακής επιχείρησης του πατέρα του, αλλά και όσα έμαθε ως επιχειρηματίας για την ανάγκη να υπάρχει ο ανταγωνισμός ως κίνητρο για νέα πράγματα.
Πηγή: ΑΠΕ