Οι ασθενείς θα αξιολογούν τα νοσοκομεία με ένα απλό SMS
Πρωτοβουλία του υπουργείου Υγείας στο πλαίσιο της ψηφιακής μεταρρύθμισης του ΕΣΥ.
Μέσα σε λίγες εβδομάδες αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η αξιολόγηση των ιατρικών υπηρεσιών, μέσω SMS, από τους ίδιους τους ασθενείς όταν θα παίρνουν εξιτήριο από το νοσοκομείο.
Από τον ερχόμενο Απρίλιο, οι πολίτες που νοσηλεύονται σε δημόσια νοσοκομεία θα αποκτήσουν τη δυνατότητα για αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας που λαμβάνουν από τα νοσοκομεία, μέσω μιας νέας ψηφιακής εφαρμογής.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του υπουργείου Υγείας, η οποία εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της ψηφιακής μεταρρύθμισης του ΕΣΥ, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Εσωτερικών, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας, η οποία όπως είπε εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο αξιολόγησης όλων των δημόσιων υπηρεσιών, στην οποία θα συμμετάσχουν 4 εκατ. πολίτες, οι οποίοι θα λάβουν ένα αναλυτικό ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών.
«Αυτό θα μας βοηθήσει να εντοπίσουμε τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση και να ενισχύσουμε τη λογοδοσία. Ο τελικός κριτής του κράτους είναι ο πολίτης, και για πρώτη φορά του δίνουμε τα εργαλεία να μας αξιολογήσει συνολικά και να προτείνει αλλαγές.», επισήμανε.
Παράλληλα, αναφερόμενος ειδικά στα νοσοκομεία, τόνισε πως η Υγεία είναι η προτεραιότητα των πολιτών.
«Θέλουμε οι πολίτες να έχουν λόγο για την ποιότητα των υπηρεσιών που λαμβάνουν. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα σύγχρονο κράτος αν δεν έχουμε ένα σύγχρονο και λειτουργικό σύστημα Υγείας. Τα δημόσια νοσοκομεία πρέπει να αξιολογούνται και να βελτιώνονται διαρκώς».
Πώς θα λειτουργεί το σύστημα αξιολόγησης μέσω SMS
Μετά την έξοδο από το νοσοκομείο, κάθε ασθενής θα λαμβάνει ένα γραπτό μήνυμα (SMS) στο κινητό του, το οποίο θα περιέχει έναν σύνδεσμο που θα τον παραπέμπει προς ένα ερωτηματολόγιο. Μέσω αυτού, θα μπορεί να αποτυπώσει την εμπειρία του από τη νοσηλεία του, επισημαίνοντας τόσο τα θετικά σημεία όσο και τα προβλήματα που αντιμετώπισε.
Τα δεδομένα που θα συλλέγονται θα αναλύονται από το υπουργείο Υγείας, ώστε να εντοπιστούν οι βασικές προκλήσεις και να εφαρμοστούν παρεμβάσεις για τη βελτίωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
Η διαδικασία θα είναι ενιαία για όλα τα δημόσια νοσοκομεία και θα καλύπτει όλη την πορεία του ασθενή στο σύστημα: από την αρχική του επίσκεψη στα επείγοντα έως τη στιγμή που παίρνει εξιτήριο.
Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 36 ερωτήσεις, κατανεμημένες σε 7 βασικούς τομείς:
- Πρόσβαση στο νοσοκομείο
- Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας
- Ποιότητα υπηρεσιών και επάρκεια προσωπικού
- Συμμετοχή του ασθενούς στη λήψη αποφάσεων
- Καθαριότητα και συνθήκες υγιεινής
- Ενημέρωση και υποστήριξη κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
- Συνολική αξιολόγηση της φροντίδας
Διαδικασία και ανωνυμία
Για να αποκτήσει πρόσβαση στο ερωτηματολόγιο, ο ασθενής θα πρέπει να αυθεντικοποιηθεί μέσω των κωδικών του στο Taxisnet. Ωστόσο, οι απαντήσεις θα παραμένουν ανώνυμες, ώστε να διασφαλίζεται η ελευθερία της έκφρασης χωρίς φόβο συνέπειας.
Μετά τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, οι συμμετέχοντες θα λαμβάνουν ένα μήνυμα ευχαριστίας, ενώ οι πρώτες αναλύσεις των απαντήσεων αναμένονται τον Ιούνιο. Τον Ιούλιο θα δρομολογηθούν διορθωτικές ενέργειες, και έως τον Οκτώβριο θα εξεταστεί η δυνατότητα επέκτασης της εφαρμογής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών και στα Παιδιατρικά Νοσοκομεία.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία, η οποία χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, στοχεύει στη δημιουργία ενός μηχανισμού συνεχούς βελτίωσης της δημόσιας υγείας.
Κάθε νοσοκομείο θα έχει πρόσβαση αποκλειστικά στις δικές του αξιολογήσεις, ενώ στο τέλος του έτους το υπουργείο Υγείας θα εκδώσει συνολική έκθεση για το ΕΣΥ, παρουσιάζοντας τις παρεμβάσεις που υλοποιήθηκαν με βάση τις παρατηρήσεις των ασθενών.
Πηγή: iatropedia.gr