Μετρό Θεσσαλονίκης: «Σε λειτουργία τα πρώτα POS, από βδομάδα όλα»

Παράλληλα, από την ερχόμενη βδομάδα θα γίνουν οι πρώτες δοκιμές με συρμούς προς Καλαμαριά. Τι ειπώθηκε σε επίσκεψη του Κωστή Χατζηδάκη σε εγκαταστάσεις του έργου

Κωστής Κοτσώνης
μετρό-θεσσαλονίκης-σε-λειτουργία-τα-1367474
Κωστής Κοτσώνης

Συνάντηση είχε σήμερα ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, το διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα, αλλά και τον υποδιευθυντή της Ελληνικό Μετρό για το Μετρό Θεσσαλονίκης, Νίκο Δένη.

Η συνάντηση έλαβε χώρα αρχικά στο αμαξοστάσιο του μετρό στην Πυλαία, όπου πραγματοποιήθηκε και σύσκεψη με εκπροσώπους της THEMA και του αναδόχου κατασκευής του έργου, ενώ αργότερα ακολούθησε ξενάγηση στον υπό κατασκευή σταθμό Αρετσού της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Ο κ. Χατζηδάκης είχε την ευκαρία να περιηγηθεί στο κέντρο λειτουργίας του μετρό. Εκεί, ενημερώθηκε για τα συστήματα ασφαλείας και συντήρησης του έργου αλλά και για το τροχαίο υλικό. Είχε επίσης την ευκαιρία να συναντήσει το διευθύνοντα σύμβουλο της THEMA, Carlo Bianco, και το διευθυντή λειτουργίας, Francesco Rosella.

Έπειτα, το επιτελείο επισκέφθηκε το χώρο εναπόθεσης των συρμών, όπου επιθεώρησε έναν από τους νέους συρμούς, που προορίζονται για την επέκταση της Καλαμαριάς.

Από την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου οι πρώτες δοκιμές με συρμούς στην Καλαμαριά

Ακολούθησε η επίσκεψη στο σταθμό Αρετσού, όπου ο αντιπρόεδρος παρακολούθησε τις εργασίες κατασκευής και συνομίλησε με εργαζομένους. Βγαίνονας στην επιφάνεια, δήλωσε ότι «Φέτος οι Θεσσαλονικείς θα πάνε για πρώτη φορά στη ΔΕΘ με το μετρό, το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης. Ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι από τα τέλη της επόμενης εβδομάδας, από την επόμενη Πέμπτη, θα ξεκινήσουν οι δοκιμές για την επέκταση Καλαμαριάς με τους συρμούς που έχουν παραληφθεί».

Σε λειτουργία τα πρώτα POS στο μετρό, εν αναμονή για το ενιαίο εισιτήριο και τα μέτρα κατά της λαθρεπιβίβασης

Έπειτα μίλησε στους δημοσιογράφους ο Νίκος Ταχιάος. Δήλωσε πως ένα από τα κύρια ζητήματα του μετρό λύθηκε, καθώς από τη νέα εβδομάδα σε όλους τους σταθμούς τα μηχανήματα POS θα λειτουργούν κανονικά και όλοι θα μπορούν να εκδώσουν εισιτήριο με κάρτα, συμπληρώνοντας πως ήδη έχει ξεκινήσει η λειτουργία τους πιλοτικά σε κάποιους σταθμούς.

Παράλληλα, επιβεβαίωσε και αυτός ότι από την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν δοκιμές με συρμούς στην Καλαμαριά. Από τους 15 νέους συρμούς που απαιτούνται για τη λειτουργία της επέκτασης, έχουν καταφτάσει ήδη οι τρεις και μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα έρχεται ο τέταρτος.

Τέλος, ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε στο ενιαίο εισιτήριο με τα αστικά λεωφορεία και στα μέτρα κατά της λαθρεπιβίβασης στο μετρό. Για το πρώτο, αρκέστηκε να πει ότι είναι κάτι που θα ακολουθήσει σε επόμενη φάση. Για το δεύτερο, παρέπεμψε στον κ. Κυρανάκη, ο οποίος θα κάνει τις σχετικές ανακοινώσεις, όταν έρθει η ώρα.

Τμηματική διακοπή σε δύο φάσεις

Η διακοπή του Μετρό για την επέκταση των σταθμών και τις δοκιμές θα κρατήσει συνολικά πάνω από ενάμιση μήνα, υποστήριξε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προσθέτοντας: «Δεν μπορώ να προσδιορίσω πότε ακριβώς. Το σίγουρο είναι ότι δεν θα είναι την περίοδο των Χριστουγέννων. Θα υπάρχει μία φάση κάπου στα τέλη της χρονιάς πριν τα Χριστούγεννα και μία μετά, στις αρχές του νέου έτους».

Σε αυτήν τη δεύτερη διακοπή θα γίνει και η πιστοποίηση ασφαλείας της επέκτασης αλλά και της ενσωμάτωσής της στη βασική γραμμή από ανεξάρτητη εταιρεία.

Από «Φλεβάρη»… «πρώτο τρίμηνο» για Καλαμαριά

Ένα έξτρα «παραθυράκι» άφησαν οι κ.κ. Ταχιάος και Χατζηδάκης στις σημερινές τους δηλώσεις για την επέκταση Καλαμαριάς, αφού έκαναν λόγο για λειτουργία «το πρώτο τρίμηνο» του 2026 αντί για «Φεβρουάριο του 2026». Διευκρινίζοντας τη δήλωση, ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι στόχος είναι η λειτουργία τον ερχόμενο Φεβρουάριο, το πολύ Μάρτιο. Επανέλαβε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση παραμένει ο συνδυασμός των πολλαπλών εργολαβιών που υλοποιούνται ταυτοχρονα.

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, σε ό,τι αφορά τα έργα πολιτικού μηχανικού, η ολοκλήρωση βρίσκεται σε πολύ καλή φάση, πάνω από 90%. Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες συμβάσεις, δεν στάθηκε δυνατόν να δώσει κάποιο ποσοστό, καθώς πρόκειται για πολλές διαφορετικές εργασίες, με άλλες προκλήσεις και ποσοστό ολοκλήρωσης η καθεμία.

Δείτε εικόνες από τη συνάντηση:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα