Ο σιδηρόδρομος της Δράμας παραμένει εξαγγελία και η απουσία του προκαλεί ταλαιπωρία

Καμία επίσημη ανακοίνωση για την συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής της πόλης

Parallaxi
ο-σιδηρόδρομος-της-δράμας-παραμένει-ε-993936
Parallaxi

Αρκετοί είναι εκείνοι οι συμπολίτες μας και όχι μόνο, που αναρωτιούνται τι γίνεται με την υπόθεση του σιδηροδρόμου στη Δράμα και τη Θράκη. Η Ανατολική Μακεδονία, τμήμα της Περιφέρειας με τη Θράκη, έχει να δει τρένο να σφυρίζει στη Δράμα κάπου επτά χρόνια και παραπάνω.

Και το να αναρωτιέται κανείς τι συμβαίνει και γιατί δεν γίνεται κάτι γι’ αυτό, είναι πραγματικά να απορεί κανείς. Και αν μη τι άλλο, για ένα Νομό, ο οποίος διέθετε κάποτε έναν από τους πλέον ενεργούς και λειτουργικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης.

Η Δράμα και η ιστορία της, είναι συνυφασμένη με τον σιδηρόδρομο. Γι’ αυτό άλλωστε και σήμερα, ο ιδιαίτερα ενεργός Σύλλογος Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας «ΗΦΑΙΣΤΟΣ», με πολλή δουλειά των μελών του και με την ευγενική χορηγία ορισμένων ευεργετών της πόλης, κατάφεραν και έστησαν και οργάνωσαν ένα υπέροχο Μουσείο Τρένων.

Και αν αναρωτιέστε αν η Hellenic Train έχει δρομολόγια από τις Σέρρες μέχρι τη Θράκη, σας απαντάμε πως ναι, έχει! Είναι όμως δρομολόγια επί της ασφάλτου και όχι στις ράγες.

Και γιατί η Δράμα δεν έχει ενεργό Σιδηροδρομικό Σταθμό; Γιατί δεν περνάει τρένο από το Νομό μας; Γιατί η γραμμή δεν είναι σε καλή κατάσταση και χρειάζονται να γίνουν διορθώσεις. Για τις οποίες ακούσαμε κάποτε ότι θα δίνονταν κάποια ποσά από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα είχε πει και ο κ. Σταϊκούρας όταν είχε βρεθεί παλαιότερα στη Δράμα και είχε κάνει σημαντικές εξαγγελίες. Από τότε, μέχρι σήμερα, ούτε φως στο βάθος του τούνελ είδαμε. Και το τούνελ παραμένει σκοτεινό.

Το τρένο, είναι ένα μεταφορικό μέσο, που βοηθάει αρκετό κόσμο να το χρησιμοποιήσει για πολλούς λόγους. Κυρίως γιατί συνδέει απευθείας πόλεις για τις οποίες δεν μπορείς να βρεις ένα συνεχόμενο δρομολόγιο.

Για παράδειγμα, η Δράμα, έχει αρκετούς φοιτητές που σπουδάζουν στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στην Κομοτηνή ή στην Αλεξανδρούπολη. Και αν μη τι άλλο, δεν υπάρχει δρομολόγιο απευθείας από τη Δράμα προς την Κομοτηνή ή την Αλεξανδρούπολη. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να κάνει ένα συνδυασμό δρομολογίων προς Καβάλα – Ξάνθη και ανάλογα από εκεί να πάρει ένα άλλο δρομολόγιο. Ενώ με το τρένο, θα μπορούσε να συνδυάσει το ταξίδι του με μια απευθείας διαδρομή με το τρένο.

Σήμερα, τα λεωφορεία της Hellenic Train για παράδειγμα, που υποθετικά αντικαθιστούν το δρομολόγιο του τρένου, περνούν κάτι απίστευτες ώρες, από τις οποίες και πάλι δεν εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό.

Το 2025 αποχωρεί από τα ημερολόγιά μας, και η σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Σερρών και Δράμας, δεν έχει ακόμα διορθωθεί. Και φυσικά παραμένει άγνωστο που ακριβώς βρίσκεται αυτό το έργο. Αλλά προς το παρόν, ακόμα και όταν κάποτε υποθετικά αυτό το έργο ολοκληρωθεί, το τρένο θα έρχεται μέχρι τη Δράμα και θα γυρίζει προς Σέρρες –Θεσσαλονίκη, γιατί θα πρέπει να γίνουν και αντίστοιχα έργα στη γραμμή Δράμας – Ξάνθης.

Το πρόβλημα είναι μεγάλο. Μπορεί να έχουμε στο μυαλό μας άδεια βαγόνια, χωρίς ή με λιγοστούς επιβάτες. Όμως, το ζήτημα δεν είναι οι λιγοστοί επιβάτες, αλλά ότι το τρένο πρέπει να κάνει τα δικά του δρομολόγια όσο καλύτερα γίνεται, με ασφάλεια και το δυνατόν μεγαλύτερες ταχύτητες. Κι αυτό γιατί θα πρέπει να εξυπηρετηθεί ο κόσμος.

Το ζήτημα δεν είναι το κέρδος των εταιρειών, αλλά η μεταφορά του επιβατικού κοινού. Είναι η ζωντάνια της υπαίθρου. Έχουμε φτάσει στο σημείο οι Δήμοι να ιδρύουν αστικές συγκοινωνίες για να εξυπηρετούν τα ορεινά και δυσπρόσιτα χωριά τους, επειδή για παράδειγμα το ΚΤΕΛ δεν κινεί τα λεωφορεία του λόγω κόστους. Το τρένο όμως δεν ανήκει στην ίδια κατηγορία! Ο σιδηρόδρομος είναι για όλους, εξυπηρετεί χιλιάδες κόσμου και φυσικά αν παρουσιάζει προβλήματα, τότε το επιβατικό κοινό, είναι αναμενόμενο να μειώνεται.

Από το 2024 ακόμα γράφαμε ότι η συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής της Δράμας, θα «έμπαινε στις ράγες». Παρ’ όλα αυτά, μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει καμιά απολύτως επίσημη ανακοίνωση για το τι γίνεται μ’ αυτό.

Η Δράμα, ζητάει ακόμα και τη λειτουργία ενός τουριστικού τρένου προς τα Στενά του Νέστου, ακόμα και μέχρι την Ξάνθη. Και από δυτικά, να πηγαίνει μέχρι και το Φαράγγι του Αγγίτη. Ούτε γι’ αυτά δίνει απαντήσει ο ΟΣΕ, ούτε κανένας. Η πίεση από τη Δράμα υπάρχει, η πίεση από την Περιφέρεια ΑΜΘ υπάρχει μεν αν και αρκετά χαλαρή! Τίποτα… κανένα φως στην άκρη του τούνελ!

Και βέβαια, επιμένουμε να ζητάμε και σιδηροδρομική γραμμή σύνδεσης μεταξύ της Βιομηχανικής Περιοχής Δράμας με το Σιδηροδρομικό Σταθμό για μεταφορά εμπορευμάτων! Κόστος απίθανο προφανώς και έργο άπιαστο! Γεράσαμε πια να γράφουμε για τα οδικά και σιδηροδρομικά ζητήματα της Δράμας, όμως θα επιμένουμε, μέχρι να τα δούμε να πραγματοποιούνται!

Πηγή: proinos-typos.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα