Στ. Παππάς: Η προηγούμενη κυβέρνηση θέλησε να μετακυλήσει σε δημόσιο και πολίτες τα κόστη κακοδιαχείρισης του ΟΑΣΘ

Ti υποστήριξε ο πρόεδρός του, Στ. Παππάς.

Parallaxi
στ-παππάς-η-προηγούμενη-κυβέρνηση-θέλ-311718
Parallaxi

Την εκτίμηση ότι η προηγούμενη κυβέρνηση, με τον Νόμο 4313/2014, θέλησε να μετακυλήσει στο Δημόσιο τα κόστη κακοδιαχείρισης της περιόδου 2010-2014 στον ΟΑΣΘ και να μεταφέρει τα νέα (κόστη) στους πολίτες μέσω της αύξησης του κομίστρου έως και κατά 100%, διατύπωσε σήμερα ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), Στέλιος Παππάς. ‘Οπως είπε, με τον νόμο 4313/2014, που φέρει και την υπογραφή του προέδρου της ΝΔ, Κωνσταντίνου Μητσοτάκη (με την ιδιότητα τότε του υπουργού), η προηγούμενη κυβέρνηση επιχείρησε να κλείσει τη διαχειριστική τρύπα, ύψους 174 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ, επιβαρύνοντας ταυτόχρονα το Δημόσιο και σε έτερο χρόνο τους πολίτες.

“Ο κ. Μητσοτάκης υπέγραψε τον προαναφερόμενο νόμο, που βγήκε ένα μήνα πριν από τις εκλογές του 2015. Δεν μπορεί λοιπόν να μας εγκαλεί”, είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ απαντώντας στις “απαξιωτικές”, όπως τις χαρακτήρισε, δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη. “Οι πολίτες είναι φυσικό να μη γνωρίζουν το τι γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια στον ΟΑΣΘ, αλλά τα δημόσια πρόσωπα δεν μπορούν να κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν” τόνισε και πρόσθεσε: “Ο ΟΑΣΘ πήγαινε για κλείσιμο και οι 2.300 εργαζόμενοί του θα βρίσκονταν στο δρόμο. Εμείς εδώ δεν ήρθαμε για τουρισμό, αλλά για την εξυγίανση του βυθισμένου οργανισμού”. Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος επισήμανε:””τον Αύγουστο του 2017 ο ΟΑΣΘ βρισκόταν στο σημείο μηδέν και στο δίλημμα εάν θα υπάρξει τομή ή ο οργανισμό θα έκλεινε, η ελληνική κυβέρνηση επέλεξε την τομή”.

Ο νόμος 4313/2014 με…αριθμούς

Με τον νόμο 4313/2014, όπως υποστήριξε ο κ. Παππάς, καταλογίστηκε σε βάρος του ελληνικού δημοσίου ποσό ύψους 319,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 120,6 εκατ. αφορούσαν τα έτη από το 2010 έως και το 2013 και τα 54,7 εκατ. ευρώ το 2014, σαν πρόσθετη αντισταθμιστική καταβολή, όταν συνολικά ο οργανισμός στα προαναφερόμενα χρόνια είχε λάβει συνολικά αντισταθμιστική εισφορά ύψους 590 εκατ. ευρώ.

Το υπόλοιπο ποσό των 144,4 εκατ. ευρώ, από το σύνολο των 319,8 εκατ., όπως υποστήριξε ο κ. Παππάς, αφορούσε τα έτη από το 2015 έως και το 2017 και συνιστούσε τη χρηματοδότηση που θα λάμβανε ο οργανισμός από το ελληνικό δημόσιο, τη στιγμή μάλιστα που βάσει της οικονομικής συμφωνίας που περιλαμβάνεται στον Ν.2898/2001, “η οριστικοποίηση της αντισταθμιστικής εισφοράς θα έπρεπε για κάθε χρήση να ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους”.

Διερωτώμενος για τις επιδιώξεις της προηγούμενης κυβέρνησης, ο κ. Παππάς τόνισε: “Ήθελε να μεταφέρει τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις του ΟΑΣΘ του διαστήματος 2009-2014 στην επόμενη κυβέρνηση, όποια και αν ήταν αυτή”. Κατά τον ίδιο, με το νόμο 4313/2014 της προηγούμενης κυβέρνησης, “όχι μόνο προϋπολογιζόταν η χρηματοδότηση του οργανισμού για τα επόμενα χρόνια, αλλά ταυτόχρονα προϋπολογιζόταν και θεαματική αύξηση των εσόδων του οργανισμού, ήτοι του κομίστρου”.

Ειδικότερα, ο κ. Παππάς σημείωσε ότι ο νόμος “πρότεινε μέχρι και 100% αύξηση του κομίστρου. Για παράδειγμα, οι κάρτες απεριόριστων διαδρομών, θα αυξάνονταν από 66,67% ως και 100% και έτσι την κάρτα που σήμερα κοστίζει 30 ευρώ, θα την πλήρωνε ο πολίτης 50 και 60 ευρώ”.

Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του οργανισμού επισήμανε ότι μέχρι και το 2014 ο ΟΑΣΘ “αποτελούσε μια μονάδα με απίστευτα διαχειριστικά, επιχειρησιακά και οικονομικά προβλήματα και παρά τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις από το ελληνικό δημόσιο, η ρευστότητά του βρισκόταν σε χαμηλά επίπεδα, με προφανή αδυναμία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του τόσο προς τους πιστωτές, όσο και προς τους εργαζόμενους, όταν την ίδια στιγμή μοίραζε κανονικά το επιχειρηματικό κέρδος”. Στο σημείο αυτό, τόνισε ότι με βάση τον ισολογισμό έναρξης που συνέταξε ο ορκωτός λογιστής για το πρώτο επτάμηνο του 2017 καταγράφεται ζημιά ύψους 35 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με τον στόλο των λεωφορείων, ο ίδιος ανέφερε πως η επιχειρησιακή δυνατότητα των οχημάτων ήταν σε “προϊούσα απαξίωση”, ενώ το ποσοστό απόκλισης από τα προγραμματισμένα για κίνηση λεωφορεία το 2014 ανερχόταν στο 26%, υπερβαίνοντας κατά πολύ τη συμφωνία που προέβλεπε ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 5%.”Δεν υπήρχε αποθεματικό ούτε για τα ασφάλιστρα των λεωφορείων. Θα πηγαίναμε φυλακή, εάν έπιανε φωτιά ένα από αυτά στο αμαξοστάσιο”.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού αναφέρθηκε και στον νόμο 4482/2017, λέγοντας μεταξύ άλλων: “Με τον νόμο αυτό σταματάμε τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος. Ζητούσαν 150 εκατ. ευρώ ετησίως και εμείς θα το μειώσουμε στο μισό, χωρίς απολύσεις και αύξηση του κομίστρου και έχοντας τους εργαζόμενους πληρωμένους στην ώρα τους”.

Στα γραφεία του ΟΑΣΘ κάτοικοι της Άνω Πόλης

Στο μεταξύ, λίγο μετά τη συνέντευξη Τύπου κάτοικοι της Άνω Πόλης, που πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο του οργανισμού για την τροποποίηση των δρομολογίων στη γραμμή “23”, ζήτησαν να συναντηθούν με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ. Αφού επικράτησε ένταση με λεκτική αντιπαράθεση, όταν άνθρωποι του ΟΑΣΘ τους ζήτησαν να περιμένουν, τελικά η κατάσταση ηρέμησε και οι παρευρισκόμενοι συναντήθηκαν με τον κ.Παππά.

Σε δηλώσεις τους οι κάτοικοι υποστήριξαν ότι ο ΟΑΣΘ στην προσπάθειά του να περιορίσει τις αντιδράσεις, πύκνωσε μεν τα δρομολόγια του “22” (ήταν κάθε μία ώρα και τώρα κάθε ημίωρο), ωστόσο το συγκεκριμένο λεωφορείο είναι μικρό και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους ανθρώπους που μένουν στην περιοχή.

“Στην προσπάθεια της η διοίκηση να μειώσει το κόστος αποφάσισε να καταργήσει τρεις στάσεις στην Ακρόπολη. Έτσι οι κάτοικοι της δυτικής Άνω Πόλης είναι αναγκασμένοι να περπατάνε 400 μέτρα. Η επιμονή μας ανάγκασε τον κ. Παππά να ανεβάσει το 22, που είναι ειδικών αναγκών, αλλά είναι μικρό λεωφορείο. Κλείνει στις 21.30 και το Σαββατοκύριακο στις 21.00”, τόνισε ο Χρήστος Λιάμμης, κάτοικος της Άνω Πόλης. Οι κάτοικοι ζητούν να μην καταργηθούν οι στάσεις “Ακροπόλεως” και “Αναστροφή” .

Πηγή: ΑΠΕ, Έλενα Αλεξιάδου

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα