Σε απόγνωση οι αγρότες για τα πλημμυρισμένα Τενάγη – Στο νερό 30.000 στρέμματα
Δείτε εικόνες από ψηλά
Σε απόγνωση οι αγρότες της περιοχής των πλημμυρισμένων και φέτος Τεναγών Φιλίππων από την πολιτική ανικανότητα και αυτής της διοίκησης της Αντιπεριφέρειας Καβάλας η οποία δεν έχει κατορθώσει να πείσει την διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ στην Κομοτηνή για την προταιρεοποίηση και άμεση ανάγκη επίλυσης σε ένα χρονίζον πρόβλημα.
Στα Τενάγη Φιλίππων υπάρχουν ποιοτικές εκτάσεις με μεγάλης σημασίας αγροτικές καλλιέργειες και άμεση είναι η ανάγκη κατασκευής αποστραγγιστικών έργων την ίδια ώρα που έχουν κατασπαταληθεί χιλιάδες ευρώ για μελέτες
Απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας για «Απαγόρευση αλιείας στα εσωτερικά ύδατα της Π.Ε. Καβάλας, για την προστασία της αναπαραγωγής των ιχθυοπληθυσμών και λοιπών υδρόβιων οργανισμών:
Απαγορεύουμε την αλιεία ιχθύων και λοιπών υδρόβιων οργανισμών, με κάθε μέσο και εργαλείο:
α) στον ποταμό Νέστο, β) στα Τενάγη Φιλίππων, γ) στα αρδευτικά κανάλια, δ) στους παραποτάμους και στα λοιπά εσωτερικά ύδατα της ΠΕ Καβάλας.
Η απαγορευτική περίοδος αλιείας ισχύει για το χρονικό διάστημα από 15 Απριλίου μέχρι 30 Μαϊου 2025.
Η απόφαση αυτή αποσκοπεί στην προστασία της αναπαραγωγής των ιχθυοπληθυσμών.
Η πανοραμική λήψη των πλημμυρισμένων εκτάσεων στα Τενάγη των Φιλίππων από την ομάδα του Meteokav δείχνει το μέγεθος του προβλήματος. Η συνολική πλημμυρισμένη έκταση προσεγγίζει τα 30.000 στρέμματα, με τους αγρότες να αγωνιούν για το πότε θα μπορέσουν να σπείρουν, ενώ η κατάσταση αναδεικνύει την ανάγκη παρέμβασης όλων των αρμόδιων αρχών για να δοθεί λύση.
Δείτε εικόνες από ψηλά:
Με κοινή τους ανακοίνωση δύο σύλλογοι αγροτών της περιοχής επανέρχονται στο θέμα των Τεναγών των Φιλίππων, θυμίζουν το πρόβλημα τους καθώς οι εκτάσεις σε μεγάλο βαθμό παραμένουν πλημμυρισμένες. Ζητούν παρέμβαση από το κράτος ή την αυτοδιοίκηση. Διαπιστώνουν ότι ως τώρα δεν γίνεται απολύτως τίποτα. Στην Πρωινή μίλησε ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Καβάλας κ. Κώστας Στεφανίδης.
Η συνέντευξη
Ερ: Λίγο πριν το Πάσχα οι σύλλογοι αγροτών Καβάλας και Παγγαίου γνωστοποιήσατε κοινό κείμενο για τα Τενάγη Φιλίππων. Τι αναφέρει η ανακοίνωση των Αγροτικών Συλλόγων Παγγαίου και Καβάλας για τα πλημμυρισμένα Τενάγη;
Απ: Εφόσον δε γίνεται καμία σοβαρή παρέμβαση, βρισκόμαστε στα 30 με 35 χιλιάδες στρέμματα τα οποία δεν πρόκειται να σπαρθούν. Έχουν μισό μέτρο νερό. Όταν φυσάει κάνει και κυματισμούς!!!! Στην ανακοίνωση λέμε αυτό που λέμε όλα τα τελευταία χρόνια. Πρέπει να γίνουν συγκεκριμένα πράγματα. Αυτές οι μικροεπεμβάσεις που γίνονται, βάζοντας ένα μηχάνημα και καθαρίζουν την κεντρική τάφρο ανά δυο τρία χρόνια είναι μισή δουλειά. Δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Η διάρκεια της ζωής του αυτού του κάμπου που ήταν λίμνη και αποξεράθηκε τα έτη 1930-1933, ήταν 100 έτη. Έχει κλείσει ο κύκλος.
‘Η το αφήνεις και ξαναγίνεται λίμνη ή κάνεις σοβαρές παρεμβάσεις. Προσπαθούμε να βρούμε ένα δρόμο ανοιχτό μέσα στα Τενάγη για να πάμε στη δουλειά μας. Στο χωράφι μας. Δεν ακούγεται τίποτα απειλητικό στην ανακοίνωση. Δεν μπορούμε να πάμε στη δουλειά μας.
Ερ: Όταν λέτε ότι θα πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας τι εννοείτε;
Απ: Η χώρα επίσημα τουλάχιστον έχει τρεις βαθμούς εξουσίας. Την εκτελεστική, την νομοθετική και τη δικαστική. Ψάχνουμε όλους τους τρόπους για να έχουμε συνέχεια, συνέπεια και να μπορεί να ζει μια περιοχή. Μιλάμε για τρεις νομούς που επηρεάζονται. Για αγρότες τριών νομών. Δεν μιλάμε για ένα χωριό. Το νερό είναι στάσιμο. Δε φεύγει. Και σήμερα έστω μ’ ένα μαγικό τρόπο φύγει το νερό, χρειάζεται τουλάχιστον 1,5 μήνας για να περπατήσει κάποιος το χωράφι. Βρισκόμαστε στα μέσα Απριλίου. Θα πιάσουμε αρχές Ιούνη. Ενδεχομένως χάνεται σε ποσοστό 90% η χρονιά όπως πάει με αυτό τον ρυθμό. Πρέπει συνολικά να τα βάλουν κάτω, γιατί η στάση τους όλων και της τοπικής αυτοδιοίκησης σε δεύτερο και τρίτο βαθμό αλλά και της κεντρικής εξουσίας, δείχνουν ότι δεν θέλουν να μπουν σε αυτή τη διαδικασία. Δεν γνωρίζουμε για ποιο λόγο δε θέλουν να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο κάμπο. Το 2014 για πρώτη φορά ήταν στην Αντιπεριφέρεια ο κ. Μαρκόπουλος, τον επισκεφτήκαμε ως νεοσύστατος Αγροτικός Σύλλογος για το θέμα των Τεναγών. Πέρασε ο χρόνος, είδατε πως εξελίχθηκε. Πήγαμε και στον Πολίτη και ξανά τώρα στον Μαρκόπουλο. Ψάχνουν να βρουν ένα εκατομμύριο. Έχουν κάποια χρήματα από τον αγωγό TAP. Αυτό γίνεται το 2024. Σήμερα έχουμε 2026.
Ερ: Γιατί δεν πάτε και στους Υπουργούς;
Απ: Έχουμε πάει και στους Υπουργούς. Έχουμε στείλει υπομνήματα στους Υπουργούς. Στις τελευταίες κινητοποιήσεις των αγροτών στη συνάντηση στο Μαξίμου με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, κάναμε παρέμβαση και δώσαμε το έντυπο με το συμβαίνει στα Τενάγη. Δεν έγινε μετά καμία απολύτως ενέργεια. Περιμένουμε όπως περιμένουμε και όλες τις προηγούμενες φορές. (φωτογραφία αρχείου)
Πηγές: proininews.gr, kavalapost.gr, neapolisnews.gr
